
اتوماسیون و بزرگترین اشتباهات بازاریابان اینترنتی
اتوماسیون و اشتباهات ایمیل مارکتینگ
اتوماسیون وسیله ای قدرتمند در بازاریابی ایمیل. به شرط استفاده صحیح از آن. به طور کلی ، اتوماسیون یکی از مهمترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی است. استفاده از اتوماسیون می تواند قدرت زیادی را در بازاریابی اینترنتی شما ایجاد کند.
در این مقاله ما ۵ مورد خطای بازاریابی ایمیل و خطاهای اتوماسیون در بازاریابی ایمیل را برای شما آورده ایم.
تا زمان ظهور اتوماسیون در بازاریابی نامه الکترونیکی ، اغلب مجبور شدیم با تلفن تماس بگیریم تا دلایل ترک سبد خرید مشتریان را دریابیم. با این حال ، امروز ما می توانیم با ارسال یک ایمیل خودکار به راحتی این موضوع را پیگیری کنیم (اگر با مفهوم اتوماسیون در بازاریابی ایمیل آشنایی ندارید ، پیشنهاد می کنیم که “آموزش بازاریابی ایمیل با میلرلیت” را مشاهده کنید).
در حال حاضر ، اکثر مشاغل با استفاده از پیام های خودکار (یا با ارسال نامه الکترونیکی خبرنامه یا از طریق ایمیل های پس از خرید) به مشتریان خود پاسخ می دهند.
این باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود و در صورت استفاده صحیح بسیار مفید است.
اما هیچ چیز بدتر از ارسال پیام های نامناسب برای مخاطبان شما وجود ندارد.
برای اینکه اتوماسیون بازاریابی موفقیت آمیز باشد ، باید درست باشد. اگر به طور نادرست از آن استفاده کنید ، می تواند برای شما خطرناک باشد.
در این مقاله ، ۵ اشتباه در بازاریابی ایمیل را به شما نشان خواهیم داد که با اتوماسیون انجام می شود. دانستن آنها به شما در جلوگیری از آنها کمک خواهد کرد.

اشتباه ۱: بیدقتی در اطلاعات مشتری
ارسال چندین ایمیل به یک مشترک در طی یک مدت کوتاه، نشانه ای از اتوماسیون ضعیف است. یک مثال رایج این اشتباه میتواند ارسال کد تخفیف به فردی باشد که قبلا محصولی را خریداری کرده است.
اشتباهات ایمیل مارکتینگ مشابه مثال بالا به سادگی رخ میدهند ولی توجه کنید که به سادگی نیز قابل اجتناب هستند.
به منظور ارسال ایمیل مناسب، شما باید دید کاملی در ارتباط با مخاطبان خود داشته باشید. شما باید تمام اطلاعات مشتری خود را یکجا در اختیار داشته باشید. این اطلاعات مشخص میکند که شما باید چه پیشنهاداتی را به چه مشتریانی بدهید.
یکی از دلایلی که بازاریابان اینترنتی ایمیل های زیادی ارسال میکنند این است که به اطلاعات مشتریان خود به صورت یکجا دسترسی ندارد. بنابراین نمی توانند مشتریان را دسته بندی و طبقه بندی کنند .
اشتباه ۲: ارسال ایمیلهای خودکاری که مفید نیستند
این موضوع در ارتباط نزدیکی با ارسال ایمیل های بسیار زیاد به مخاطبان است.
زمانی که شما بی وقفه از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده میکنید این امکان وجود دارد که یک اتوماسیون برای فردی که در اتوماسیون دیگری فعال است، مجددا فعال شود. در نتیجه نرخ ایمیل های ارسالی شما به شدت افزایش یابد .
نوع دیگری از ارسال نامناسب ایمیل اتوماسیون دعوت به خرید محصولی است که دیگر وجود ندارد (از طریق پیگیری ترک سبد خرید).
یک نمونه ارسال های نامناسب ایمیل، ارسال ایمیل به دسته هایی است که درست گروه بندی و تقسیم بندی نشده اند. برای مثال شما در مورد جنسیت مخاطب خود اطلاعی ندارید.
یک اشتباه رایج این است که یک ایمیل مرتبط برای خانم ها ارسال میکنید و سپس بر اساس باز شدن آن، گروه خانم ها و آقایان را دسته بندی میکنید. قضاوت و نتیجه گیری صرفا بر اساس یک ایمیل باعث میشود که دسته بندی شما دسته بندی درستی نباشد. برای مثال آقایی ایمیل را باز کرده است چون که تاریخ تولد همسرش نزدیک بوده است. در این حالت با دسته بندی نامناسب شما این فرد را در لیست خانم ها قرار میدهید و پیشنهادهای بعدی ای که به ارسال میکنید، بسیار نامرتبط و نامناسب است.
شکست ۳: اتخاذ لحن اشتباه
محتوای ایمیل، فقط چیزی نیست که شما میگویید بلکه این که شما چطور آن را بیان میکنید، نیز هست.
ایمیلهایی که از طریق اتوماسیون ارسال میکنید، خودکار هستند، اما لحن پیام های شما نیازی به این خودکار بودن ندارند. لحن و بیان رباتیک برای ایمیل های خودکار یک اشتباه رایج است. شما باید پیام هایتان را شخصی سازی شده و مناسب مخاطب ارسال کنید .
اگر مطمئن نیستید که چه لحن و چه نوع بیانی برای مخاطبان شما مناسب است، نسخه های مختلف ایمیل تان را با استفاده از تست A/B آزمایش کند .
اگر میخواهید از شخصی سازی نام مخاطب استفاده کنید، مطمئن شوید که نام او را در سیستم ایمیل مارکتینگ خود دارید. دریافت ایمیل با عنوان «سلام Undefined عزیز» برای هیچ کس خوشایند نیست.
توجه داشته باشید که نباید همه پیام های شخصی خود را خودکار سازی کنید. در بسیاری از موارد تعاملات زنده و انسانی مورد نیاز است. بنابراین خودکار سازی همیشه بهترین راه حل نیست.
اشتباه ۴: سقوط کردن
اتوماسیون میتواند یک ابزار مناسب برای مورد هدف قراردادن مخاطبانی باشد که نسبت به یک محصول خاص علاقه نشان داده اند (در سایت و یا در شبکه های اجتماعی)
همین بهترین ابزار میتواند باعث سقوط شما شود و باعث شود که برند تجاری تان به شدت لطمه پیدا کند.
برای مثال زمانی که یک اتوماسیون فروش محصول برای فردی که محصول را قبلا خریده است، اجرا میشود. تجربه مخاطب هدف در این مورد اصلا تجربه جالبی نیست و نسبت به شما و برند شما حس بدی پیدا خواهد کرد.
اشتباه پنج: درک نکردن هدف تست A/B
فرض کنید که یک ایمیل خوب دریافت میکنید. عنوان خوب. محتوای خوب و تصاویر خوب.
چند دقیقه بعد ایمیل دیگری دریافت میکنید که دقیقا همان ایمیل است ولی فقط با عنوانی دیگر.
این موضوع به سادگی نشان میدهد که شما در هر دو گروه تست A/B حضور داشته اید و هر دو ایمیل برای شما ارسال شده اند. پس شما که بازاریاب اینترنتی هستی باید همیشه توجه داشته باشی که بین ایمیل های مورد تست، مشترکاتی وجود نداشته باشد.
اشتباه دیگری که ممکن است بکنید این است که ایمیل برنده را برای گروه تست نیز ارسال کنید. در این صورت گروه تست دو نسخه از ایمیل شما را دریافت خواهد کرد.

جمع بندی
امیدواریم که خواندن این مطلب به شما کمک کند تا از اشتباهات ایمیل مارکتینگ اجتناب کنید. اشتباهاتی که خیلی ساده رخ میدهند ولی طبعات فوق العاده ای برای برند شما خواهند داشت.
اگر خودتان تجربه اشتباه دیگری در ایمیل مارکتینگ و سیستم اتوماسیون داشته اید، لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.