بازاریابی موتور های جستجو

ترند های بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

ترند های بازاریابی محتوایی | از یک طرف، به لطف مقررات جهانی و ملی درباره حریم خصوصی، کنترل بیشتری روی به اشتراک گذاری داده‌ها اعمال می‌شود. اما وقتی‌که داده‌ها را مسئولانه جمع‌آوری و آنالیز کنیم، می‌توانیم از آنها در جهت ایجاد تجربه‌های آنلاین بهتر و شهودی‌تری برای مشتریان خود استفاده کنیم. نتیجه نهایی محتوای شخصی‌سازی‌شده می‌شود.

با محتوای شخصی‌سازی‌شده تضمین می‌کنید که مشتریان‌تان فقط محتوایی که برایشان اهمیت دارد را دریافت می‌کنند. به‌جای آنکه به هر مشتری که در لیست شماست یک ایمیل یکسان ارسال کنید، می‌توانید از رفتار و علاقه‌مندی‌های آنلاین مخاطبین را برای دسته‌بندی ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید استفاده کنید.

ترند های بازاریابی محتوایی
ترند های بازاریابی محتوایی

چنین کاری در عمل به چه صورت انجام می‌شود؟ می‌توانید با قدم‌های کوچک شروع کنید و سلام و خوش‌آمدگویی‌هایی عموی ابتدای ایمیل‌ها را حذف کنید و آن را با نام مشتری جایگزین کنید.

به جای نوشتن «مشترک عزیز، سلام»، بنویسید «سلام سارا». شاید چنین کاری خیلی کوچک به نظر برسد، اما ۹۰% بازاریابانی که ترندهای شخصی‌سازی ‌دارند بسیار نتایج موفقیت آمیزی دارند.

زمانی آنها ترند های بازاریابی محتوایی را به کار برده‌اند، شاهد ارتقای چشمگیر نتایج خود بودند.

شما همچنین می‌توانید در ارتباطات خود دعوت به عمل (call to action – CAT) را شخصی کنید. یا می‌توانید کاری کنید که ورژن‌های متفاوتی از سایت شما به تازه‌واردها یا اشخاصی که برای چندمین بار می‌آیند پیام‌های متفاوتی را نشان بدهند.

ممکن است یک تازه‌وارد با پیغامی انگیزشی برای عصویت در سایت مواجه شود، ولی یک بازدیدکننده دائمی پیغامی انگیزشی برای بررسی یک محصول جدید دریافت می‌کند.

۲-روی قدرت پادکست حساب کنید

ترند های بازاریابی محتوایی | ۲۲% آمریکایی‌ها به طور مداوم به پادکست گوش می‌دهند؛ و حدود ۷۰% آمریکایی‌ها حداقل یک برنامه پادکست شنیده‌اند.

از آنجا که پادکست‌ها تقریبا برای همه اعضای جامعه مناسب و جذاب‌اند، محبوبیت آنها به تدریج بیشتر می‌شود. هزاران هزار برنامه وجود دارد که پاسخ‌گوی انواع سلیقه‌های خاص و عام می‌باشند. البته بازاریابان به این دلیل عاشق پادکست هستند که یک فرصت تبلیغات بی‌سابقه را برایشان فراهم می‌کند.

۳-تأثیر تجارت B2C بر تجارت B2B


ترند های بازاریابی محتوا |طبق Accenture ، حدود ۶۱٪ از معاملات B2B از طریق اینترنت انجام می شود و ۵۱٪ از مخاطبان برای تحقیق در مورد برند از شبکه های اجتماعی برند بازدید می کنند.

رفتار شرکت های B2C تا حد زیادی بر عملکرد شرکت های B2B تأثیر می گذارد. در حال حاضر ، حتی شرکت های B2B از نظر محتوا در شبکه های اجتماعی رتبه بندی می شوند.

ترند های بازاریابی محتوا
ترند های بازاریابی محتوا

۴-توسعه بیشتر نرم افزار پیام رسانی


ترند های بازاریابی محتوایی | یکی از گرایشهای ۲۰۲۰ در تولید محتوا برنامه های پیام رسانی است. نرم افزار مسنجر (Telegram ، WhatsApp و غیره) تا حد ممکن در سال ۲۰۲۰ به رشد خود ادامه می دهد و محتوا یکی از جنبه هایی است که می خواهند آنها را بهبود بخشد.

این برنامه ها قابلیت ها ، فرصت ها و چالش های جدیدی را برای متخصصان بازاریابی دیجیتال فراهم می کند. پاداش موفقیت در این برنامه ها چیست؟ میلیاردها کاربر فعال ، همه هزاره و نسل Z.

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا