آموزش طراحی سایت

بررسی لینک بیلدینگ در ۵ مرحله

بررسی لینک بیلدینگ:

بررسی لینک بیلدینگ | فرقی نمی کند که تازه وارد ساختمان بنشینید یا مدتی است که پیوندهایی را برای وب سایت خود ایجاد کرده اید ، می توانید مطمئن باشید با خواندن این راهنما اطلاعات جدیدی کسب خواهید کرد.

چشم انداز سئو و ایجاد لینک همیشه در حال تغییر است و امروزه ایجاد لینک های با کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر تجارت و فعالیت شما به اینترنت بستگی دارد ، باید مفهوم نیاز به پیوندهای با کیفیت را بفهمید و از آنها در تجارت خود استفاده کنید.

مطمئن باشید که قانون داشتن پیوندهای با کیفیت به زودی تغییر نخواهد کرد.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد لینک بیلدینگ و استراتژی های درست لینک سازی صحبت کنیم.

بررسی لینک بیلدینگ
بررسی لینک بیلدینگ

۱٫ لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست ؟

بررسی لینک بیلدینگ | به مجموعه فعالیت هایی که برای گرفتن لینک از سایت های دیگر انجام می‌شود، لینک بیلدینگ یا لینک سازی می‌گویند.

برای مثال یک روش ساده در لینک بیلدینگ، تبادل محتوا با یک سایت دیگر است.

به این معنا که شما با سایتی که در حوزه فعالیت شما قرار دارد صحبت می‌کنید و یک مقاله از آن‌ها را در سایت خود قرار می‌دهید.

به طور مشابه آن سایت نیز این کار را برای شما انجام خواهد داد. در نتیجه شما یک لینک از سایت دیگر به سایت خودتان خواهید داشت.

۲٫ چگونه لینک بیلدینگ سئو سایت شما را بهبود می‌دهد؟

بررسی لینک بیلدینگ | قبل از صحبت درباره استراتژی لینک بیلدینگ و اشتباهات لینک بیلدینگ ابتدا می‌خواهیم بگوییم که یک لینک چطور به بهبود سئو شما کمک می‌کند.

داشتن لینک از سایت دیگر به ۴ روش منجر به بهبود سئو سایت شما می‌شود.

  1. لینک داده شده باعث ارزش دهی بیشتر به آن صفحه سایت شده و باعث بهبود امتیاز آن صفحه در نزد گوگل می‌شود.
  2. لینک داده شده باعث افزایش ارزش دامنه سایت شما می‌شود که در نتیجه ارزش تمامی صفحات سایت شما اندکی بیش تر می‌شود.
  3. کلمه و عبارتی که لینک شده است باعث بهتر شدن فهم گوگل از محتوای سایت شما و محتوای آن صفحه خاص می‌شود.
  4. افرادی که روی لینک کلیک می‌کنند وارد سایت شما می‌شوند و بازدید کننده سایت شما خواهند بود.

ارزشی که لینک داده شده به سایت شما اضافه می‌کند به موضوع صفحه لینک دهنده وابسته است. لینک هایی که از صفحاتی مرتبط با موضوع صفحه شما ارجاع داده می‌شوند ارزشی بسیار بیش تر از صفحات نامرتبط دارند.

به علاوه لینک هایی که از داخل صفحات و مقالات سایت داده می‌شوند ارزش بالاتری نسبت به لینک های سایدبار و فوتر دارند. از طرفی هر چقدر تعداد لینک های داخل مقاله بیش تر باشد، ارزش آن‌ها کمتر می‌شود.

بررسی لینک بیلدینگ
بررسی لینک بیلدینگ

۳٫ بد نامی لینک بیلدینگ

بررسی لینک بیلدینگ | در سال های اخیر، لینک بیلندینگ و لینک سازی به عنوان یک استراتژی بدنام سئو شناخته شده است.

هنگامی که مردم متوجه شدند که لینک های سایت های دیگر به رتبه بندی بهتر منجر می‌شود، شروع به سوءاستفاده از لینک بیلدینگ کردند.

آن‌ها لینک هایی از سایت هایی که هیچ ارتباطی با موضوع سایت شان نداشتند، دریافت می‌کردند. در مواردی مردم لینک ها را از سایت های دیگر خریداری می‌کردند.

خرید بک لینک باعث افت کیفیت کارکرد گوگل می‌شد.

به این صورت که الزاما دیگر بهترین و مرتبط ترین موضوع به کاربر نمایش داده نمی‌شد. بلکه کسانی که لینک بیشتری خریداری کرده بودند، در جایگاه های بالاتر قرار می‌گرفتند.

برای مبارزه با این موضوع، گوگل جریمه هایی را برای سایت هایی که لینک می‌فروختند در نظر گرفت (الگوریتم پنگوئن گوگل). اگر سایتی مشمول این جریمه شود، از لیست نتایج گوگل حذف خواهد شد.

این اتفاق باعث بدنامی لینگ بیلدینگ و لینک سازی شد و زمانی که از لینک بیلدینگ صحبت می‌شود افراد می‌گویند که ما اهل خرید بک لینک نیستیم

. آیا این که افرادی به صورت نادرست از لینک بیلدینگ برای کسب درآمد استفاده کردند باعث می‌شود که لینک بیلدینگ دیگر جایگاهی نداشته باشد؟ پاسخ قطعا خیر است.

۴٫ برای لینک بیلدینگ باید فعالانه عمل کنید

بررسی لینک بیلدینگ | برای پیاده سازی یک استراتژی درست لینک بیلدینگ باید فعالانه وارد عمل شوید. لینک بیلدینگ یک فعالیت تبلیغاتی برای معرفی سایت شما و مجموعه محصولات و خدمات شماست.

این موضوع به این معنی است که شما باید با افراد تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که در مورد وب سایت شما یا محصولات تان بنویسند و به شما لینک دهند. به طور معمول، اگر شخصا با افراد تماس بگیرید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

اگر محصول شما و خدمات شما خوب باشد قطعا افراد خواهان نوشتن درباره آن خواهند بود.

اکثر وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران برای گزارش های خود به محتوا نیاز دارند.

بنابراین اگر می‌توانید محصول خود را به آن‌ها بدهید تا آن را تست کنند. مطمئن باشید که اگر محصول شما خوب باشد درباره آن و درباره سایت شما خواهند نوشت.

۵٫ لینک بیلدینگ از نگاهی دیگر

بررسی لینک بیلدینگ | زمانی که از لینک بیلدینگ صحبت می‌شود، افراد به فکر خرید لینک یا تبادل لینک با دیگر سایت ها می‌افتند. اما بیایید از جنبه ای دیگر به موضوع لینک بیلدینگ نگاه کنیم.

هدف شما از لینک بیلدینگ این است که جایگاه سایت تان در گوگل بهتر شود و بنابراین بازدید کننده های بیشتری داشته باشید.

حالا اگر سایت شما یک سایت ظعیف باشد مطمئن باشید که بازدیدکننده ها پس از ورود به سایت آن را ترک خواهند کرد.

شما باید تلاش کنید که یک سایت عالی داشته باشید که این یعنی محتوای خوب، سرعت مناسب سایت، تجربه کاربری خوب و ….

اگر سایت شما یک سایت عالی باشد لینک بیلدینگ برای شما بسیار ساده خواهد بود. مردم خیلی راحت تر راجع به یک سایت عالی می‌نویسند.

لینک بیلدینگ باید به عنوان بک روش بازاریابی برای شما در نظر گرفته شود و نه یک تکنیک سئو. زمانی که به لینک بیلدینگ به این عنوان نگاه کنید، در مسیر درست هستید.

می‌توانید با افراد تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که در سایت شان درباره محصول خوب شما بنویسند.

می‌توانید اخبار جدید خود را در اختیار وبلاگ نویسان قرار دهید تا آن‌ها محتوای عالی شما را باز نشر کنند.

به لینک بیلدینگ به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی مستمر نگاه کنید و برای آن به صورت مستمر و همیشگی وقت بگذارید.

بررسی لینک بیلدینگ
بررسی لینک بیلدینگ

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا