بازاریابی ایمیلی

بازاریابی شخصی‌ سازی چیست؟

بازاریابی شخصی‌سازی

بازاریابی شخصی‌ سازی| ما در زمان بازاریابی شخصی سازی زندگی می کنیم و باید انواع مختلفی از تکنیک های شخصی سازی را بدانیم. ما در دوره ای هستیم که اطلاعات زیادی از مشتریان خود داریم اما همیشه از این اطلاعات استفاده نمی کنیم.

مشاغل زیادی وجود دارند که به هیچ وجه از شخصی سازی استفاده نمی کنند. اگر بازاریابی شخصی سازی بسیار مهم است و ما داده هایی را برای آن در اختیار داریم ، پس چرا از شخصی سازی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده نمی کنیم؟

شاید به خاطر این باشد که آنها به مزایای آن اهمیت نمی دهند! اما درصد بالایی از شرکت ها می گویند بازاریابی شخصی‌ سازی برای موفقیت فعلی و آینده آنها بسیار مهم است ، بنابراین به نظر می رسد شرکت ها و بازاریابان از ارزش شخصی سازی آگاه هستند. به نظر نمی رسد که چگونه شخصی سازی کنیم.

لازم نیست که بازاریابی شخصی سازی  خود را انجام دهید. روشهای ساده و در عین حال پیچیده ای برای استفاده از شخصی سازی در ایمیل شما وجود دارد که فقط با استفاده از یک نام فراتر می رود. در اینجا شش روش برای پیاده سازی شخصی سازی وجود دارد که هدایت ایمیل شما را هدایت می کند.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

 

بازاریابی شخصی‌سازی

۶ تکنیک بازاریابی شخصی سازی برای ایمیل

۱) سوالات درست را بپرسید

یک راه ساده و تاثیرگذار برای بازاریابی شخصی سازی  این است که به سادگی سوال های درست را بپرسید. پرسیدن دلایل مشتریانتان برای بازدید از وبسایت شما، کاربر شدن یا مشترک ایمیل شما شدن می تواند به طرز شگفت انگیزی ساده اما ارزشمند باشد. این می تواند داده های هوشمندانه ای به شما بدهد که تجارت شما را به فرستادن ایمیل های فوق العاده هدفمند راهنمایی کند.

۲) پرسونای مشتری بسازید

تقسیم بندی مشتریان یک گام اساسی برای ارسال پیام های مناسب تر به آن هاست. شما می‌توانید حتی یک قدم از آن هم فراتر بروید و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده یک پرسونای مشتری بسازید.

شما می‌توانید با پرسیدن سوالات متفاوت از مخاطبان تان و دیدن چگونگی پاسخ دهی آن‌ها، ویژگی هایی را به آن‌ها نسبت دهید. با استفاده از ترکیب این ویژگی ها و رفتارهایی که مشتریان انجام می‌دهند، می‌توانید برای آن‌ها یک پرسونا تعریف کنید.

یک مثال از پرسونا برای مشتری می‌تواند این باشد: نوجوان است و عاشق تکنولوژی های جدید. علاقه مند به دریافت اخبار تکنولوژی است. به بازی ها علاقه‌ی خیلی زیادی دارد و معمولا شب ها از سایت ما بازدید می‌کند.

۳) از مکان و زمان استفاده کنید

این یک راز نیست که در زمان ارسال ایمیل، زمان هایی در روز بهتر از بقیه هستند. شاید مشتری عاشق گرفتن ایمیل در ساعت هشت صبح باشد. شاید هم نه! شاید اگر در ساعت ۵ بعد از ظهر به آن‌ها ایمیل بزنیم، ایمیل های ما را بیش تر باز کنند.

پاسخ به این سوال مشخص نیست مگر زمانی که شما با تست های A/B برای مخاطبان خود ایمیل ارسال کرده باشید. پس از مشخص شدن این موضوع می‌توانید لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید و برای هر گروه در زمان مناسب خودشان ایمیل ارسال کنید

۴) ایمیل های خودکار برای تنظیم رفتار کاربران تان داشته باشید

ایمیل های خودکار بر اساس رفتار، ایمیل هایی هستند پس از وقوع رخداد خاصی توسط مخاطب به صورت خودکار ارسال می‌شوند. این رفتار می‌تواند باز نکردن یک ایمیل پس از ۳ روز، مشاهده یک محصول خاص، کلیک کردن روی یک لینک خاص و … باشد.

ایمیل های خودکار هدایت گر مخاطبان شما در ادامه مسیر هستند. اگر کسی به یک محصول علاقه مند است و شما آن را بدانید یک ایمیل خودکار برای آن تنظیم می‌کنید. در این ایمیل خودکار اطلاعات بیش تری در رابطه با محصول برای او ارسال می‌شود. در ایمیل بعدی یک کد تخفیف به او داده می شود و …

شما به سادگی با ایمیل های خودکار می‌توانید میزان فروش خود را افزایش دهید

۵) تجارت خود را شخصی سازی کنید

بازاریابی شخصی سازی نباید تنها به استفاده از اطلاعات مشتریان شما محدود شود. شما همچنین می‌توانید برند خود را شخصی سازی کنید. شخصی سازی می‌تواند لبه های یک تجارت بزرگ را نرم تر کند و یک سطح ارتباط انسانی بین شما و مشتریتان برقرار کند.

شما می‌توانید تلاش کنید تا به نظر برسد که ایمیل هایتان از طرف یک انسان واقعی فرستاده شده اند. مطمئن باشید که مشتریان تمایل بیش تری به درگیری و تعامل با یک انسان خواهند داشت.

۶) ایمیل های شخصی شده و صفحات فرود را تطبیق دهید

شخصی سازی ایمیل یک اصل اساسی برای موفقیت کمپین های ایمیلی شماست. بیایید و یک قدم از آن فراتر برویم. شما می توانید ایمیل شخصی شده و صفحات فرود را با هم هماهنگ کنید تا نرخ موفقیت تان افزایش یابد.

نه تنها بهتر است ایمیل و صفحات فرود شما ظاهر و رونوشت سازگاری داشته باشند، بلکه بهتر است هر دو فراخوان برای اقدام یکسانی برای مخاطب داشته باشند. این امر باعث می‌شود که مخاطب یک تجربه یکسان را طی کند و بنابراین زمانی که دارید محتوای مورد نظر را به او می‌دهید، با احتمال بیش تری تبدیل به مشتری شود.

بازاریابی شخصی‌سازی

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا