آموزش بازاریابی دیجیتال

انواع دیجیتال مارکتینگ (آشنایی با ۴ نوع)

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

انواع دیجیتال مارکتینگ | در این مقاله از آموزش بازاریابی دیجیتالی صحبت می کنیم.

در این مقاله ابزارها و روش های بازاریابی ایترنتی را می گوییم.

این نوع بازاریابی برای انواع محصولات و خدمات است که از فناوری های دیجیتال استفاده می کند.

این نوع بازاریابی اغلب در اینترنت صورت می گیرد. افرادی که در این زمینه کار می کنند ، همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش ترافیک وب سایت و فروش محصولات خود هستند.

خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد.

در این مقاله شما را با مفهوم بازاریابی دیجیتال ، اهمیت آن و انواع مختلف آن آشنا خواهیم کرد.

سرانجام ، شما می توانید با دانستن روش های مختلف این نوع بازاریابی و استفاده از آنها ، استراتژی بازاریابی تجاری خود را بهبود بخشید.

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ |اهمیت بازاریابی دیجیتال

ارتباط بین انسان و دستگاه های الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است.

در حقیقت ، در برخی کشورها ، کاربران بیش از ۱۱ ساعت در روز را صرف تعامل با دستگاه های الکترونیکی می کنند.

در آینده نزدیک ، استفاده از این دستگاه ها در کلیه فعالیت های روزانه انسان نقش ایفا خواهد کرد.

از این رو ، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال افزایش است.

نادیده گرفتن این امر ، جذب مشتری بیشتر را برای شما تقریبا غیرممکن می کند و در نتیجه ، تجارت شما از سایر رقبا عقب خواهد ماند.

در ادامه انواع بازاریابی دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

شما می توانید مطابق با صنعت ، تجارت و مشتریان خود بهترین روش های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده و از این روش ها برای رشد و توسعه تجارت خود استفاده کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

۱٫انواع دیجیتال مارکتینگ | ایمیل مارکتینگ

به عنوان موثرترین انواع روش های دیجیتال مارکتینگ که یک کسب و کار با استفاده از آن می تواند به جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود بپردازد، ایمیل مارکتینگ است!

بالغ بر ۵۴ درصد افراد، تمایل به کسب و کارهایی دارند که به آن ها ایمیل می زنند و حدود ۷۱ درصد از این افراد مدعی هستند که اسم شرکت‌هایی که برای آن‌ها به صورت مستمر ایمیل می فرستند، در هنگام خرید کردن به صورت ناخودآگاه در ذهن‌شان یاد آوری می‌شود.

این اعداد به خوبی نشان دهنده اهمیت ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی است.

مساله حائز اهمیت در انجام یک ایمیل مارکتینگ درست، داشتن لیست ایمیلی مناسب و مخصوص خودتان است.

فرآیند ایمیل مارکتینگ چیزی فراتر از خریدن یک لیست ایمیلی و بمباران کردن صندوق دریافت ایمیل های موجود با پیغام های بدون استراتژی فکر شده است.

در واقع برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق و رسیدن به این اعداد و ارقام، لازم است تا لیست ایمیلی خودتان را، از مشتریان بالقوه  کسب و کار خودتان بسازید.

بسیاری از افراد در جلسات مشاوره تیم مستر-وایز ، از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک تجربه ناموفق یاد می‌کنند.

ولی بعد از بررسی دقیق‌تر متوجه این قضیه می‌شویم که آن‌ها نیز مرتکب این اشتباه رایج در انجام فرآیند ایمیل مارکتینگ شده‌اند.

هرگز فراموش نکنید که ایمیل مارکتینگ به عنوان پر بازده ترین روش در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی ، دارای نکات و ظرافت‌هایی است که لازم به رعایت هستند.

در این بسته به صورت کاملا تخصصی و به زبان ساده به آموزش کامل ساخت لیست ایمیلی و ایمیل مارکتینگ پرداخته شده است.

و شما را قادر می سازد تا به یک متخصص جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی تان تبدیل شوید.

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

۲٫انواع دیجیتال مارکتینگ |  بازاریابی مؤثر

یکی از جدیدترین روشهای بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی آنفلوآنزا است.

در این روش از افراد مشهور یا افرادی که طرفداران زیادی در شبکه های مجازی دارند برای جذب هر چه بیشتر کاربران و بهبود فروش محصول استفاده می شود.

بازاریابی موثر در کانال های شبکه مجازی (اینستاگرام ، تلگرام و …) بسیار محبوب است.

به عنوان مثال ، شرکت های مختلف کاربران محبوب اینستاگرام را استخدام می کنند .

از آنها می خواهند با ارسال چند عکس ، محصولات یا خدمات خاصی را تبلیغ کنند.

در برخی موارد ، شرکت ها کنترل حساب های سایبری خود را برای مدت معینی (معمولاً یک روز) به افراد با نفوذ تحویل می دهند.

این افراد در شبکه های اجتماعی کاربران را به کانال های شما جذب می کنند.

در نتیجه ، تعداد دنبال کنندگان جدید و بازدیدهای کانال افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که همیشه باید قبل از انتخاب یک شخص تاثیرگذار و شروع همکاری ، تحقیقات کافی انجام دهید. می توانید از Google Analytics برای تأیید تعداد دنبال کنندگان فرد مورد نظر و این واقعیت که حساب های کاربری وی جعلی نیست ، استفاده کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

۳٫انواع دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی روشی است که از تولید محتوای قانع کننده ، شوخ طبعی یا حتی عجیب و غریب برای افزایش اشتراک گذاری مطالب و جذب بازدید کنندگان بیشتر استفاده می کند.

بازاریابی ویروسی در مدت زمان کوتاهی میزان ترافیک وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد.

شرکت هایی که مدل تجاری B2C دارند بیشتر به این نوع بازاریابی علاقه مند هستند.

این شرکت ها می توانند با استفاده از حساب های شبکه های اجتماعی خود بر روی سیستم عامل های مختلف ، بازدید کننده زیادی را به خود جلب کنند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

۴٫ انواع دیجیتال مارکتینگ |تبلیغات وبلاگ

اگرچه به نظر نمی رسد تبلیغات وبلاگ خوب و کارآمد باشد ،

اما این نوع تبلیغات جزئی اساسی در تبلیغات آنلاین است.

این یکی از انواع غیر مستقیم تبلیغات آنلاین است.

در حقیقت ، اکثر تبلیغات وبلاگ از تکنیک داستان پردازی برای مخفی کردن تبلیغ در پشت یک تجربه یا یک ایده و غیره استفاده می کنند!

محتوای پشتیبانی شده از تبلیغات یکی از راه های انجام این کار است.

بسیاری از وبلاگ نویسان برای محصولی یا خدماتی که یک شرکت ارائه می دهند محتوا یا مقاله ای را می نویسند و در آن مقاله محصول پیشنهادی را تبلیغ می کنند.

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا