آموزش طراحی سایت

الگوریتم پاندای گوگل و حل مشکل صفحات با کیفیت پایین

الگوریتم پاندای گوگل چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل | الگوریتم پاندای گوگل یک تغییر عمده در الگوریتم رتبه بندی است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد. Navneet Panda یکی از مهندسان گوگل بود که راه را برای توسعه و بهره برداری از الگوریتم پاندا هموار کرد.
در سال ۲۰۱۰ ، کاهش کیفیت نتایج جستجوی گوگل و افزایش مداوم مزارع محتوا باعث شکایت بسیاری برای گوگل شد.

کمی بعد از سخنرانی در رویداد TED ، Amit Singhal اعلام کرد که ارتقاء الگوریتم کافئین در اواخر سال ۲۰۰۹ ، که توانایی گوگل در تسریع در نمایه سازی را تسریع کرده است ، همچنین برخی از محتوای کم کیفیت را برچسب گذاری کرده است.

انجام داد مت کاتس گفت محتوای آن زمان موضوع جدیدی بود. ReadWriteWeb می نویسد: تا پایان سال ۲۰۰۹ ، دو نوع از مزارع محتوا وجود داشته است: تقاضای رسانه (eHow بدنام) و Answers.com. این سایتها با یک فرمول ساده کار می کردند ، و از طریق هدفمندی برای موتورهای جستجو تولید می کردند ،

سپس از طریق رسانه های اجتماعی ویروس می شوند و با استفاده از آن می توانند درآمد زیادی کسب کنند!

مزارع محتوا مانند Demand Media با تولید هزاران مترجم آزاد برای تولید محتوا در موضوعات جستجو همکاری کرده اند. به این ترتیب ، گوگل مباحث منتشر شده در این نوع سایتها را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد.

الگوریتم پاندای گوگل چیست 
الگوریتم پاندای گوگل چیست

اولین تأثیر الگوریتم پاندای گوگل کاهش سایتهایی بود که تبلیغات زیادی داشتند.

الگوریتم پاندای گوگل کیفیت سایتها را بر اساس نوع رفتار کاربر ارزیابی می کند.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک سایت مطالب مفیدی را ارائه می دهد ، رتبه بندی بالای سایت نشان می دهد که کیفیت محتوا خوب است ، بنابراین Google نظر بهتری نسبت به محتوای سایت شما و بهبود رتبه سایت خواهد داشت.

بسیاری از سایت قربانی الگوریتم پاندای گوگل می‌شوند. خیلی از آن‌ها در آستانه‌ی جریمه شدن توسط گوگل هستند. سایت هایی که کیفیت صفحات و پست های آن‌ها پایین است، احتمال دارد که توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شوند.

در این مقاله قصد داریم که بگوییم الگوریتم پاندای گوگل  چطور کار می‌کند. همچنین راه هایی را برای بهبود کیفیت صفحات سایت تان به شما می‌گوییم.

الگوریتم پاندای گوگل چه سایت هایی را جریمه می کند؟

هدف کلی الگوریتم پاندای گوگل حذف سایت هایی از لیست نتایج جستجوست که کیفیت پایینی دارند.

هر چقدر نسب صفحات بی کیفیت نسبت به کل سایت بیش تر باشد، در مجموع احتمال بیش تری برای جریمه شدن توسط گوگل پاندا را خواهد داشت.

بنابراین شما برای جریمه نشدن توسط گوگل پاندا، باید صفحات بی کیفیت خود را اصلاح کنید.

شما می توانید مشکلات صفحات با کیفیت پایین را با دو راه حل کنید:

۱٫ الگوریتم پاندای گوگل | بهبود صفحات بی کیفیت

شما می‌توانید محتوا و کیفیت این صفحات را بهبود دهید. این کار، به معنای اضافه کردن محتوای خوب و عالی به نوشته های پیشین تان است،

این موضوع برای اغلب سایت ها به این معنی است که تبلیغات زیادی در صفحه نداشته باشند. همچنین سایت های قدیمی تر لازم است که رابط کاربری و UX خود را بهبود ببخشند.

۲٫ الگوریتم پاندای گوگل |حذف صفحات بی کیفیت

راه حل دیگر برای حل مشکل صفحات بی کیفیت و جریمه نشدن توسط گوگل پاندا، حذف صفحات بی کیفیت است.

همچنین می‌توانید دسترسی گوگل و سایر موتورهای جستجو را به این صفحات محدود کنید.

الگوریتم پاندای گوگل چیست 
الگوریتم پاندای گوگل چیست

الگوریتم پاندای گوگل |شناسایی صفحات بی کیفیت

قبل از این که شما تصمیم بگیرید که صفحات بی کیفیت خود را بهبود دهید و یا حذف کنید، باید بدانید که از کجا شروع کنید.

بهترین راه برای شناسایی صفحاتی که نیاز به اصلاح دارند، بررسی بازدید آن‌هاست.

شما باید به صفحاتی که در سایت شما بازدید خیلی کمی دارند یا نرخ خروج آن‌ها بسیار بالاست، را شناسایی کنید. این صفحات، صفحاتی هستند که سایت شما در آن‌ها رتبه خوبی ندارد.
به علاوه بهره ای هم برای سایت شما ندارند، چون مخاطبان بلافاصله پس از ورود به آن‌ها، آن را ترک می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که همیشه نرخ پرش بالا به معنای بی کیفیت بودن صفحه نیست.

در خیلی از اوقات، صفحه شما این قدر مناسب و خوب است که مخاطب پاسخ سوال خود را به صورت کامل گرفته است.
بنابراین نیازی به کار دیگری نداشته است و از سایت شما خارج شده است.

بهبود صفحه یا حذف آن؟

هنگامی که شما صفحات بی کیفیت سایت خود را شناسایی کردید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن ها را بهبود ببخشید یا آن ها را حذف کنید

به طور معمول، افراد سیاست مختلطی از هر دو روش را پیش می‌گیرند.

به صورت کلی می‌توانیم بگوییم که اگر صفحه ای که شما قصد ویرایش یا حذف آن را دارید، در رابطه با کلمه کلیدی هدف شماست، باید آن را بهبود دهید.

اگر این صفحه کلمه کلیدی خاصی را هدف قرار نمی دهد، بهتر است که خیلی ساده خودتان را از شر آن‌ها خلاص کنید و آن ها را حذف کنید.

شما معمولا چه روشی را در پیش می گیرید؟ حذف یا بهبود؟ خوشحال می‌شویم که روش خود به همراه دلیلی که آن را پیش می‌گیرید را با ما در میان بگذارید.

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا