
ابزارکسب و کار بهینه چه می باشد؟
ابزارکسب و کار تجارت چیست؟
ابزارکسب و کار | بیشتر مشاغل نمی توانند پیشرفت کنند زیرا نقص عمده ای دارند و یا اینکه صاحبان شرکت مهارت لازم برای پیشرفت را ندارند.
امروز همه ما با تبلیغات رسانه ای زیادی روبرو هستیم که به ما می گوید “شما هم می توانید پیشرفت کنید.”
درست است ، اما تلاش زیادی می کند. زیرا از این طریق ممکن است همه چیز علیه شما حرکت کند.
مشکل اصلی این است که اکثر مردم نمی دانند چه ابزارهایی برای پیشرفت تجارت بزرگ نیاز دارند !! و هیچ دانشگاهی وجود ندارد که بتواند به شما آموزش دهد که چگونه تجارت خود را به روشی عملی رشد دهید. حال چگونه می توانید از این ابزار مطلع شوید ؟!
فقط یک منبع قابل اعتماد وجود دارد که می توانید به عنوان راهنمایی برای توسعه تجارت خود استفاده کنید ، و این تجربه افرادی است که توانسته اند به طور چشمگیری تجارت خود را گسترش دهند. اما دو مشکل وجود دارد: اول اینکه ، افراد موفق غالباً بسیار شلوغ هستند و شما به راحتی نمی توانید با آنها ملاقات کنید. ثانیا ، شما نمی توانید پیشرفت و موفقیت را تعمیم دهید.
تحقیقات در مورد کارآفرینان بی شماری این واقعیت را برجسته می کند که هیچ مسیر منحصر به فردی برای موفقیت وجود ندارد. روش های عملی ، اقتصادی و بازاریابی بی شماری وجود دارد که می تواند تجارت را توسعه دهد. در بین این روشها سه ابزارکسب و کار وجود دارد که در تمثیل پایه های صندلی کارآفرین نامیده می شود و از جمله ابزارهای لازم برای گسترش تجارت است:

۱٫ ابزارکسب و کار| بازار
این عامل در هر شرایطی ارزشمند است؛ ولی اهمیت آن بیشتر زمانی است که میخواهید بازار را برای محصول یا خدمات خود ارزیابی کنید. یکی از این حقایق تلخ این است که شما معمولا نمیدانید چه چیزهایی را نمیدانید! بهویژه اینکه تا زمانی که کار را شروع نکردهاید نمیدانید بازار چگونه به طرح اقتصادی شما پاسخ میدهد.
ممکن است تمام توان و وقت خود را روی آن گذاشته باشید؛ ولی نتوانید بازاری برای محصول خود پیدا کنید.
بازار از دو عامل تقاضا و وابستگی تشکیل شده است. تقاضا به این مفهوم که چه تعداد مشتری برای محصول یا خدمت من پول خرج خواهند کرد و وابستگی به این معنی است که هر مشتری چه تعداد از محصول من خواهند خرید.
برای اینکه یک محصول بتواند به اندازه قابلتوجهی پیشرفت کند یا باید تقاضای زیادی داشته باشد یا وابستگی بالایی بین مشتریان ایجاد کند که البته داشتن هر دوی آنها بسیار بهتر است. مهمترین سوالی که در زمینه وجود بازار برای یک محصول خاص مطرح میشود این است که:
«آیا تعداد کافی از مردم تعداد کافی از محصول مرا خریداری میکنند؟»
۲٫ابزارکسب و کار|محصول
امروزه در هر زمینهای محصولات و خدمات بسیار زیادی میتوان یافت. چیزی که ما در حال تجربه آن هستیم یک تغییر اساسی است. واقعیت این است که ما به سمتی حرکت میکنیم که محصولات و خدمات ارائهشده بسیار بیشتر از تقاضا هستند!
بازار امروز همراه شده است با محصولات مختلف، رقابت طاقتفرسا و سخت، قیمتهایی که سخت تغییر میکنند و مشتریانی که توقعشان هر روز زیادتر میشود.
چاره چیست؟ شاید بخواهید محصولات و خدمات خود را کمی سریعتر، ارزانتر و بهتر به دست مشتریها برسانید ولی بدانید کمی سریعتر، ارزانتر و بهتر بودن نمیتواند کشش لازم را برای مشتری ایجاد کند و به احتمال زیاد موثر نخواهد بود.
در مقالهای که توسط دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد منتشر شد، جان گورویل ادعایی را مطرح کرد که به تئوری ۹ برابر معروف شد. این تئوری میگوید که محصول شما برای اینکه بتواند از نظر مشتریان در بین تمام محصولات مشابه بهعنوان محصول برتر شناخته شود باید ۹ برابر از آنها بهتر باشد. این یک ادعای واقعا چالش برانگیز است؛ ولی کسانی که میخواهند کسبوکارشان را بهطور چشمگیری به سمت جلو حرکت دهند باید این چالش را پشت سر بگذارند.
بهترین راه برای ایجاد کشش و جذابیت برای مشتری این است که بتوانیم نوعی رضایتمندی جدید برای آنها ایجاد کنیم. نوعی رضایتمندی برای مشتریان ایجاد کنید که قبلا آن را تجربه نکرده باشند یا حتی به آن فکر هم نکرده باشند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده، شرکتهایی که افزایش درآمد را «سخت» بیان کرده بودند آنهایی بودند که محصولاتشان کپی دیگر شرکتها بود و هیچچیز جدیدی برای ارائه نداشتند؛ در حالی که شرکتهایی که افزایش درآمد را «خیلی راحت» میدانستند، آن دسته از شرکتها بودند که محصولاتشان تجربه جدیدی را به مشتریان ارائه میکرد. نتیجه این نظرسنجی واضح است؛ اگر محصول یا خدمتتان دقیقا کپی دیگر شرکتها باشد، پیشرفت کردن برای شما بسیار بسیار مشکل و بعضا غیرممکن میشود.

۳٫ابزارکسب و کار|درآمدزایی
اکثریت سرمایهگذاران شرکتها اعتقاد دارند که بازاریابی و تبلیغات را به نحو احسن و بهتر از رقیبانشان انجام میدهند؛ ولی در کمال تعجب دقیقا همان افراد میگویند که در زمینه فروش و افزایش درآمد مشکل دارند!
در موردابزارکسب و کار بازاریابی کلا امری است مربوط به جامعه که با مشتری سر و کار دارد. شرکتها همیشه نسبت به وجهه خود در بین مردم حساس هستند و همواره سعی میکنند در راستای فعالیتهای بازرگانی پُرکار نشان دهند. از طرفی بازاریابی از آن دسته فعالیتها است که بهسختی میتوان موفقیت واقعی آن را اندازه گرفت و تعیین میزان موفقیت آن میتواند بهشدت با تعصب همراه باشد. به همین دلیل صاحبان شرکتها همیشه دوست دارند فکر کنند که بازاریابی و تبلیغاتشان بسیار خوب است.
دلیلی که همه صاحبان شرکتها از فروش خود رضایت کافی ندارند این است که سعی می کنند خود را بهطور مستقیم با امر فروش درگیر نکنند. همچنین آنها معمولا در زمینه فروش نه تجربه کافی دارند و نه دوره آموزشی خاصی را گذراندهاند؛ در نتیجه به هیچوجه از فرایندهای فروش سر در نمیآورند؛ بنابراین هرگز نمیتوانند افراد خبره را در زمینه فروش استخدام کنند.
ولی بدانید که همه شرکتهایی که بهطور مداوم در حال پیشرفت هستند، تمام تمرکز، وقت و سرمایه خود را برای ایجاد، تداوم و افزایش ظرفیت فروش خود بهکار میبرند.
برای پیشرفت در کسبوکار باید برای فروش و افزایش آن، یک روش تکرارپذیر و سودآور پیدا کنید. ممکن است برای محصول شما مشتری به اندازه کافی وجود نداشته باشد. شاید برای جذب مشتری بیشتر باید متحمل هزینههای زیادی شوید. شاید نتوانید فروشندههای خوب و باتجربه پیدا کنید. شاید فروش محصول شما نیاز به اطلاعات فنی داشته باشد. اینها همه مسائلی هستند که در صورت کمتوجهی، روند فروش و در نتیجه روند پیشرفت شرکت را مختل میکنند.
خلاصه اینکه باید بدانید داشتن یک محصول عالی و انجام تبلیغات مناسب نمیتواند ضامن موفقیت و پیشرفت کسبوکار شما شود. واقعیت این است که باید برای فروش محصول خود از یک
ابزارکسب و کار کارآمد و تکرارپذیر استفاده کنید. هیچگاه تصور نکنید که خوب بودن محصول شما فروش زیاد آن را تضمین میکند. امر فروش بسیار سخت است و نیاز به زمان، تلاش و هزینه دارد.
و به یاد داشته باشید که هرگز قبل از اینکه برای محصول یا خدمات خود فرایندهای فروش مناسب، سودآور و توسعهپذیر پیدا نکردید محصول خود را وارد بازار نکنید.
منبع: مستر وایز
