آموزش طراحی سایت

استراتژی لینک سازی در ۶ گام

استراتژی لینک سازی:

استراتژی لینک سازی | ایجاد لینک و بک لینک به عنوان معیاری برای اعتبار سایت شما شناخته می شود.

وقتی پیوندهای بیشتری از سایتهای معتبرتر و بیشتر دریافت می کنید ، در واقع به Google اطلاع می دهید که سایت شما محبوب تر است.

اکنون هرچه بک لینک های معتبر و معتبر تری از رقبای شما دریافت می کنند ، در حقیقت در سایت سئو جایگاه کمتری کسب خواهید کرد.

اکثر وب مسترها به دنبال راه هایی برای ایجاد پیوندهای مداوم در فرآیند SEO خود هستند. ا

ما بهترین استراتژی ایجاد لینک چیست و چگونه می توانید به عنوان یک مدیر وب سایت ، آن را پیاده سازی کنید؟ این مقاله شما را با ۶ استراتژی برتر ساخت لینک آشنا می کند. بیشتر با ما بخوانید.

استراتژی لینک سازی
استراتژی لینک سازی

استراتژی لینک سازی چیست ؟

قبل از پرداختن به استراتژی لینک سازی، ابتدا بیایید بررسی کنیم که لینک سازی چیست. همچنین می‌خواهیم بگوییم چرا لینک سازی مهم است.

هر زمان که در اینترنت لینکی از یک سایت به سایتی داده شود، می‌گوییم عمل لینک کردن اتفاق افتاده است.

لینک سازی استفاده از عمل لینک کردن به صورت هوشمندانه برای بهبود سئو سایت و تجربه کاربری است.

در فرآیند لینک کردن، سایت مبدا و مقصد می‌توانند دو سایت یکسان باشند. در این حالت به لینک ایجاد شده، لینک داخلی می‌گوییم.

همچنین می‌توانند مختلف باشند. یعنی از یک سایت به سایت دیگر لینکی داده شود. در این حالت، به این لینک، لینک خارجی گفته می‌شود.

لینک خارجی خودش به دو مفهوم تقسیم می‌شود.

لینک خارجی و بک لینک. لینک خارجی زمانی است که شما از سایت خودتان به سایت دیگری لینک می‌دهید.

در عوض بک لینک، لینکی است که از سایت دیگری به سایت شما وارد می‌شود.

با توجه به مفاهیم لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی، استراتژی های لینک سازی نیز به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. استراتژی لینک سازی داخلی و استراتژی لینک سازی خارجی

استراتژی لینک سازی | چرا لینک سازی مهم است؟

داشتن بک لینک کمک می‌کند که سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرد.

به طور خلاصه بک لینک به سئو سایت شما کمک فراوانی می‌کند. بنابراین با داشتن بک لینک و لینک سازی می‌توانید ترافیک بیش تری از سمت گوگل داشته باشید.

علاوه بر آن، داشتن لینک در یک سایت دیگر کمک می‌کند که مخاطبان آن سایت با سایت شما نیز آشنا شوند.

اگر در مورد موضوعی در سایتی اطلاعاتی نوشته شده است و آن سایت برای اطلاعات بیش تر به سایت شما لینک داده باشد، احتمال دارد که بعضی از مخاطبان وارد سایت شما شوند.

این افراد علاقه مند به کسب اطلاعات بیش تر درباره‌ی آن موضوع هستند. بنابراین از طریق لینک درج شده وارد سایت شما می‌شوند تا اطلاعات بیش تری کسب کنند.

هر چقدر تعداد بک لینک های شما بیش تر باشد، یعنی طیف بیش تری از مخاطبان را وارد سایت خود می‌کنید.

در زمان تهیه استراتژی لینک سازی باید همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید.

هدف شما از لینک سازی باید دادن اطلاعات بیش تر به مخاطبان بالقوه باشد.

بنابراین درج لینک در سایت های غیر مرتبط با سایت تان، یک استراتژی لینک سازی درست نیست.

استراتژی لینک سازی | بک لینک های خراب و اصلاح آن ها

یکی از کارهای مهم در استراتژی لینک سازی، کشف بک لینک های خراب و اصلاح آن‌هاست.

فرض کنید سایتی به مقاله ای از سایت شما لینک داده است. پس از مدتی، شما این مقاله را ویرایش می‌کنید. یا آن را با مقاله‌ی دیگری ادغام می‌کنید و یا کلا آن را حذف می‌کنید.

در این حالت دیگر این آدرس در سایت شما وجود ندارد. بنابراین بک لینکی که در سایت هدف داشته اید، دیگر کار نخواهد کرد.

به عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی شما باید همیشه بک لینک های خراب را کشف و اصلاح کنید.

استراتژی لینک سازی
استراتژی لینک سازی

۶ استراتژی لینک سازی برای رشد کسب و کار شما

گام ۱): استراتژی لینک سازی |مخاطبان خود را بشناسید

اگر می‌خواهید مخاطبان سایت خود را افزایش دهید، باید آن‌ها را بشناسید. باید بدانید که آن‌ها کجا هستند و چه کاری انجام می‌دهند.

بنابراین برای گسترش مخاطبان سایت تان باید ۲ سوال اساسی را بدانید:

۱) مخاطبان فعلی سایت من چه کسانی هستند؟

۲)‌ مخاطبان ایده آل من چه ویژگی هایی دارند؟

ممکن است شما بخواهید گروه ها و مخاطب های جدیدی را هدف قرار دهید در این حالت باید محتوای جدیدی برای این دسته از مخاطبان جدید تهیه کنید.

با توجه به این که محتواهای جدید در حوزه‌ی جدید، ضعیف تر هستند، نیاز به بک لینک از سایت هایی در این حوزه خواهید داشت.

بنابراین گام اول شناخت درست مخاطبان است. پس از شناخت مخاطبان، استراتژی لینک سازی برایتان مشخص تر خواهد شد.

مرحله ۲: استراتژی لینک سازی | لیستی از وب سایت هایی را که مخاطب مورد نظر شما به آنها علاقه مند است را ایجاد کنید

اگر تصویری شفاف از مخاطب فعلی و مورد نظر خود داشته باشید، می توانید یک لیست از وب سایت های مورد علاقه او درست کنید.

این لیست به شما می‌گوید که مخاطب فعلی شما بازدید کننده چه سایت هایی است.

وبسایت هایی را پیدا کنید که قبلا مخاطب مورد نظر شما به آن علاقه دارد.

داشتن بک لینک در این سایت ها می‌تواند به شما برای رسیدن به مخاطبان جدید کمک کند.

مرحله ۳: استراتژی لینک سازی | محتوای شگفت انگیز بنویسید

به منظور گرفتن بک لینک از سایت های دیگر باید محتوای شگفت انگیز داشته باشید تا سایر سایت ها تمایل به قراردادن آن داشته باشند.

علاوه بر آن این محتوا باید مناسب مخاطب هدف شما باشد.

مطمئن شوید که مقاله شما، ساختار یافته، مناسب و دقیق و معتبر است.

مرحله ۴: استراتژی لینک سازی | تطابق محتوا را به وب سایت ها متصل کنید

پس از نوشتن محتوایتان برگردید به گام ۲ و سایت هایی که نوشتید را نگاه کنید. با توجه به محتوایی که نوشته اید، سایت هایی را انتخاب کنید که احتمال می‌دهید به محتوای شما لینک دهند.

در این مرحله باید سایت هایی را پیدا کنید که حوزه کاری و فعالیت آن‌ها دقیقا منطبق با محتوای شماست.

احتمالا این سایت ها، سایت هایی هستند که علاقه مند به دادن بک لینک به شما باشند.

مرحله ۵:استراتژی لینک سازی |  تماس با آن‌ها

حالا نوبت آن است که با این سایت ها تماس بگیرید. در مورد مقاله‌ای که نوشته‌اید با آن‌ها صحبت کنید و ببینید که آیا مایل هستند که در مورد آن در سایت شان بنویسند یا خیر؟

اگر محتوایی که نوشته اید، یک محصول است می‌توانید در قبال نوشتن فرد در سایتش، یک عدد از محصول خود را به رایگان به او بدهید. معمولا این کار جواب می‌دهد و شما می‌توانید یک بک لینک بگیرید.

بهتر است که از تماس تلفنی (به جای ایمیل) برای صحبت با مالکان این سایت‌ها، استفاده کنید.

مرحله ۶:استراتژی لینک سازی | استفاده از شبکه های اجتماعی

استراتژی لینک سازی
استراتژی لینک سازی

اگر محتوای شما عالی و شگفت انگیز باشد، می‌توانید برای رسیدن به مخاطبان جدید و لینک سازی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

در شبکه های اجتماعی همیشه این امکان وجود دارد که پست شما توسط افرادی دیگر به اشتراک گذاشته شود. به این صورت شما می‌توانید مخاطبان جدیدی برای سایت خود پیدا کنید.

جمع بندی: استراتژی لینک سازی | لینک سازی یک استراتژی رشد است

یک استراتژی درست لینک سازی باید همواره با هدف جذب مخاطبان جدید و رشد کسب و کار همراه باشد. به عنوان یک نتیجه جانبی، این امر باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می‌شود.

همواره در لینک سازی از خود سوال کنید که آیا به دنبال جذب مخاطب جدید هستید؟ آیا می‌خواهید سایت های دیگری را با سایت تان لینک کنید؟ اگر پاسخ به این سوال‌ها بله باشد یعنی شما در مسیر درست لینک سازی هستید.

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا