بازاریابی ایمیلی

باز شدن ایمیل توسط مشترکین چگونه است؟

باز شدن ایمیل توسط مشترکین

ایمیل | هیچ چیز خسته کننده تر از هدر رفتن وقت و انرژی برای ارسال یک کمپین ایمیل برای فایده ای نیست. پس از ارسال کمپین نامه پستی خود ، خواهید دید که باز کردن ایمیل و فشار دادن آن قابل قبول نیست. قرار بود بازاریابی الکترونیکی مؤثرترین روش بازاریابی اینترنتی برای شما باشد ، اما اکنون که از آن استفاده می کنید ، می بینید که نتایج مطلوبی را کسب نمی کنید.

تعیین دلیل عدم موفقیت این کمپین می تواند بسیار دشوار باشد. اگر دقیقا نمی دانید چه چیزی برای بهبود نیاز دارید ، ممکن است سالها طول بکشد تا آزمایش کنید و هنگام کشف آن اشتباه کنید.

اگر کسی ایمیل شما را باز نکرده باشد ، ممکن است یک یا چند مورد از این موارد دلیل اصلی باشد. برای حل مشکل خود به ما بپیوندید. در زیر علل عدم باز کردن ایمیل شما گفته شده است.

 ایمیل شما چرا توسط مشترکین دیده نمی شود؟

باز شدن ایمیل توسط مشترکین

۱) عنوان ایمیل شما بد است

عنوان ایمیل شما روی نرخ باز شدن آن شما به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد.

آمارها نشان می‌دهند که ۳۵ درصد از گیرندگانرایانامه، تنها بر اساس عنوان آن تصمیم به باز کردن یا  عدم باز کردن می‌گیرند. ۳۵ درصد! یعنی حدود یک سوم اعضای لیست ایمیل شما. بنابراین بهترین راه برای افزایش نرخ باز کردن، نوشتن یک عنوان جذاب و چشمگیر است.

یک نوار عنوان باید در یک طول کوتاه هدف را مشخص و سرراست بیان کند. باید توجه مشترکین را به دست بیاورد و به آن ها دلیلی بدهد تا آن را باز کنند. البته  عنوان شما نباید زیاد تبلیغاتی یا گستاخانه به نظر بیایید. هدف ارسال ایمیل بازکردن آن و خواندن محتوای آن است. یک عنوان تبلیغاتی و گستاخانه آن ها را از این کار منصرف می‌کند.

مشتریان خود را در نظر بگیرید. به چه چیز اهمیت می دهند؟ چه چیزی می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد کنید که با رقبای شما متفاوت باشد؟

از عنوان ایمیل برای اشاره به نیازهای آن ها، مسائلی که با آن ها روبرو هستند یا موضوعاتی که علافه‌ی شخصی آن‌هاست، استفاده کنید. این مشترکین خبرنامه شما را هدایت می‌کند تا روی عنوانرایانامه شما کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۲) ایمیل هایتان را برای موبایل بهینه نکرده اید

تلفن های همراه، یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزانه‌ی ماست. مخاطبان شما ایمیل ها را بر روی موبایل و تبلت هایشان باز می کنند. اگر ایمیل های تان برای این دستگاه ها مناسب نیستند، دارید بخش بزرگی از بازار را از دست می‌دهید.

آمار ها نشان می‌دهند که حدود ۷۱ درصد از مخاطبان ایمیل هایی که درست نمایش داده نمی‌شوند را فورا پاک می‌کنند.

برای مطمئن شدن از این که رایانامه شما در هر نرم افزار ایمیلی خوب به نظر می رسد، بسیار حیاتی است که ایمیل خود را قبل از ارسال، به طور کامل تست کنید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تست کردن یعنی ارسال رایانامه به جیمیل خودشان و بعد بررسی آن. این کار همیشه مشکل را حل نمی‌کند. چرا که هر سرویس ایمیل، موتور نمایش خاص خود را دارد. بنابراین باید ایمیل خود را برای حداقل ۳ سرویس ایمیلی که مخاطبان شما بیش ترین استفاده از آن‌ها را دارند، تست کنید.

۳) به آن ها مربوط نمی شود

هر ایمیلی که به مخاطبان تان ارسال می کنید، باید چیزی با ارزش برای آن‌ها داشته باشد. شما می توانید نکته، کد تخفیف، ابزار، استراتژی، منبع رایگان و … به آن ها عرضه کنید.

هر چقدر ارزش چیزی که می دهید بالاتر باشد، به احتمال بیشتری آن ها ایمیل های آینده شما را باز می‌کنند. برعکس اگر خبرنامه‌ی شما فقط روی فروش شرکت  تان تمرکز داشته باشد و تنها در مورد برند شما صحبت کند، مخاطبان ایمیل های شما را پشت سر هم پاک می کنند. حقیقت تلخ این است که هیچ کس نمی‌خواهد یک مشت جملات بی معنی را که به خودش مربوط نمی‌شود را بخواند.

از ارسال ایمیل ها به صورت انبوه خودداری کنید و لیست ایمیل خود تقسیم بندی کنید

لیست تقسیم بندی شده دوست شماست. با استفاده از آن می‌توانید محتوایی عالی و مرتبط برای مخاطبان خود بنویسید.

شما می توانید لیست خود را با بر اساس موارد زیر تقسیم بندی کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • مکان
  • رفتار خرید گذشته
  • و ….

به محض این که از دسته بندی و تقسیم بندی ایمیل استفاده کنید، خواهید فهمید که تقسیم بندی لیسترایانامه، تاثیر مثبتی روی نرخ باز شدن رایانامه ها خواهد داشت. آمارها نشان می‌دهند که کمپین های تقسیم بندی شده، دارای ۳۹ درصد نرخ بازشدن بالاتر و ۲۸ درصد نرخ لغو اشتراک کمتری دارند.

۴) دارید افراط به خرج می دهید

خیلی از اوقات افرادرایانامه شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری می‌کنند به این دلیل که بیش از حد ایمیل ارسال می‌کنید. وقتی چیزی بیش از حد اتفاق افتاد خیلی راحت از مفید بودن به آزار دهنده بودن تبدیل می‌شود.

شما می‌توانید خیلی راحت این مساله را حل کنید. زمانی که فرد جدیدی عضو لیست

رایانامه شما شد، از او بپرسید که هر چند وقت یک بار می‌خواهد آن از جانب شما دریافت کند. گزینه‌هایی را برای او مشخص کنید. برای مثال: روزانه، هفتگی، دو هفته یک بار، ماهیانه و ….

به علاوه می‌توانید از آن‌ها بپرسید که دقیقا چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی می‌خواهند. با این سوال ها شما می‌توانید خیلی دقیق تر لیست خودتان را دسته بندی و تقسیم بندی کنید.

همیشه هوشیار باشید

زمانی که نرخ باز شدن ایمیل ها کاهش میابد و زمانی که نرخ لغو عضویت به مقدار زیادی بالا می‌رود، این یک علامت بزرگ است که چیزی نیاز به تغییر دارد.

زمانی را صرف ویراستاری عنوان ایمیل های خود، بهینه سازی رایانامه هایتان برای تلفن های همراه و تقسیم بندی لیست رایانامهخود اختصاص دهید. با آزمون و بررسی می‌توانید دقیقا بفهمید که مخاطبان رایانامه شما به چه چیزی علاقه دارند.

 

 ایمیل شما چرا توسط مشترکین دیده نمی شود؟
باز شدن ایمیل توسط مشترکین
نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا