
آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ | چگونه می توانید از تولید محتوا بدون محصولات و خدمات درآمد کسب کنید؟
بله میشه.
ما در این راهنمای Raitina قصد داریم در مورد یکی از این راه ها صحبت کنیم.
این روش ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده باشد ، ممکن است فکر کنید که به هیچ وجه برای ایران مفید نیست ، شاید با دیدن نام آن یا… از آن فرار کنید.
با این وجود باید بپذیریم که این روش می تواند یکی از راه های ایجاد درآمد برای تولیدکنندگانی باشد که خود هیچ محصولی یا خدماتی برای ارائه به غیر از تولید محتوا ندارند و از طرف دیگر ، آنها دوست دارند که صرفاً برای سرگرمی و سرگرمی مطالب ننویسند..
از آنچه می نویسند و در سایت قرار می دهند ، درآمد داشته باشید.

انواع سیستمهای افیلیت مارکتینگ
۱) آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ |پرداخت به ازای فروش
در این نوع، درصدی از کل فروش به سایت معرف داده میشود. میزان پورسانت، بستگی به نوع محصولات و برنامه مشارکتی دارد.
مثلآ پورسانت فروش محصولات نرم افزاری بیشتر از محصولات سخت افزاری است. به این نوع برنامه ها، Pay Per Sale نیز گفته میشود.
برای فروشنده، این نوع سیستم افیلیت بسیار مناسب است. سایت فروشنده هیچ هزینهای نمیکند مگر زمانی که فروشی انجام شود.
بنابراین این نوع سیستم، به کار گیری رایگان سایت معرف است.
سایت شما کاملا رایگان تبلیغ خواهد شد و شما بابت این تبلیغ هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنید.
اگر این تبلیغ منجر به فروش شود، در این حالت است که شما پورسانت را به سایت معرف میپردازید.
آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ |تعیین درصد پورسانت در پرداخت به ازای فروش
تعیین درصد پورسانت به عهده شما خواهد بود. از آنجا که مطمئن هستید در صورت فروش، پرداخت خواهید داشت میتوانید بخشی از سود محصول را به عنوان پورسانت تعیین کنید.
در ۳ روش دیگر، تعیین میزان پورسانت یک چالش اساسی برای سایت فروشنده است.
این روش برای سایت معرف هم بسیار مناسب است و درآمد عالیای برای معرف خواهد داشت. اگر میخواهید از سایت تان برای کسب درآمد استفاده کنید، این روش حاشیه سود بالایی خواهد داشت .
با توجه به این که سایت شما مستقیما در فروش دخیل است، عدد نهایی پرداختی به شما بیش تر خواهد بود (به نسبت ۳ روش دیگر).
ممکن است درآمد یک فروش توسط سایت شما برابر با ۴۰ سرنخ به ازای روش پرداخت به ازای سرنخ باشد.
پیاده سازی این سیستممارکتینگ میتواند یک انتخاب عالی برای کسب و کار شما باشد.
در بخش بعدی مقاله در مورد چگونگی پیاده سازی افیلیت مارکتینگ روی وب سایت ها صحبت میکنیم.

۲) آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ |پرداخت به ازای سرنخ
در این مدل، بسته به نوع برنامه، معرف ها زمانی درآمد کسب میکنند که بازدیدکننده ای را به سایت فروشنده بفرستند و آن بازدیدکننده در وبسایت فروشنده ثبت نام کند (فرمی را پر کند).
این نوع از افیلیت مارکتینگ، به منظور جذب آدرس ایمیل برای ایمیل مارکتینگ استفاده میشود.
هدف اصلی سایت فروشنده در این روش، کسب اطلاعات تماس از مشتریان سرنخ (lead) هاست.
مشتری سرنخ یا lead فرد علاقه مندی است که حداقل یک راه ارتباطی با او دارید. با توجه به علاقه مند بودن این فرد به سایت تان، شما میتوانید او را یک مشتری بالقوه محسوب کنید.
راه ارتباطی به شما این امکان را میدهد که طی تماس های بعدی، نام برند خود را به مخاطب یادآوری کنید. همچنین میتوانید پیشنهادهایی خاص را به او ارسال کنید.
ایمیل مارکتیگ و ارتباط مستمر با سرنخها
یکی از بهترین راه های پیگیری و ارتباط مستمر با سرنخ ها، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است.
با استفاده از سیستم های ایمیل مارکتینگ میتوانید ایمیل هایی سلسله وار را در بازه های زمانی معین برای مخاطبان خود ارسال کنید.
این روش افیلیت مارکتینگ برای سایت های فروشنده ای مناسب است که نسبت به اتوماسیون بازاریابی خود مطمئن هستند. این فروشنده ها مطمئن هستند که با جذب اطلاعات تماس از مخاطبان، میتوانند درصدی از آنها را به خریدار تبدیل کنند. بنابراین جذب اطلاعات تماس برای آنها به منزله فروش خواهد بود.
اگر شما میخواهید از سایت تان برای معرفی و کسب درآمد از این روش استفاده کنید، انتخاب مناسبی کرده اید. این روش نسبت به روش پرداخت به ازای فروش ساده تر است. طبیعتا متقاعد کردن یک مخاطب به ثبت آدرس ایمیل در یک سایت، خیلی ساده تر از متقاعد کردن او به خرید و پرداخت پول است. بنابراین شما راحت تر میتوانید درآمد کسب کنید
۳) آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ |پرداخت به ازای کلیک
در این مدل، معرف ها به ازای هر بازدیدکنندهای که به سایت فروشنده میفرستند، پول میگیرند. چه این بازدیدکننده خرید بکند، چه نکند.
نمونه بسیار رایج از این مدل، آژانس های تبلیغاتی داخلی مثل صباویژن و اینتورک هستند.
در این سرویسها شما یک بنر تبلیغاتی از سایت تان را تهیه کرده و در اختیار این آژانس ها قرار میدهید. وظیفه اصلی آنها پخش این بنر در سایت های دیگر است.
هر زمان که مخاطب یکی از این سایت ها، روی تبلیغ شما کلیک کند، مبلغی از حساب اعتباری شما کسر شده و به حساب این سایت اضافه میشود.
نمونه خارجی این سرویس، تبلیغات گوگل ادوردز است.
در این روش، شما کلیدواژه هایی را برای سایت تان انتخاب میکنید و از گوگل میخواهید که در زمان جستجوی کاربران، آدرس سایت شما را به آنها نمایش دهد.
احتمالا کلمه Ad را کنار بعضی از نتایج جستجوی گوگل دیده باشید.

اگر قصد دارید ترافیک زیادی جذب سایت خود کنید، این گزینه یکی از روش های عالی برای جذب ترافیک است. شما میتوانید با پرداخت به آژانس های تبلیغاتی، بنر خود را در سایت های دیگر به نمایش بگذارید و مخاطبان آن سایتها را با سایت خود آشنا کنید. در کنار این روش، شما میتوانید از طریق جستجوهای معمولی در گوگل نیز، ترافیک داشته باشید. برای این کار باید با تکنیک های سئو برای جذب ترافیک آشنایی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما آموزش تصویری سئو وردپرس را ببینید.
در صورتی که میخواهید از این روش برای کسب درآمد برای سایت تان استفاده کنید، لازم است که ترافیک زیادی داشته باشید. این سیستم افیلیت مارکتینگ یک منبع درآمد عالی برای سایت هایی با ترافیک بالاست. مثل سایت های خبری و ورزشی.

۴) آموزش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ |پرداخت به ازای نمایش آگهی
در این مدل، معرف ها به ازای تعداد دفعات نمایش آگهیهای سایت فروشنده در وب سایت خود، پول دریافت میکنند. چه کاربر روی تبلیغات کلیک بکند، چه نکند.
اگر قصد استفاده از این روش برای جذب ترافیک دارید، باید نسبت به مخاطبان سایت هدف آشنایی داشته باشید.
در صورتی که علاقه این مخاطبان با محتوای سایت شما متفاوت باشد، احتمالا ترافیک کمی جذب سایت شما خواهد شد. بهترین روش، این است که ابتدا با هزینه کم و برای مدت کوتاه، در یک سایت خاص درج آگهی کنید و پس از آن، نتایج را تحلیل کنید.
در صورتی که به اهداف خود رسیده باشید، میتوانید زمان نمایش تبلیغ را در سایت مقصد بیش تر کنید.
این روش یک روش نسبتا قدیمی برای کسب درآمد سایت هاست. با وجود روش ۳، اکثر فروشنده ها تمایل دارند که به ازای هر کلیک، پرداخت داشته باشند.
چون مطمئن خواهند بود که ترافیک مشخصی را جذب سایت خود خواهند کرد.
در کنار این موضوع، جذب مشتری برای تمامی جاهای تبلیغاتی سایت یک امر سخت و زمان بر است.
ممکن است شما همیشه نتوانید تمامی فضاهای تبلیغاتی سایت خود را پر کنید. در روش ۳، این موضوع بر عهده آژانس های تبلیغاتی خواهد بود.
با توجه به حجم بالای سفارش، شما مطمئن خواهید بود که در اکثر موارد فضاهای تبلیغاتی سایت شما در حال استفاده خواهند بود.