بازاریابی

بازاریابی مبتنی بر داده : ۵ مرحله برای بهتر شدن کسب و کار

چرا بازاریابی مبتنی بر داده

بازاریابی مبتنی بر داده بازاریابی مبتنی بر داده راهی است برای بهینه کردن ارتباطات برند بر اساس اطلاعات خریدار. بازاریابان مبتنی بر بانک اطلاعات از داده های بدست آمده از مشتری جهت پیش بینی رفتارهای آینده ، خواسته ها استفاده می کنند.
این روشی به توسعه استراتژی های بازاریابی شخصی برای بالاترین بازده احتمالی سرمایه گذاری (ROI) کمک می کند.

این سوال مطرح می شود که چرا بازاریابی مبتنی بر داده با بازاریابی سنتی فرق می کند؟

برای درک تفاوت این دو مقوله ، لازم است فرض اصلی بازاریابی را مرور کنیم.

بازاریابی همیشه روی دو هدف متمرکز است:

اول ، کشف نیازها و خواسته های مشتریان.دوم، استفاده کردن از این بینش برای ارائه آنچه مشتریان می خواستند خریداری کنند ، استفاده کنید.

درک عمیقی از مخاطبان هدف کسب کنید ، سپس نیازهای مشتری را شناسایی و پیش بینی کنید و در آخر راهکارهایی را برای تحویل کالاها طراحی کنید که امیدواریم پاسخگوی نیاز مشتری باشد.

بازاریابی مبتنی بر داده
بازاریابی مبتنی بر داده

بازاریابی مبتنی بر داده | را های دستیابی تیم های بازاریابی سنتی برای دستیابی به اهداف

۱٫ مطالعات بازار موجود در آن زمان

۲٫ فرضیه های آنها در مورد مخاطب هدف.

متأسفانه ، این رویکرد غالباً آزمایشی و خطایی بوده است. شرکتها برای رسیدن به اهداف خود باید استراتژی های بسیاری را ارائه می دادند

بازاریابی مبتنی بر داده |به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟

هنگامی که مدیران غیر بازاریاب، اعداد و ارقام مربوط به هزینه‌های انجام شده را بررسی می‌کنند، اغلب نمی‌توانند یک پیوند محسوس و قابل لمس بین بازاریابی و درآمد کلی مجموعه ببینند.

اگر شما یک بازاریاب اینترنتی هستید، احتمالا مجبور به انجام کارها با حداقل هزینه هستید.

از طرف دیگر باید برای تمامی مخارج خود دلیل داشته باشید و ثابت کنید که نرخ بازگشت سرمایه برای فعالیت‌های شما قابل قبول و منطقی است.

راز فائق شدن بر این مشکلات، استفاده‌ی صحیح و درست از اعداد و ارقام است.

بازاریابی مبتنی بر داده  با استفاده از یک زبان ساده و غیر فنی به کمک شما می‌آید.

بازاریابی مبتنی بر داده به شما کمک می‌کند تا عملکرد بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید و به شما نشان می‌دهد که چطور نرخ بازگشت سرمایه فعالیت های بازاریابی خود را اندازه بگیرید.

بازاریابی داده محور

آیا همه از بازاریابی مبتنی بر داده استفاده می‌کنند؟

بیش از ۸۰ درصد شرکت ها تصمیمی برای استفاده از بازاریابی داده محور ندارند و زحمتی هم برای آن نمی کشند.

کتاب هایی در زمینه بازاریابی مبتنی بر داده  به این دلیل نوشته شده است که شرکت ها را با اهمیت بازاریابی داده محور و چگونگی استفاده از آن آشنا کند.

بازاریابی مبتنی بر داده | مراحل  فعال‌سازی موثر داده‌ها برای  بهینه گشتن کسب و کار

۱٫ اساس داده‌ها: ایجاد یک دیدگاه کامل از مشتری:

بازاریابی مبتنی بر داده | در حال حاضر بسیاری از شرکت ها دید نسبتاً کاملی از مشتری دارند.

درست همانطور که دستورالعمل ها تا زمانی که همه مواد تشکیل دهنده ترکیب نشوند ، داده ها می توانند در بازاریابی داده محور هنگام ترکیب استفاده شوند.

پلتفرم داده مشتری همچنین داده هایی را که یک شرکت قبلاً در اختیار دارد دریافت می کند و سپس آن را ترکیب می کند تا مشخصات مشتری هدفمند را ایجاد کرده و در دسترس سازمان قرار دهد.

۲٫ تصمیم گیری: استخراج داده ها برای کار بر روی سیگنال ها:پ

بازاریابی مبتنی بر داده | تصمیم گیری نقش مهمی در بازاریابی مبتنی بر داده ها ایفا می کند .

این تصمیمات به بازاریابان این امکان را می دهد تا درک کنند بهترین محتوای ارسال برای مشتریان خاص در یک زمان و کانال خاص چیست.

در بازاریابی مبتنی بر داده ، مشتریان براساس ارزش بالقوه خود رتبه بندی می شوند.

در بازاریابی مبتنی بر داده، مجموعه ای از قوانین تجارت و مدل های رگرسیون (به طور فزاینده ای از طریق یادگیری ماشینی انجام می شود) متناسب با پیام ها ، پیشنهادات و تجربیات خاص انجام می شود تا مشتریان به ثمر برسند.

این امر به شرکتها اجازه می دهد تا با تعامل بهتر در یک کانال واحد یا از طریق کانالهای مختلف ، در نحوه تعامل با مشتریان خود ، بر اساس رفتار مشتری ، پیشرفت های اساسی ایجاد کنند.

۳٫تهیه کردن پیشنهادات، پیام‌ها و تجربیات مناسب دراولین زمان:

بازاریابی مبتنی بر داده | تیم های تعامل متشکل از افراد گروه های مختلف ، دائماً در حال توسعه ایده های جدید هستند ، و فرضیه هایی در مورد چگونگی جذب مشتری ، طراحی آزمایش ها و پیشنهادات ارائه می دهند.

تجزیه و تحلیلها به ارزیابی فرصتها ، اثربخشی تست و نتایج آزمون کمک می کنند.

محتوای تجزیه و تحلیلها سپس برچسب گذاری می شوند تا در صورت لزوم آماده شوند.

۴٫ارائه تجربیات در سراسر پلتفرم:

در بازاریابی مبتنی بر داده  سیستم های توزیع ، آنها به سادگی تبلیغات یا محتوا را به کاربر نهایی مانند سرور تبلیغ ، DSP یا بستر مدیریت محتوا ارسال می کنند.

۵٫اجرای چارچوب فعالسازی داده برای بهتر کردن کسب و کار:

بازاریابی مبتنی بر داده  می تواند روابط عادی مشتری را به روابط پایدار تبدیل کند.

بازاریابی مبتنی بر داده یا بازاریابی  داده  محور یک به یک ، نه تنها امکان پذیر است ، بلکه اکنون تقاضا برای آن روز به روز بیشتر می شود.

اکنون زمان آن رسیده است که معاملات ساده و یکپارچه مشتری را به روابط پایدار تبدیل کنیم.

روابط پایدار که منجر به بهبود تجارت و افزایش درآمد می شود.

بازاریابی مبتنی بر داده |نتیجه گیری:

بازاریابی مبتنی بر داده | تحقیقات نشان می دهد که در بسیاری از موارد پروژه انبارداری داده ها شکست می خورد زیرا مدیریت هنگام جمع آوری داده ها از برنامه ای پیروی نمی کند و نمی داند با داده ها چه کاری انجام خواهد شد ،

نکته این است که :

ما برای انتخاب داده های مهم ، باید از قانون ۸۰ به ۲۰ درصد استفاده کنیم، یعنی ما باید ۲۰٪ از داده ها را انتخاب کنیم تا ۸۰٪ بازده مورد نظر حاصل شود.

 سوال: این ۲۰٪ از کجا بدست می آید؟

احتمالاً شرکت های بزرگ از لیست های آماده موجود در بازار استفاده می کنند .

شرکت های کوچک به اندازه کافی برای پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه داده ای دارند و به چه داده دیگری دسترسی دارند تا بیشترین ارزش را برای آنها ایجاد کنند ، پاسخ می دهند.

اگر قدم به دنیای بازاریابی بگذاریم ، می توان داده ها  را جزئی از معنای مدرن قدرت بدانیم.

استفاده مؤثر از داده ها در بازاریابی معمولاً به عنوان یک تاکتیک نیست بلکه در سطح “استراتژی” است و اساس فلسفی آن را می توان در همان تفکر و پیش بینی تافلر یافت.

اگرچه موضوع بسیار مهم و حیاتی است ، اما دانش ما در مورد آن بسیار باورنکردنی است.

از همین رو نیاز به مطالعات فراوان در این زمینه می باشد. مستر وایز راهکارهای اساسی را در این رابط  بیان می دارد.

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا