مدیر رسانه

مدیر رسانه چه کسی است؟

 مدیر رسانه چه کسی است؟

مدیر رسانه در واقع اشخاص حرفه ای ، کارآمد و ارتباطی است که دارای ذهن خلاق و طراح تبلیغات نمادین می باشد. وقتی تبلیغات را در تلویزیون ، رادیو ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، اینترنت ، ایمیل ، روزنامه ها و مجلات ، تلفن های همراه یا فیلم ها مشاهده می کنید ، یک مدیر رسانه نقش مهمی در شکل دادن به آنها ایفا می کند. وی مسئولیت کلیه مراحل شکل گیری و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی را شامل می شود که شامل بسیاری از وظایف است که می تواند از مهارت های منحصر به فرد خود برای انجام کارها استفاده کند.

یک مدیر رسانه در سمت مدیر ارشد است و کارفرمایان کسی را انتخاب می کنند که حداقل مدرک لیسانس در مدیریت کسب و کار ، تبلیغات تجارت ، بازاریابی یا یک حوزه مرتبط داشته باشد و حداقل دو سال تجربه بازاریابی داشته باشد. نقش مدیریتی داشته باشید. البته کارفرمایان افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در صدور گواهینامه تجارت با مهارت بازاریابی هستند را ترجیح می دهند.

آنها معمولاً برای یک شرکت یا آژانس تبلیغاتی کار می کنند ، گرچه بیشتر وقت خود را صرف دیدار با مشتریان در خارج از دفتر می کنند. یک مدیر رسانه همچنین می تواند مستقیماً توسط شرکتهای بزرگ یا شرکتهایی که دارای بخش تبلیغات داخلی هستند استخدام شود.

آمارها نشان می دهد که تقاضا برای مدیران تبلیغات ، تبلیغات و بازاریابی ، از جمله مدیران رسانه ، در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیریت رسانه ای
مدیریت رسانه ای

 مدیر رسانه چه وظایفی دارد؟

مدیر رسانه ای “رئیس و رهبر” یک کمپین تبلیغاتی بوده که وظایف او شامل همه چیز، از صفر تا صد مربوط به تهیه مؤلفه های یک کمپین، راه اندازی و اندازه گیری نتایج آن می باشد. دیگر وظایف اصلی و مسئولیت های متداول مدیران رسانه عبارتند از:


  • شناسایی و بیان نیازهای مشتری

مدیر رسانه در طی جلساتی زمانبندی شده با مشتریان خود ملاقات داشته که در طی آنها نیازهای مشتری را تشخیص داده و سپس این نیازها را در قالب وظایفی ملموس از ایده هایی مفهومی به اعضای کارآمد تیم خود ارائه می دهد.

 

  • ایجاد، حفظ و تحلیل برنامه های بازاریابی

مدیر رسانه ای یک چشم انداز استراتژیک برای یک کمپین بازاریابی ایجاد می کند و در ادامه با مدیران پروژه بازاریابی خود کار کرده تا دریابد که دقیقا باید چه کاری توسط چه کسانی انجام شود تا این چشم انداز با موفقیت به وقوع بپیوندد.


  • برقراری و حفظ رابطه با مشتری

مدیر رسانه ای دارای مهارت های ارتباطی خوب، از جمله توانایی هایست که یک  باید برای مدیریت نگرانی مشتری های خود از آن برخودار باشد. آنها همچنین باید در برخورد با مشتریان جدید، از قدرت مذاکره خود برای قیمت گذاری استفاده کنند.


  • پایدار ماندن در صدر روندهای صنعتی

مدیران رسانه ای با توچه به تغییر سریع بازاریابی صنعتی باید در رابطه با کانال های توزیع جدید، در صدر روند فعلی باقی بمانند که این مهم شامل کاوش در تمام سوشال مدیاها و درک نحوه استفاده از آنها در زمینه پاسخگویی به نیازهای مشتری است.

 مدیر رسانه چه مهارت هایی  نیاز دارد؟

مدیران رسانه برای انجام کارهای خود ناگزیر هستند که لیستی از توانایی ها و مهارت ها را در اختیار داشته باشند. قبل از هر چیز آنها رهبرانی قدرتمند هستند که وظیفه دارند کارهای مشخصی را به همه افراد درگیر در یک کمپین بازاریابی واگذار کرده و سپس اطمینان حاصل کنند که طبق برنامه به مشتری تحویل داده شده است.

ثانیا، مدیر رسانه یک استراتژیست است؛ آنها باید اینگونه باشند که در عین حال که در مقیاش بزرگ فکر و تصویرسازی می کنند، بتوانند به خوبی روی جزئیات دقیق یک استراتژی نیز تمرکز داشته باشند.

مدیریت رسانه ای
مدیریت رسانه ای

مهارت های دیگری که یک مدیر رسانه ای حرفه ای باید از آن برخوردار باشد عبارتند از:

 

  • مهارت مذاکره

پیشتر گفته شد که یکی از ابزارهای لازم برای یک مدیر رسانه (Media Manager)، داشتن مهارت بالای مذاکره است. این مدیران ضمن برقراری و حفظ رابطه با مشتری، از مهارت های مذاکره خود جهت شناسایی نیازهای او استفاده کرده و بر اساس این نیازها پیشنهادهای موثری را ارائه می دهند.


  • مهارت آنالیز و تحلیل

برای ایجاد برنامه های بازاریابی مبتنی بر داده ها، به مهارت های تحلیلی مدیران رسانه نیاز است. آنها هنگام تصمیم گیری در مورد شاخص های اصلی عملکرد برای یک کمپین و همچنین مشاهده نتایج آن، از این مجموعه مهارت ها استفاده می کنند.


  • مهارت تفکر استراتژیک

اگرچه تمامی مهارت های برشمرده شده بسیار حیاتی هستند، اما مدیر رسانه ای بیشتر، مهارت های تفکر استراتژیک خود را می طلبد. او به عنوان لیدر استراتژی هر کمپین بازاریابی، باید توانایی پردازش سریع اطلاعات و تصمیم گیری صحیح براساس اطلاعات گفته شده را دارا باشد که این مهم بخشی از مهارت های یک متفکر استراتژیک خوب است.


  • مهارت خودآموزی

مدیر رسانه حرفه ای با یک مدیر رسانه متوسط متمایز است، بطوریکه اشتیاق او به یادگیری، خصوصا در مورد بازاریابی می باشد. در عصر اینترنت به نظر می رسد که تقریبا هر هفته یک ابزار، پلتفرم یا استراتژی بازاریابی جدید معرفی می شود. مدیران رسانه باید این توانایی و تمایل را داشته باشند که سیستم عامل های جدید را به تنهایی یاد گرفته و آنچه را که می آموزند در مورد حرفه ی خود به کار گیرند.

چشم انداز شغلی مدیران رسانه ای در طول دهه های آینده نسبت به سایر مشاغل و صنایع بسیارخوب پیش بینی می شود. تخمین زده شده است که در طی ده سال آینده رشدی ۱۰٪ خواهد داشت که میزان آن سریعتر از میانگین سایر مشاغل، بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ است. میزان نرخ رشد برای سایر مشاغل حدود ۷٪ پیش بینی شده است.

حال که با وظایف و ویژگی های یک مدیر رسانه (Media Manager) حرفه ای آشنا شدید و برای رونق کسب و کار خود نیاز به یک مدیر رسانه ای را حس کردید، قبل از هر چیز تجربه، سوابق شغلی، کارهای انجام شده توسط تیم تحت مدیریت وی را به خوبی بررسی کرده و سپس اقدام به مذاکره نمایید.

unnamed 4

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا