دیگر مقالات

اصول ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای قدرتمند ارسال است. در ارسال ایمیل ، اولین ایمیل نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند. شما فقط یک متخصص دارید تا یک برداشت اولیه داشته باشید ، بنابراین بهتر است از آن به درستی استفاده کنید.

پاسخ دهندگان خودکار ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارها در بازاریابی ایمیل هستند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه این پیام ها را یک بار بنویسید و روز و شب از آنها برای تجارت خود استفاده کنید.

مشابه هر جنبه ای از بازاریابی ، محدودیت هایی برای ارسال کنندگان خودکار وجود دارد. اگر نامه های الکترونیکی خود را متناسب با این محدودیت ها تنظیم نکنید ، بعید است که قیف های فروش شما موثر باشند و منجر به فروش نشوند.

علاوه بر این ، اگر مشترکان شما پیام اول شما را نخوانند ، به ندرت پیام های بعدی را باز می کنند.

در این مقاله ، ما می خواهیم گام به گام نحوه ایجاد ایمیل اولیه خود را برای به حداکثر رساندن تعامل مخاطبان به شما نشان دهیم.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

قبل از نوشتن ایمیل باید مطمئن شوید موضوع خط به طور مستقیم به سایت تان مرتبط است. لازم است در ایمیل خود محتوای رایگان ارائه شده و نام تجاری خود را ذکر کنید.

بگذارید با مثالی که ما خودمان در زمینه ایمیل مارکتینگ آن را پیاده سازی کردیم، ادامه دهیم.

فرض کنید کسی کتاب پیشنهادی ما تحت عنوان «۱۰ اصطلاح مهم بازاریابی ایمیلی که باید بدانید» را از طریق ایمیل دریافت کرد. عنوان اولین ایمیل ما بعد از ارسال کتاب، باید روشن و مختصر باشد. این عنوان نباید شامل نشانه گذاری بیش از حد نباشد.

 توجه کنید که این موضوع سرراست است. این موضوع باعث افزایش نرخ بازدید و از بین بردن هر گونه ابهام است.

با استفاده از علامت تعجب های زیاد و دعوت به اقدام در اولین ایمیل! این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از توجه بیش از اندازه به فروش و رفتار تهاجمی باشد! حتی می‌تواند از همان ابتدا برچسب اسپمر (ارسال کننده هرزنامه) را به برند شما بزند.

با توجه به اینکه اولین ایمیل شما، نام تجاری و برند شما را برجسته می‌کند، معمولا دارای متن زیادی است. شما باید محتوای خود را فوراً در نخستین پاراگراف نخستین ایمیل‌تان ارائه کنید.

شما باید بلافاصه پس از باز کردن اولین ایمیل، پیشنهادی را که در صفحه فرود خود قول آن را داده‌اید را ارائه کنید. اگر به دلایلی نمی‌توانید پیشنهاد اصلی را در بند اول ارائه دهید، مطمئن شوید که در نیمه اول ایمیل آن را ارائه می‌کنید. نباید مخاطب را تا انتهای ایمیل بکشانید و سپس هدیه اش را به او بدهید.

متن ایمیل خود را دقیقا همان چیزی قرار دهید که  که مخاطبان انتخاب کرده‌اند. این موضوع اعتماد مشترکان خبرنامه شما را افزایش می‌دهد و یک پیش فرض مثبت برای ارتباطات ایمیلی آینده ایجاد می‌کند.

در طول باقیمانده متن ایمیل، شما باید ارزش اساسی‌ای را که موجب شد افراد در لیست خبرنامه شما عضو شوند را تکرار کنید. برای مثال مجددا ما یادآوری کرده ایم که ایمیل مارکتینگ پرسودترین روش است (نرخ بازگشت سرمایه ۱ به ۴۰). بنابراین ایمیل مارکتینگ یک سرمایه گذاری عالی است.

با انجام این کار، نام تجاری خود را به سمت باز شدن بیش تر و کلیک های بیشتر در آینده، هدایت می‌کنید.

پرسیدن این چند سوال از خودتان و پاسخ گویی به آن ها می‌تواند به شما کمک کند که دقیقا بفهمید چه چیزی باعث جذب این مخاطب به لیست ایمیل شما شده است.

  1. دلایل خاصی که مشترکین به لیست ایمیل شما پیوستند، چیست؟
  2. چگونه ارزش های خود را از دیگر شرکت های حاضر در بازار خود متفاوت می‌دانید؟
  3. مزایای منحصر به فردی که مشتری شما به دنبال تجربه‌ی آن‌ها است کدام‌اند؟
  4. چه موانعی است که مانع رسیدن مخاطبان شما به اهدافشان می‌شود؟
  5. راه غلبه بر هر یک از این موانع رایج کدام است؟

زمانی که ارزش اساسی برند خود را شناسایی می‌کنید، می توانید آن چیزی را که مخاطبان انتظار دارند از شما یاد بگیرند یا نشان دهید.

ضروری است که هر دو مزایای کوتاه مدت و بلند مدت را که در ایمیل های آینده ارائه می کنید، برجسته کنید.

برای مثال در تصویر بالا و ایمیل بالا، ما دو مزیت کوتاه مدت و بلند مدت را ذکر کرده ایم.

  • مزیت کوتاه مدت: آشنایی با یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خوب در ایمیل بعدی
  • مزیت بلند مدت: عدم انتخاب اشتباه یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ نامناسب و هدر رفتن زحمات مخاطب

ایجاد اشتیاق برای دریافت ایمیل بعدی نیز یک عامل مهم در باز شدن ایمیل های بعدی شماست. در این ایمیل ما در مخاطب ایجاد اشتیاق کرده ایم تا منتظر ایمیل بعدی ما باشد.

برای سودهای کوتاه مدت، برنامه‌ای آموزشی فراهم کنید که برای مخاطبان نتایج آنی داشته باشد. این کار می‌تواند از طریق یک گزارش، یک فایل صوتی و یا یک ویدئو باشد.

شما باید مزایای کوتاه مدت و منافع آنی ای که به مخاطبان می‌دهید را در ابتدای قیف فروش خود قرار دهید

با ارائه کردن مزایای کوتاه مدت، سطح تعامل ایمیل های بعدی شما افزایش می‌یابد و این موضوع روی شناسایی بهتر برند شما تاثیری جدی و اساسی خواهد داشت.

به طور معمول بازاریابان و کارشناسان ایمیل مارکتینگ به بخش انتهایی ایمیل توجه زیادی ندارند چرا که فکر می‌کنند مخاطبان به صورت پیش فرض آن را نادیده می‌گیرند.

اما بخش انتهایی ایمیل هنگامی که به درستی استفاده شود، می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد و باعث کسب درآمد بیشتری برای کسب و کار شما شود.

ما هدایت مخاطبان تان به یک صفحه فروش را در اولین ایمیل توصیه نمی کنیم. جرا که این کار برای کسی که اولین بار است دارد با شما آشنا می‌شود یک مقدار تهاجمی است.

در اولین ایمیل ها شما باید برای خود اعتبار ایجاد کنید و باعث شوید که اعضای خبرنامه به شما اطمینان کنند. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، استفاده از رضایت نامه ها و تعریف های مشتریان فعلی تان است.

  • می توانید اعلام رضایت مشتریان فعلی تان را روی یک بنر نشان دهید.
  • می توانید لینکی به مقاله ای که بیشترین توجه از طرف مخاطبان تان داشته است را قرار دهید.
  • می توانید لینکی به صفحه ای که بیش ترین نظر مثبت مشتریان به شما وجود دارد را قرار دهید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که راه خرید برای مخاطبان شما باز است. چرا که همیشه هستند کسانی که آمادگی دارند بلافاصله اولین گام ها را در مسیر بازاریابی و قیف فروش شما بردارند.

 

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا