
حقوق و پورسانت بازاریاب ( ۶ عامل موثر)
حقوق و پورسانت بازاریاب و عوامل موثر بر آن
حقوق و پورسانت بازاریاب| اگر یک فروشنده ماهر هستید و می دانید که میزان فروش و کمیسیون شما در یک بخش یا یک تیم بالاترین است ، می توانید انتظار داشته باشید که از بهترین عملکردها پاداش بگیرید. یکی از مهمترین کارهایی که یک مدیر مجموعه یا مدیر فروش باید انجام دهند و اغلب در انجام این کار با مشکلات زیادی روبرو هستیم تعیین الگوی و روش پرداخت کمیسیون است. این مدل باید به گونه ای عملی شود که نه تنها انگیزه فروش را در دراز مدت کاهش نمی دهد بلکه مزایای بلند مدت سازمان نیز در نظر گرفته می شود.
عوامل موثر بر میزان حقوق و پورسانت بازاریاب
۱٫ قیمت محصول
بعضی محصولات هستند که قیمت بسیار بالایی دارند، مانند خودروهای لوکس، که حتی ۱ درصد پورسانت از سود فروش آنها هم مبلغ بسیار زیادی میشود. در این گونه موارد درصد پورسانت معمولا پایین است. اما توجه داشته باشید که همین درصد پایین، میتواند درآمد فوق العاده بالایی برای شما ایجاد کند.
ما یک اکسل تهیه کرده ایم که با استفاده از آن میتوانید درآمد خود را بین چند طرح بازاریابی پورسانتی، محاسبه کنید و بفهمید که کدام طرح بیش ترین درآمد را برای شما دارد. آیا ۱ درصد یک محصول لوکس برای شما در مجموع درآمد بیش تری خواهد داشت یا فروش چند محصول ارزان تر با درصدهای پورسانت بیش تر؟

۲٫ پاداش بهترین فروشنده
اگر شما یک فروشنده ماهر هستید و میدانید که فروش و پورسانت های شما بالاترین مقدار در یک بخش یا یک تیم است، میتوانید به خاطر داشتن بهترین عملکرد انتظار دریافت پاداش داشته باشید.
اگر در شرکت خود جزو افراد با کارآیی بالا هستید، حتما درباره این موضوع با مدیر خود صحبت کنید و با بیان دلایل، سعی کنید که پورسانت بیش تری بابت فروش های اضافه دریافت کنید. این روش، تحت عنوان پورسانت پلکانی شناخته میشود. به این معنا که هر چقدر فروش بیش تری داشته باشید، پورسانت های تان به صورت پلکانی افزایش خواهند یافت.
۳٫ مدت زمان فروش
به فروش رسیدن بعضی محصولات خیلی زیاد طول میکشد. مثل بعضی از تجهیزات کارخانهها. در مواردی پیش آمده است که در طول یک سال فقط یک عدد از آنها فروش رفته است. در این گونه موارد حقوق بازاریاب ترکیبی از حقوق ثابت و پورسانت خواهد بود تا بتواند جوابگوی هزینه های زندگی او باشد.
۴٫ بازاریابی حضوری یا تلفنی
برخی محصولات و خدمات به صورت تلفنی فروش میروند ولی برخی دیگر هم لازم هستند به صورت حضوری به فروش برسند. بازاریابی که به نقاط مختلف شهر یا حتی به شهرها و کشورهای مختلف سفر میکند تا به صورت حضوری فروش را انجام دهد، قطعا باید مقدار پورسانت بیشتری دریافت کند.
۵٫ بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی
بازاریابان علاوه بر فروش محصولات به صورت حضوری و تلفنی، میتوانند با استفاده از بازاریابی اینترنتی نیز محصولات و خدمات را به فروش برسانند. سیستم های افیلیت و افیلیت مارکتینگ به این منظور شکل گرفته اند.
یک نمونه سایت داخلی که این سیستم را پیاده سازی و اجرا کرده است، سایت مستروایزمیباشد. در این سایت محصولات و خدمات متعددی وجود دارند و شما به ازای بازاریابی و فروش آنها میتوانید درآمد کسب کنید. شما به عنوان بازاریاب در این سایت ثبت نام می کنید و سپس با تبلیغ محصولات و فروش آنها در شبکه های اجتماعی، سایت خود، کانال های تلگرام و … درآمد کسب میکنید
برای آشنایی با چگونگی کسب درآمد از طریق سیستم افیلیت و این سایت، همین الان ویدئوی زیر را ببینید:
۶٫ نوع فروش
بعضی فروش ها به صورت نقدی و بعضی به صورت چک انجام میشوند. برای پیشگیری از به وجود آمدن چالش و دردسرهای مربوط به چک و پاس شدن یا نشدن آن، بهتر است فروش ها همان به صورت نقدی صورت بگیرند. در نتیجه در صورتی که فروش های بازاریاب به صورت نقدی باشد، باید پورسانت بیشتری دریافت کند.