بازاریابی

بهترین آموزش محاسبه پورسانت در ۳ مرحله

آموزش محاسبه پورسانت

آموزش محاسبه پورسانت | در سری آموزش های بازاریابی ، در این قسمت به بهترین آموزش محاسبه پورسانت در مستر وایز می پردازیم.

مطمئناً با من موافقید که یکی از مهمترین (و برای بعضی از شباباد) جذاب ترین عامل جذب نیروی فروش فرمول کمیسیون است.

حال سوال اینجاست که چگونه می توان به فرمولی رسید که هم مزایای شرکت را به حداکثر می رساند و هم باعث ایجاد رضایت مشتری می شود.

قطعاً هیچ فرمول کمیسیون واحدی وجود ندارد که بتواند نیاز همه شرکت ها و پخش کنندگان را برآورده کند.

از آنجا که شرکت ها از نظر ابعاد ، تعداد محصولات ، استراتژی های بازاریابی ، اندازه مناطق تحت پوشش و غیره متفاوت هستند.

بنابراین ، هر فعالیتی در زمینه توزیع مویرگی باید بسته به مختصات آن ، فرمول تهیه کند که برای استفاده حداکثر آن برای یک سال مناسب است.

در ادامه ۳ روش در محاسبه پورسانت آموزش داده می شود. با مستر وایز همراه باشید.

 بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

توجه به چگونگی محاسبه کردن پورسانت شما 

 آموزش محاسبه پورسانت |معمولا پورسانت ها، بر اساس قیمت خرید محصولات یا خدماتی است که شما می‌فروشید.

البته شرکت ها از روش های مختلفی برای تعیین پورسانت استفاده می‌کنند.

برای مثال برخی شرکت‌ها، پورسانت را بر اساس سود خالص محصول یا هزینه تولید محصول برای شرکت تعریف می‌کنند.

حتما قبل از شروع کار، در مورد این که پورسانت بر چه اساسی محاسبه می‌شود، سوال کنید.

در حالتی که پورسانت روی سود خالص فروش محاسبه شود، هزینه های حمل و نقل از محصول نهایی کسر می‌شوند.

بنابراین درآمد شما در این مقدار کمتر می‌شود.

 بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

 توجه به نرخ پورسانتی که شرکت به شما پرداخت می‌کند 

 آموزش محاسبه پورسانت | نرخ پرداخت پورسانت می‌تواند بر اساس درصد فروش باشد.

به عنوان مثال می‌تواند ۵ درصد از قیمت فروش کل محصولات فروخته شده باشد.

شاید در ابتدا این عدد به نظر شما کم برسد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که این نرخ در بازاریابی پورسانتی یک نرخ متعارف است.

اگر قیمت محصول زیاد باشد، درآمد نهایی شما هم عدد چشمگیری خواهد بود.

برای آشنایی با نرخ های مختلف پورسانت و مقایسه بین آن‌ها، مقاله جدول پرداخت پورسانت را ببینید.

در این مقاله برای شما یک اکسل رایگان قرار داده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید بین چندین طرح مختلف بازاریابی پورسانتی، مناسب ترین طرح را برای خود انتخاب کنید.

تشخیص هر تفاوت کوچکی در طرح پورسانت خود 

 آموزش محاسبه پورسانت |معمولا شرکت ها برای تشویق بازاریابان به فروش بیش تر، از طرح های بازاریابی پورسانتی پلکانی استفاده می‌کنند.

در این طرح‌ها، نرخ پورسانت شما بعد از فروش مقدار مشخصی از یک محصول تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد. برای مثال نرخ محاسبه پورسانت تا ۵۰۰ هزار تومان فروش، ۸ درصد است و به ازای فروش های بیش تر به ۱۰ درصد می‌رسد.

لازم است این مرحله از دستورالعمل محاسبه پورسانت را جدی بگیرید.

چرا که همین تغییر کوچک ممکن است باعث تغییر قابل توجهی در درآمد نهایی شما شود.

 بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

یک پیشنهاد برای شما

 آموزش محاسبه پورسانت |اگر قصد کسب درآمد از بازاریابی پورسانتی به صورت غیرحضوری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سایت مستر وایز را ببینید.

شما می‌توانید با انتشار تصاویر محصولات و خدمات این سایت در شبکه‌های اجتماعی خود (مثل تلگرام و اینستاگرام)، کسب درآمد داشته باشید و درصد فروش کسب کنید.

در این سایت محصولات و خدمات متنوعی وجود دارد که با استفاده از تبلیغ و فروش آن‌ها می‌توانید درآمد کسب کنید. هر محصول برای هر نفر یک لینک منحصر به فرد دارد.

فرض کنیم که شما یک محصول را در اینستاگرام خود تبلیغ می‌کنید.

زمانی که فردی روی لینک اختصاصی شما کلیک کند، سایت بازکار متوجه می‌شود که این مشتری از سمت شما معرفی شده است.

بنابراین زمانی که او خرید کند، پورسانت فروش به صورت خودکار و سیستمی به حساب شما واریز می‌شود.

 بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

نرخ پورسانت هر محصول وابسته است به قیمت محصول و شما می‌توانید از فروش محصولات با پورسانت بالا، درآمد خوبی داشته باشید.

 بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

در ادامه ۳ نمونه از این پاداش های کمیسیون را ارائه می دهیم.

 کمیسیون های اشتراک را در حساب خود وارد کنید.

آموزش محاسبه پورسانت |کمیسیون های سهام برای زمانی است که بیش از یک فروشنده در یک فروش سهیم باشد و کمیسیون فروش بین آنها تقسیم می شود.

به عنوان مثال ، یک مدیر فروش محلی ممکن است بخشی از کمیسیون های فروشندگان محلی را هزینه کند.

با این کار ، مدیر فروش تشویق می شود توانایی فروشندگان را در نهایت کسب درآمد بیشتر افزایش دهد.

مشوق هایی مانند پاداش اضافی را تخمین بزنید.

علاوه بر کمیسیون های مستقیم ، کمیسیون های دریافتی از پاداش ها نیز می توانند مبلغ نهایی شما را افزایش دهند ، که باید در نظر بگیرید.

نمونه ای از این پاداش ها می تواند پاداش فروش فصلی باشد.

شرکت ها در فصول کم درآمد و کم درآمد نرخ کمیسیون خود را افزایش می دهند تا بازاریابان تمایل بیشتری برای فروش محصولات خود داشته باشند.

اگر یک بازاریاب پولی هستید که با چندین گروه کار می کنید ، بهتر است وضعیت چک های آنها را در ابتدای هر فصل بررسی کنید.

شاید در فصل جدید فروش بیش از یک ست بیشتر درآمد شما را کسب کند.

بنابراین باید بسته بازاریابی حقوق و دستمزد خود را تغییر دهید.

 به دنبال پاداش بهترین فروشنده نیز باشید.

بهترین آموزش محاسبه پورسانت
بهترین آموزش محاسبه پورسانت

اگر یک فروشنده ماهر هستید و می دانید که میزان فروش و کمیسیون شما در یک بخش یا تیم بالاترین است ، می توانید انتظار داشته باشید که برای بهترین عملکرد خود پاداش دهید.

در این حالت ، سعی کنید با مدیر فروش خود قرار ملاقات بگذارید و در مورد این موضوع صحبت کنید.

سخن نهایی

آموزش محاسبه پورسانت | دوره کمیسیون ممکن است با دوره ماهانه متفاوت باشد.

بنابراین حقوق نهایی شما برابر با دوره کمیسیون ضرب شده توسط کمیسیون پرداخت شده برای هر دوره خواهد بود.

به عنوان مثال ، در دوره کمیسیون دو هفته ای و کمیسیون پرداخت شده ۱۵۰،۰۰۰ تومان ، درآمد نهایی شما ۳۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

انجام این محاسبات برای اولین بار برای هر شخص کمی دشوار است.

طبیعی است که شما می خواهید بین چندین شغل با حقوق های مختلف ، بالاترین شغل انتخاب کنید.

دانستن نحوه محاسبه کمیسیون در هر شغل می تواند بسیار وقت گیر باشد.

ما یک پرونده اکسل رایگان ایجاد کرده ایم که می توانید از آن برای محاسبه کمیسیون ها بسیار ساده تر استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا