آموزش بازاریابی دیجیتال

آشنایی با بازاریابی اینترنتی( بررسی ۴ نوع متداول آن)

آشنایی با بازاریابی اینترنتی:

آشنایی با بازاریابی اینترنتی |یکی از اصلی ترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی اتفاق افتاده است “ظهور بازاریابی دیجیتال” است و به تجدید استراتژی های بازاریابی منجر شده است تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم.

از آنجا که بازاریابی دیجیتال به فن آوری های در حال تغییر و تحول وابسته است ، از پیشرفت ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال باید ویژگی های مشابهی انتظار داشت.

تقسیم بازار: تمرکز بیشتر بر تقسیم بندی در بازاریابی دیجیتال است تا بتواند بازارهای خاص را در تجارت و تجارت و مصرف کننده به بخش های مصرف کننده اختصاص دهد.

بازاریابی Influencer: گره های مهم در جوامع مرتبط شناسایی می شوند و به عنوان تأثیرگذار شناخته می شوند و در بازاریابی دیجیتال به یک مفهوم مهم تبدیل می شوند. نفوذ از طریق تبلیغات پولی ، مانند تبلیغات فیس بوک ، یا کمپین های Google AdWords یا از طریق نرم افزار پیشرفته sCRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مانند SAP C4C ، Microsoft Dynamics ، Sage CRM و Salesforce CRM امکان پذیر است. بسیاری از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی اکنون روی استراتژی های تأثیرگذار متمرکز شده اند.

آشنایی با بازاریابی اینترنتی
آشنایی با بازاریابی اینترنتی

انواع بازاریابی اینترنتی:

۱)آشنایی با بازاریابی اینترنتی |محتوایی برای به اشتراک گذاشته شدن

این محتوا باید تا جای ممکن توسط کاربران مختلف به اشتراک گذاشته شود. باید مخاطبان را تشویق کند تا آن را هر چه بیش‌تر با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

هدف از این نوع محتوا، دیده شدن هر چه بیش تر شرکت است!

بنابراین هر چقدر این محتوا بیش تر به اشتراک گذاشته شود، هدف خود را در استراتژی بازاریابی محتوایی بهتر انجام داده است.

برای دعوت مخاطب درباره به اشتراک گذاری محتوا، می‌توانید از احساسات مختلف مثل خشم، ناراحتی، خنده، شوخی یا … استفاده کنید.

بهترین نوع محتوا، محتوایی است که با درگیر کردن احساس مخاطب به صورت ویروسی منتشر شود .

آشنایی با بازاریابی اینترنتی
آشنایی با بازاریابی اینترنتی

۲)آشنایی با بازاریابی اینترنتی |مخاطب را به بحث و تبادل وادار کند.

یکی دیگر از انواع محتوا، محتوایی است که مخاطب را وارد گفتگو و بحث می‌کند.

این نوع محتوا می‌تواند بیان کردن یک خبر، پرداختن به یک مشکل، افشا کردن یک راز یا هر چیزه دیگری باشد.

یک راه خیلی خوب برای تولید محتوای بحث شونده، آموزش دادن است.  با آموزش ۰ تا ۱۰۰ یک موضوع می‌توانید مخاطبان آن حوزه خاص را جذب کنید.

از طرفی هر زمان که مخاطب در حین آموزش دچار سوال شد، می‌تواند در همان صفحه سوال خود را مطرح کند.

به عنوان یک نمونه، ما در مقاله ای چگونگی راه اندازی میلرلایت و نصب آن را به صورت کامل بیان کرده‌ایم. سوالات و مشکلات مخاطبان در بخش‌های مختلف این محتوا، باعث شده است که این محتوا تبدیل به یک محتوای بحث شونده شود.

آشنایی با بازاریابی اینترنتی
آشنایی با بازاریابی اینترنتی

۳)آشنایی با بازاریابی اینترنتی |مشتری سر نخ تولید کند

یکی دیگر از انواع محتوا در بازاریابی محتوایی، محتوای تولید سر نخ است.

اصطلاح سر نخ (lead) به افرادی گفته می‌شود که نسبت به محصول یا خدمت شما علاقه مند هستند ولی هنوز از شما خریدی انجام نداده اند.

با داشتن اطلاعات تماس از آن‌ها (نظیر ایمیل یا شماره تماس)، می‌توانید پیگیری های بعدی فروش را انجام دهید تا در نهایت آن‌ها را تبدیل به مشتری خود کنید.

برای تولید این نوع محتوا، شما می‌توانید یک مشکل خاص را بیان کنید و پس از آن راه حل خود را برای حل آن ارائه دهید.

افرادی که با این مشکل مواجه هستند، محتوای شما را می‌خوانند و احتمال دارد که بخواهند راه حل پیشنهادی شما را آزمایش کنند.این افراد همان مشتریان سر نخ شما خواهند بود.

آشنایی با بازاریابی اینترنتی
آشنایی با بازاریابی اینترنتی

۴)‌آشنایی با بازاریابی اینترنتی |فروش ایجاد کند

این نوع محتوا به صورت مستقیم افراد را دعوت به خرید می‌کند.

نمونه ای از این نوع محتوا، مقایسه محصول با یک محصول مشابه است که در آن مزیت‌های محصول نسبت به رقیب آن شمرده می‌شود.

تفاوتی که این نوع محتوا با محتوای نوع ۳ دارد، این است که در محتوای نوع ۳ فرآیند خرید طولانی تر است و شما فقط به دنبال ایجاد سر نخ هستید.

در آینده سر نخ ها را باید پیگیری کنید تا تبدیل به مشتری شوند. اما در نوع ۴ شما به صورت مستقیم فروش را هدف گرفته اید.

این نوع محتوا برای محصولات ارزان قیمت مناسب است. چرا که ریسک خرید در آن‌ها به مراتب کمتر است.

از طرف دیگر این نوع محتوا، گروه هایی را هدف قرار می‌دهد که در مراحل نهایی فرایند تصمیم گیری خرید هستند.

معمولا افرادی که تصمیم خود را به خرید گرفته اند و در حال خواندن نظرات دیگر کاربران یا مقایسه محصولات هستند.

در محتوای نوع ۳ شما مشکلی را مطرح می‌کنید و سپس راه حلی ارائه می‌دهید تا فرد مشتاق شود که راه حل شما را تست کند.

در محتوای نوع ۴، مخاطب مشکل را درک کرده و روش حل آن را نیز انتخاب کرده است و حالا دنبال بهترین گزینه است.

775fdec9 fc15 4295 ae36 a510e734fc5f
نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا