
بازاریابی معرف چیست؟ ۴ روش محاسبه پورسانت
بازاریابی معرف را بشناسید؟
بازاریابی معرف چیست | بازاریابی معرف در اوایل دهه ۱۹۳۰ تاسیس شد که شرکت ها کمیسیونی را برای هر فروش آنلاین به تبلیغ کننده تشخیص دادند.
این مدل “پرداخت به عملکرد” در سال ۱۹۹۴ توسط برنامه بازاریابی وابسته آمازون به تجارت الکترونیکی معرفی شد که امروز یکی از محبوب ترین برنامه های بازاریابی آنلاین است.
گفته می شود که جف بزوس ، مدیر عامل و بنیانگذار آمازون ، در مهمانی که می خواست کتابی را که اخیراً منتشر شده است درباره طلاق در سایت خود بفروشد بدون آنکه به عنوان فروشنده شناخته شود ، با زن دیدار کرد. در همان لحظه بزوس به این ایده پیوست که او را به سایت خود ، آمازون وصل کند و کمسیون فروش هر کتاب را دریافت کند. از آن زمان ، بازاریابی شرکت های وابسته و صنعت مشتق رشد کرده است ، تا حدودی به دلیل اهمیتی که سایت های تجاری در آن زمان به دست آورده اند.

در سال های اخیر ، عملکرد چشمگیر فروشگاه های آنلاین ، خرده فروشان را ترغیب کرده است که بر این اساس در فعالیت های بازاریابی آنلاین خود سرمایه گذاری کنند.
محبوبیت بازاریابی وابسته به صنایع دیگر ، از جمله شرکت های مسافرتی ، کارگزاران بیمه و شرکت های ارتباطات از راه دور گسترش یافت و به نوبه خود به یک صنعت چند میلیارد پوند تبدیل شد.
تحولات آینده در سایر کانال های ارتباطی مانند تلفن همراه نیز قابل پیش بینی است زیرا بیشتر مشاغل سایت های خود را برای استفاده کاربر موبایل بهینه کرده اند.
بازاریابی معرف چیست؟ |نحوه محاسبه پورسانت
احتمالاً برایتان سوال پیش آمده است که در بازاریابی معرف بر چه اساسی به معرف پورسانت تعلق میگیرد.
ابتدا سایت فروشنده یک پنل افیلیت در اختیار معرف قرار میدهد که در آن لینکی منحصر به فرد به معرف ارائه میشود.
معرف باید این لینک را در وبسایت خود قرار دهد تا بازدیدکنندگان سایت از این طریق به سایت فروشنده وارد شوند.
لینک مورد نظر کدگذاری شده است و هر تعداد کلیکی که بر روی آن انجام شود شمرده میشود.
سپس مقدار پورسانت با توجه به تعداد کلیک ها محاسبه خواهد شد.
اما اینکه مشتری پس از کلیک بر روی لینک چه کاری انجام میدهد نیز مهم است .
پرداخت پورسانت بر حسب یکی از حالت های زیر صورت میگیرد:
۱- بازاریابی معرف چیست |پرداخت به ازای فروش
در این روش پس از کلیک حتماً باید خرید صورت گیرد و پورسانت بر اساس این عامل تعیین میشود.
در نتیجه میزان پورسانت شما به نوع محصولات و خدمات و قیمت آنها بستگی خواهد داشت.

۲- بازاریابی معرف چیست |پرداخت به ازای سرنخ
در این روش میزان پورسانت به ازای تعداد افرادی که ایمیل خود را در سایت فروشنده وارد میکنند یا در آن ثبت نام میکنند محاسبه میشود.
پس اگر مشتری خریدی انجام بدهد یا ندهد پورسانت به معرف تعلق خواهد گرفت.
۳- بازاریابی معرف چیست |پرداخت به ازای کلیک
در روش پرداخت به ازای کلیک فقط کافی است که مشتری روی لینک سایت فروشنده کلیک کند.
در این روش هیچ عامل دیگری از جمله ثبت نام یا دادن ایمیل و خرید کردن در میزان پورسانت شما تاثیر ندارد.
۴- بازاریابی معرف چیست |پرداخت به ازای نمایش آگهی
در این حالت لازم است آگهی سایت فروشنده روی سایت معرف قرار گیرد و میزان پورسانت فقط با توجه به اینکه چند دفعه آگهی دیده میشود محاسبه خواهید شد.
بازاریابی معرف چیست | مزایای بازاریابی معرف
محبوبیت بازاریابی ارجاع به دلیل مزایایی است که از طریق یک سری برنامه خاص برای تبلیغ کننده و ارجاع دهنده (ناشر) فراهم می کند.
تنظیم یک برنامه بازاریابی وابسته بسیار ساده و بدون ریسک است و شانس بسیار خوبی برای افزایش حجم فروش و افزایش دسترسی مخاطبان فراهم می کند.
از دیدگاه یک تبلیغ کننده ، یک برنامه بازاریابی موفقیت آمیز وابسته برای افزایش حجم دلخواه هر بخش با استفاده از شریک بازاریابی است که هدف اصلی آن ارتقاء تجارت تبلیغ کننده است.
با دسترسی به یک شبکه ارجاع ، تبلیغ کننده می تواند یک روش چند کانال را برای ارزیابی اینکه چه فعالیت هایی باعث می شود برنامه های خود کار کنند ، استفاده کند.
بازاریابی معرف چیست |مزیت بازاریابی معرف برای تبلیغ کنندگان
بسیار واضح است که معامله گران و تبلیغ کنندگان از این نوع مدل بازاریابی بهره مند می شوند.
آنها فقط در صورت کسب نتیجه ، مبلغی را پرداخت می کنند که به آن مدل قیمت عملکرد گفته می شود.
تنها کاری که باید انجام دهند این است که بتوانید ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت بازرگان یا تأمین کننده هدایت کنید ، که به کمک صنعت بازاریابی وابسته می توان به راحتی انجام داد.
برخی از شرکت ها خود از برنامه های نرم افزاری ویژه (در خانه) استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از اشخاص ثالث برای ردیابی حجم ترافیک برای آنها یا سرعت بخشیدن به فروش برای آنها استفاده می کنند ، که به آنها مراجعه کننده گفته می شود.
به طور کلی ، دو روش برای مدیریت معرف وجود دارد: نرم افزار مستقل ، شبکه های ابری ، همچنین به نام شبکه های ارجاع ، که در بخش های فوق به آنها اشاره شد.
بازاریابی معرف چیست | ناشران افیلیت مارکتینگ
صاحبان وبسایتهایی که روزانه مقدار قابل توجهی بازدیدکننده دارند میتوانند به جمع ناشران خدمات و