آموزش بازاریابی دیجیتال

۳ استراتژی بازاریابی دیجیتال را بیاموزید

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال |از سری آموزش های بازاریابی دیجیتالی به آموزش استراتژی بازاریابی دیجیتال در مستر وایز می پردازیم.

 داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تأثیر زیادی در تبلیغات آنلاین دارد.

در این مقاله ، ۳ استراتژی بازاریابی دیجیتال را توصیف خواهیم کرد

که بسیار کاربردی هستند و نحوه ایجاد یک استراتژی جامع دیجیتال را توضیح می دهند.

مشکلی از جمله بازاریابی دیجیتال در استراتژی بازاریابی تجارت شما وجود ندارد.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا مصرف کنندگان و مشاغلی را که همیشه آنلاین هستند جذب کنید.
این چشم انداز می تواند سرعت شما را با رشد شغلی شما افزایش دهد.

امروزه بازاریابی دیجیتال به روش های مختلفی انجام می شود.

چگونه می خواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد ، سازماندهی و حفظ کنید؟

در ادامه به ۳ روش استراتژی بازاریابی دیجیتال می پردازیم. با ما همراه باشید

در ادامه به ۳ روش استراتژی بازاریابی دیجیتال می پردازیم. با ما همراه باشید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

الف) خودتان را به مشتریان هدف نشان دهید

استراتژی بازاریابی دیجیتال |رشد کسب و کار به وسیله تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال با تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین شما به مشتری اتفاق می افتند.

برای افزایش این نرخ تبدیل لازم دارید تا تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

با توجه به جمله بالا، سوالی که پیش می آید این است که؛ “چطور تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهیم؟”

برای پاسخ به این سوال، روش های مختلفی پیش روی شماست:

 تبلیغ کنید

برای جلب توجه مشتریان هدف خود، تبلیغ کنید.

یکی از روش های زود بازده برای افزایش ترافیک سایت تبلیغات بنری در وب سایت های مرتبط و تبلیغات گوگلی (گوگل ادوردز) است.

 به سئو سایت خود توجه ویژه داشته باشید.

بهینه سازی سایت یا به اصطلاح سئو، استراتژی زمان بر ولی با نرخ بازده بالایی است.

سئو به سایت شما کمک می کند تا در نتایج سرچ شده موتور های جستجو ظاهر شوید. و بدون نیاز به پرداخت هزینه مشتریان بالقوه تان را به سایت شما هدایت می کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم ترین ترفندهای بازاریابی ایتنرنتی ، ایمیل مارکتینگ است.

مهم ترین گام برای یک ایمیل مارکتینگ موفق، داشتن یک لیست مناسب از ایمیل های افراد هدف است.

توجه به این نکته ضروری است که ایمیل مارکتینگ فراتر از این مساله است که یک لیست ایمیل خریداری کنید

و روزانه صندوق ورودی ایمیل آن ها را از پیام های بدون استراتژی خود پر کنید.

ایمیل هایی که بدون داشتن استراتژی برای انتخاب عنوان و متن پیغام ارسال می شود. بدون اینکه خوانده شوند پاک خواهند شد.

 ب) اهداف و ابزار بازاریابی دیجیتالی مورد نیازتان را شناسایی کنید

استراتژی بازاریابی دیجیتال
استراتژی بازاریابی دیجیتال

اهداف بازاریابی شما باید به اهداف کسب و کارتان متصل باشد.

بطور مثال، اگر هدف کسب و کار شما افزایش ۲۰ درصدی درآمد باشد یا  هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است افزایش ۵۰ درصدی لید یا مخاطب از طریق وب سایت باشد

تا از این طریق شرکت خود را به موفقیت نزدیکتر کنید.
هدف شما هرچه هست، باید بدانید که چگونه آنرا اندازه گیری کنید،

مهم تر از آن اینکه در واقع قادر به اندازه گیری آن باشید

(بطور مثال، ابزار بازاریابی دیجیتال مناسب در اختیار داشته باشید). چگونه کارآیی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می‌کنید؟

پاسخ این سوال برای هرکسب و کاری متفاوت است و به هدف شما بستگی دارد،

اما یک امر ضروری برای حصول اطمینان از درستی کارتان است.

چراکه این معیارها به شما در تنظیم استراتژی‌های آینده تان کمک می‌کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

ج) کانال‌های بازاریابی دیجتال خود را ارزیابی کنید

استراتژی بازاریابی دیجیتال |هنگامی که کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و دارایی‌های خود را برای درج در استراتژی تان در نظر می‌گیرید،

بهتر است ابتدا تصویر بزرگتری را در نظر بگیرید چرا که این‌کار از غرق شدنتان جلوگیری خواهد کرد.

با استفاده از چارچوب‌های “رسانه‌هایی که مالکیت آن‌ها را دارید” ، “رسانه‌هایی که آن‌ها را بدست آورده‌اید” و “رسانه‌هایی که برای آن‌ها هزینه پرداخت کرده‌اید”

می‌توانید ابزارها و دارایی‌های دیجیتال خود را تقسیم‌بندی کنید.

رسانه‌های شما شامل تمام رسانه‌هایی است که به برند یا شرکت شما متعلق باشد ،

از جمله وب سایت شما، پروفایل شبکه‌های اجتماعی، محتوا یا تصاویر وبلاگ.

رسانه‌های شما آن‌هایی هستند که کسب و کار شما کنترل کامل آن‌ها را در دست داشته باشد.

همچنین می‌تواند شامل برخی از محتواها خارج وب سایت شما باشد، مانند یک وبلاگ که آن را در medium منتشر می‌کنید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا