بازاریابی موتور های جستجو

تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل

تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل  به چه صورت می باشد؟

تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل  به گونه ای است که صفحات Landing سیگنال های خوبی برای تجزیه و تحلیل ترافیک جستجوی طبیعی هستند زیرا هر صفحه فرود در اطراف یک کلمه کلیدی یا محصول ساخته می شود. بنابراین معمولاً موضوع اصلی صفحه با کلماتی که افراد با جستجو در صفحه به آنها هدایت می شوند مطابقت دارد.
همچنین در  تجزیه و تحلیل جستجو می توانید ببینید که چه عبارات جستجو می تواند کاربر را به صفحات فرود سایت شما بدست آورد. برای انجام این کار ، این گزارش را بارگیری کنید (ابتدا باید به حساب آنالیز خود وارد شوید). این گزارش نشان می دهد که صفحات فرود از جستجوی طبیعی Google و نحوه عملکرد آن ترافیک می کنند. شما می توانید این گزارش را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.
در این گزارش ، نمودار بیش از حد زمان ، روند ترافیک طبیعی Google را با توجه به طیف داده فعال سایت شما نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر در بهینه سازی سایت خود فعال بوده اید ، این نمودار باید به مرور زمان روند صعودی و صعودی را نشان دهد.

کنسول جستجوی گوگل دارای یک ویژگی به نام “تجزیه و تحلیل جستجو” است که واقعا برای مدیران وب مفید است. این پست توضیح می دهد چرا شما می خواهید از تجزیه و تحلیل جستجو استفاده کنید، چه چیزی می تواند به شما کمک کند و نوع داده ای را پیدا کنید.

در ۵ ماه مه سال ۲۰۱۵، گوگل تایید آنچه را که پیش بینی کرده اید سالهاست: جستجو سیار از جستجو دسکتاپ پیشی گرفته است. 

جستجوی بیشتر Google در دستگاه های تلفن همراه از طریق رایانه در ۱۰ کشور از جمله ایالات متحده و ژاپن انجام می شود.

اجازه دهید که یک لحظه غرق بشویم، .سوال برای اکثر مردم و شرکت ها این است: چگونه این بر من / وب سایت ما تاثیر می گذارد؟ خوشبختانه، گزارش تجزیه و تحلیل جستجو گوگل فقط این سوال (و بسیاری دیگر) را برای شما پاسخ می دهد.

با استفاده از تجزیه و تحلیل جستجو برای اندازه گیری تاثیربگذارید

اگر به Google Search Console بروید، یک گزارش جدید را در زیر ترافیک جستجو به نام Analytic Search پیدا خواهید کرد. برای Yoast.com، نشان می دهد که تاثیر بروز رسانی تلفن همراه کاملا ناچیز است:

fتجزیه و تحلیل جستجو
تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل

همانطور که می بینید، این گزارش جدید به شما اجازه می دهد تا بسیاری از فیلتر های بسیار جذاب را انجام دهید.یکی از ویژگیهایی که من خیلی دوست دارم این است که توانایی فیلتر کردن بر اساس کلمه کلیدی، مانند “mobilegeddon”، مقایسه آن با محدوده تاریخ قبلی و همچنین فیلتر کردن عمیقتر در بالای آن باشد. به عنوان مثال، می توانیم ببینیم که چگونه بسیاری از افراد به سایت ما در جستجوی کلمه کلیدی، مقایسه دسکتاپ و جستجوی تلفن همراه:

تجزیه و تحلیل جستجو
تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل

سپس می توانیم این کشور را فیلتر کنیم، اگر می خواهیم آن را انجام دهیم.

مقایسه نام تجاری در مقایسه با جستجوهای نام تجاری

واضح است که وقتی افراد از نام تجاری خود در جستجوهای خود استفاده می کنند، بیشتر احتمال دارد که بر روی سایت شما در نتایج نتایج کلیک کنند تا در غیر این صورت. چقدر این اختلاف چیزی است که تجزیه و تحلیل جستجو برای شما بسیار واضح است. به عنوان مثال، مقایسه این نتایج: [yoast seo] در مقابل [وردپرس seo]:

تجزیه و تحلیل جستجو
تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل

همانطور که می بینید، در حال حاضر ۱۰.۶۲٪ برای [wordpress seo] به طور کامل ۶۲.۳۳٪ برای [yoast seo] حذف می شود. به همین دلیل است که ما در ساخت یک نام تجاری به عنوان بخشی از دید ما در کمپین جستجوگرها ه همان اندازه که ما انجام می دهیم تمرکز می کنیم.

تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل– گزارش نوع جستجو

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب در این گزارش، فیلتر جستجوی نوع است. این به ما اجازه می دهد که به طور خاص برای کلیک از جستجوی ویدئو، چیزی که بسیار دشوار است به اندازه های دیگر اندازه گیری شود.برای yoast.com این نشان می دهد که ما به خوبی از نظر ویدئویی در صفحه پلاگین گوگل (به طوری که تعداد زیادی کلیک) را رتبه بندی می کنیم،

تجزیه و تحلیل جستجو
تجزیه و تحلیل جستجو

ما همچنین در اصطلاح [google analytics] در جستجوی “عادی” وب سایت خوبی را رتبه بندی می کنیم. مشکل این است که واقعا چیزی به معنای چیزی نیست: زمانی که کسی برای جستجوی گوگل در جستجوی وب جستجو می کند، این یک جستجو بسیار ناوبری است: آنها احتمالا می خواهند وارد سیستم Google Analytics شوند. تفاوت زمانی که CTR جستجوهای وب را با جستجوهای ویدیویی مقایسه می کند بسیارواضح می شود:

تجزیه و تحلیل جستجو
تجزیه و تحلیل جستجو

CTR بیش از ۱۲٪ در مقایسه با CTR برابر ۰.۱۴٪ است. البته، ما در پایین وب سایت رتبه داریم و CTR به زودی به عنوان جایگاه شماره ۳ می افتد، اما مشخص است که این نوع گزارش ها چگونه ارزشمند هستند.

صفحات موبایل سریع

صفحات موبایل سریع (AMP) چیزی است که ما هنوز به طور کامل برای وب سایت های خود آزمایش نشده ایم. AMP برای ایجاد صفحات سریعتر با حذف کردن عناصر مورد نیاز کاربران برای بارگیری در هنگام بازدید از یک صفحه وب ایجاد می شود.

اکنون به ما بپیوندید: بازی با تجزیه و تحلیل جستجو در گوگل!

اکنون واقعا با شما هستیم، با تجزیه و تحلیل جستجو  در گوگل بازی کنید و نظرات مورد علاقه خود را در نظرات رها کنید. اگر شما همه ترکیبات خوب را به اشتراک بگذارید، همه ی استفاده های خنک این ابزار عالی را با هم خواهیم فهمید.

 

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا