آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال در ۴ مرحله

تعریف استراتژی چیست ؟

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال  | استراتژی برنامه ای واحد ، جامع و یکپارچه است که با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف سازمان در کنار فرصت ها و تهدیدات محیط زیست تهیه شده و با اجرای صحیح آن ، سازمان به اهداف خود می رسد.

استراتژی یعنی تصمیم گیری در مورد مقصد و چگونگی رسیدن به آن مقصد. از طریق استراتژی ، اهداف و چگونگی دستیابی به آنها مشخص می شود.

به طور کلی ، استراتژی ها برای دستیابی به اهداف زیر در سازمان ها تدوین شده است. در زیر به تدوین استراتژی بازار دیجیتال می پردازیم.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |طبق آخرین مطالعات بازاریابی دیجیتال ، از استراتژی بازاریابی دیجیتال ۴۶٪ از مارک های جهان استفاده نمی شود.

با این حال ، ۱۶٪ باقی مانده از کسانی که استراتژی را تدوین کرده اند ، آن را در برنامه های بازاریابی خود لحاظ نمی کنند. اما چگونه می توان بدون داشتن استراتژی صحیح ، در دنیای بازاریابی دیجیتال موفق شد؟

اگر هنوز استراتژی خود را تدوین نکرده اید ، نگران نباشید و نگران نباشید زیرا ما در آژانس بازاریابی دیجیتال آپراک شما را در طراحی و توسعه آن همراه خواهیم کرد.

اکنون زمان آن رسیده است که با انجام برنامه ریزی های استراتژیک از شر این اضطراب و سردرگمی خلاص شویم و قدم به قدم در جهت دیدگاه هایمان باشیم.

در اینجا مهمترین اقداماتی که می توانیم برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال انجام دهیم.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

تعیین اهداف خود 

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |درک آنچه می خواهید با استراتژی بازاریابی دیجیتال B2B خود به دست آورید ، در قلب یک استراتژی موفق قرار دارد.

بیشتر مشاغل می دانند که می خواهند درآمد را افزایش دهند ، اما تجزیه آن به اهداف کوچکتر ، خاص ، قابل کنترل و قابل اندازه گیری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیشتر اهداف تجاری B2B در مناطق زیر قرار می گیرد:

شرکت کنندگان در وبینارها یا رویدادها را افزایش دهید
نمایش فیلم های محصول را افزایش دهید
درخواست های آزمایشی یا نسخه ی نمایشی را افزایش داده و به درخواست ها پاسخ دهید
درک درستی از معیارهای موفقیت در جذب مشتری به شما کمک می کند تا مهمترین بخش های استراتژی خود را تعریف کنید.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

شناخت جامعه هدف 

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |داشتن درک واقعی از مخاطب هدف خود بسیار مهم است.

تقسیم مشتریان خود فقط براساس محل کار یا محل کافی نیست. استفاده از تاکتیکهای صرف که در آن فقط تقسیم بندی بدون ارائه آمار بیشتر انجام می شود ، بی اثر است.

از تحقیقات بازار و خرید رفتارها گرفته تا تحقیقات برند به شما کمک می کند تا به عنوان یک صاحب مشاغل ، نه تنها برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب هدف خود ، بلکه تصمیم به داشتن یک پایه عینی برای ارزیابی نتایج بگیرید. پس از تحقیق در مورد شخصیت خریدار ، نوبت به بررسی جنبه های جمعیتی می رسد.

درک خصوصیات ، نیازها و سبک زندگی مصرف کنندگان به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی را به طور موثری به آنها منتقل کنید.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

از کیفیت وب سایت خود اطمینان حاصل کنید

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |تمام محتوای رسانه دیجیتال مارکتینگ باید به جایی ختم شود.

اکثر پیوندهایی که از طریق ایمیل یا تبلیغات دیگر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند مخاطبان شما را به یک صفحه می کشانند.

ایجاد صفحات فرود اختصاصی برای ترافیک ورودی شما بسیار مهم است زیرا تضمین می کند که وب سایت کلی تا حد ممکن با تبلیغات و هویت برند شما سازگار باشد.

برای ارزیابی سایت از خود سؤالات زیر را بپرسید: آیا سایت باعث می شود احساس خوبی داشته باشید؟ آیا سایت شما معتبر و قابل اعتماد به نظر می رسد؟

آیا استفاده از آن بر روی دسک تاپ و موبایل نیز آسان است؟

آیا وب سایت شما به سؤالاتی که ممکن است مشتری داشته باشد پاسخ می دهد؟

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

ارزیابی کانال ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ 

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |ارزیابی ظرفیت و قابلیت های کانال ها و یا ابزار های موجود و داشتن شمای کلی از تمام امکانات پیش روی شما در بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا در هنگام تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال، بیش از توانایی های شرکت خود برنامه ریزی نکنید.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال 
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |کانال ها و ابزار دیجیتال مارکتینگ قابل دسته بندی در سه گروه زیر هستند:

کانال و رسانه هایی که مالک آن هستید

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |شامل وب سایت، صفحه اینستاگرام، کانال تلگرامی، وبلاگ و… که متعلق به شرکت و برند شماست. و برای ارتباط موثر می توانید مستقیما با مشتریان بالقوه و بالفعل خود در ارتباط باشید.

اهمیت این دسته از رسانه ها در این است که شما بر روی آن کنترل کامل دارید و می توانید آفر ها و برنامه های ویژه خود را از طریق آن ها مستقیم به گوش مخاطبان خود برسانید.

توجه ای که در رسانه های دیگر جلب کرده اید

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |برای مثال آن دسته از رسانه هایی که قبلا یکی از محتوا ها یا پست های شما را منتشر کرده اند.

و یا رپورتاژ آگهی (نوعی از تبلیغ که با انتشار مقاله علمی در سایت های مرتبط، اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کرده و سپس با سایت شما آشنا می کند) شما را به صورت مقاله در سایت خود قرار داده اند.

و یا به صورت کوچک، افرادی که با انتشار پست های شما و به اشتراک گذاشتن آن در صفحه شخصی فیس بوک و یا گروه های تلگرامی خود اعتماد دوستان خود را جلب کرده و آن ها را با شما آشنا می کنند.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

کانال ها و ابزارهای پولی

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال |همان طور که از اسم این دسته پیداست، شامل همه رسانه هایی می شود که شما می توانید با پرداخت پول، تبلیغ و یا محتوا مورد نظر خود را در آن منتشر کنید.

همه ی رسانه ها و کانال های موجود و قابل استفاده خود را دسته بندی کرده و روی یک صفحه گسترده و بزرگ بنویسید تا در یک نگاه همه ی امکانات را باهم ببینید؛ و بتوانید تصمیم بگیرید که چطور با استفاده همزمان از این ۳ دسته، به هدف از پیش تعیین شده خود برسید.

و هر کدام از این ۳ دسته دقیقا چه جایگاهی برای شما دارد و برای ادامه کار از کدام ابزار ها استفاده خواهید کرد و کدام ابزار ها را کنار خواهید گذاشت.

آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا