
افت رتبه سایت در گوگل چگونه اتفاق می افتد؟
افت رتبه سایت در گوگل چگونه زمانی روی می دهد؟
افت رتبه سایت در گوگل | این مسئله خیلی نگران کننده نیست و اگر دلیل یا دلایل آن را هوشمندانه درک کنید ، می توانید مشکل را برطرف کنید. موضوع سئو و بهینه سازی سایت برای Google قوانین ثابت ندارد و دائما در حال تغییر است.
اگرچه اصول کلی یکسان است ، اما گوگل دائما الگوریتم های خود را به روز و به روز می کند ، این می تواند بر رتبه سایت ها تأثیر بگذارد.
به عنوان یک مدیر وب سایت یا یک متخصص SEO ، ممکن است احساس خوبی در به روزرسانی الگوریتم های Google نداشته باشید ، و این اقدام Google مشکلاتی را برای سایت و تجارت شما ایجاد کرده است.
تنها دلیل بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، ارائه نتایج دقیق تر و مناسب تر برای جستجو در کاربران است و به هیچ وجه این یک رفتار اجباری توسط گوگل نیست.
افت رتبه یک سایت در Google می تواند برای هر کسب و کاری اتفاق بیفتد.
هیچ شغلی نمی تواند یک رتبه دائمی و تضمینی در گوگل داشته باشد و دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و در این مقاله به مهمترین و رایج ترین این دلایل پرداخته ایم.
۱٫ افت رتبه سایت در گوگل | تجزیه و تحلیل علت کاهش ورودی گوگل
اولین احتمال در مورد کاهش رتبه گوگل شما، وقوع یک اتفاق خاص است. مثلا شاید سایت تان در یک بازهی زمانی در دسترس نبوده است. یا یک تغییر روی سایت منجر به مشکلاتی شده است.

برای پیدا کردن پاسخ این سوال، باید تاریخ دقیق رخداد را مشخص کنید.
برای این کار از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و روزی را که بازدید سایت پایین آمده است، مشخص کنید
سپس این سوال را از خود بپرسید؟ آیا در این روز اتفاق خاصی رخ داده است؟ آیا مشکلی پیش آمده است؟
برای مثال تصویر زیر افت بازدید را در زمان انتقال سایت از http به https نشان میدهد. البته این اتفاق طبیعی بود چون تمامی ترافیک سایت به حالت https ریدایرکت میشد و بنابراین دیگر ترافیک معمول سایت وجود نداشت.

۲٫ افت رتبه سایت در گوگل |چه چیزی باعث کاهش رتبه گوگل میشود؟
عوامل زیادی در کاهش رتبه گوگل موثر هستند. الگوریتم های گوگل روز به روز تغییر میکنند و هر چند وقت یک بار یک آپدیت اساسی انجام میشود.
معمولا پس از این آپدیتها سایت های زیادی دچار تغییر جایگاه میشوند. بنابراین اگر سایت شما مشمول این سایت هاست، شاید مورد جریمه الگوریتم جدید قرار گرفته اید.
برای اطمینان از این نکته ابتدا تغییراتی که گوگل در آپدیت جدید خود داده است را بررسی کنید.
آیا الگوریتم جدید گوگل برای حل مشکلی آمده است که شما از آن به نفع بهبود رتبه سایت تان استفاده میکرده اید؟ اگر جواب مثبت است پس احتمالا دچار جریمه این آپدیت شده اید.
تغییرات وابسته را حذف کنید و هر روز بررسی کنید که آیا جایگاه شما به حالت قبل باز می گردد یا خیر.

۳٫ افت رتبه سایت در گوگل |شاید اصلا از اول نباید بالا میبودید!
در بعضی اوقات، مشتریان ما به ما میگفته اند که در یک کلید واژه خاص پایین آمده اند و یک دفعه به وسط صفحه دوم رفته اند.
اگر کاهش رتبه گوگل شما در یک یا چند کلیدواژه خاص است، احتمالا از اول هم نباید بالا میبوده اید.
گوگل به طور روزافزونی وابسته به تجربیات کاربران میشود.
بنابراین علاوه بر امتیازهایی که خودش به سایت ها میدهد، رفتار کاربران در سایت ها را نیز بررسی میکند. بر اساس این رفتار گوگل تعیین میکند که سایت شما چقدر برای کاربران مناسب است.
قاعدتا زمانی که کاربری وارد سایت شما نشود، گوگل نمیتواند این محاسبات را انجام دهد. بنابراین گوگل این فرصت را به سایت شما میدهد که در یک کلیدواژه خاص جزو نتایج اول جستجو حاضر شوید.
پس از آن گوگل رفتار بازدیدکنندگان را بررسی میکند.
در صورتی که کیفیت رفتار آنها پایین تر از معیار متوسط باشد، گوگل به این نتیجه میرسد که این سایت و محتوای جدیدش برای کاربران مناسب نیستند.
بنابراین شما را به رتبههای پایین تر برمیگرداند. جایی که از اول نیز باید در آنجا قرار میگرفتید.
۴٫ افت رتبه سایت در گوگل |خطا در دسترسی به بعضی قسمت های سایت
در حالت هایی که بخشی از سایت روی هاست جداگانه میزبانی میشود، ممکن است خطا در آن هاست باعث از دسترس خارج شدن بخشی از لینک های سایت شما شود.
یک احتمال دیگر، اعمال تغییر نادرست روی فایل robots.txt است. با تغییر نادرست باعث میشوید که گوگل به بخشی از محتوای سایت شما دسترسی پیدا نکند
و اما در نهایت گوگل، گوگل است
هیچ کس نمیتواند به طور قطع مشخص کند که چه اشکالی باعث کاهش رتبه گوگل شما شده است.
علت کاهش ورودی گوگل را فقط میتوان با حدسهایی احتمالی تعیین کرد. بهترین راه این است که با بررسی تمامی احتمالات و اعمال آنها، ببینید که آیا جایگاه شما به مقدار قبلی بازمیکردد یا خیر.