بازاریابی ایمیلی

خبرنامه شخصی سازی شده چیست؟

همه چیز در مورد خبرنامه شخصی سازی شده

خبرنامه چیست؟ این وسیله ای است برای اطلاع رسانی به مخاطب خاص با علایق مشترک درباره وقایع ، گزارش ها یا اخبار مربوط به یک موضوع یا منطقه سازمانی. یک نشریه داخلی ، یک خبرنامه سازمان ، یک نشریه دوره ای یا حتی یک سازمان به عنوان یک خبرنامه در نظر گرفته می شود.
از زمان توزیع نشریات دسک تاپ در دهه ۱۹۸۰ ، هزاران خبرنامه منتشر شده است. با ظهور اینترنت نوع جدیدی از خبرنامه به نام  الکترونیکی ایجاد شد. اینها به صورت رایگان یکی از ویژگیهای جذاب وب سایتهای سازمانها و شرکتها هستند و باعث تعامل بین مردم و مخاطبان و مشتریان می شوند. روش های مختلفی وجود دارد و از فن آوری های مختلفی برای اثربخشی و کارآیی خبرنامه ها استفاده می شود. گزارش بعدی روشهای تهیه و ارسال خبرنامه الکترونیکی را تشریح می کند و همچنین نرم افزارهای موجود را در این زمینه ارائه می دهد.
سایر زمینه های گزارش شامل تولید و توزیع روزنامه های الکترونیکی ، نقش خبرنامه های الکترونیکی در تسهیل بازاریابی الکترونیکی ، نقش خبرنامه های الکترونیکی در جذب مخاطبان و مشتریان و روش های تولید و انتشار روزنامه های الکترونیکی است.

همه ما درباره خبرنامه شخصی در شنیده ایم. توصیه هایی نیز درباره آن شنیده ایم. برای مثال: از نام مشتری استفاده کنید. روز تولدش را به او تبریک بگویید. ایمیل ها را تقسیم بندی و دسته بندی کنید و …..

اما بعضی وقت ها مهم ترین چیز را فراموش می کنیم. این که همه چیز با شما شروع می شود!

خبرنامه شخصی
خبرنامه شخصخبرنامه شخصیی

اولین و مهم ترین نکته  از ایمیل شخصی خودتان استفاده کنید.

خیلی اوقات ایمیل هایی که از خبرنامه ارسال می‌شود آدرس no-reply دارند. شما نباید با این عنوان و از طرف این آدرس ایمیل ارسال کنید.

برای ارسال خبرنامه، از ایمیل شخصی خودتان استفاده کنید. مخاطبان و مشتریان را تشویق به جواب دادن و نظر دادن کنید. آن ها را تشویق کنید تا بگویند که چرا محصول یا سرویس شما را دوست دارند یا از آن بدشان می آید.

از این ارسال خبرنامه شما بهترین جواب را بدست می آورید. می‌فهمید که مشتری دقیقا چه چیزی را می‌خواهد و از چه چیزی نگران است. بنابراین می‌توانید بفهمید که چگونه می توانید به او کمک کنید.

نکته۲: از آواتار استفاده کنید

احتمالا تا به حال نمونه هایی دیده اید که بعضی از افراد تصاویرشان را کنار خبرنامه شان ضمیمه می کنند. به این تصویر آواتار گفته می‌شود. آواتار یک عکس یا تصویر کوچک است که فرد ارسال کننده را نشان می‌دهد. این روش یکی از راحت ترین روش هاییست که با استفاده از آن می‌توانید خودتان و شرکت تان را برند کنید.

این باعث می شود که برجسته شوید و مانند اکثر فرستندگان ایمیل، یک فرد بدون چهره نباشید.

در این سایت می‌توانید یک آواتار برای خودتان یا شرکت تان درست کنید. پس از آن تصویر به آدرس ایمیل شما متصل می شود. آواتار شما زمانی که ایمیل می فرستید، نظر می نویسید، پست مهمان می گذارید یا در فروم ها مطلب می‌گذارید، همراه ایمیل شما منتشر می شود. بنابراین، شما همیشه در حال برند کردن شرکت تان هستید.

نکته ۳: خودتان را معرفی کنید

اسم خودتان را بنویسید. یک عکس به خود اضافه کنید و حتی چند کلمه درباره ی خودتان بنویسید. ما افرادی را که پشت شرکت های بزرگ هستند می‌شناسیم. مثل برادران محمدی دیجی کالا، بیل گیتز مایکروسافت یا استیو جابز اپل.

ابتدا باید افراد با ما به عنوان یک انسان ارتباط برقرار کنند تا پس از آن محصولات و خدمات را بخرند. بنابراین استفاده از نام تان یک اصل اساسی در خبرنامه شخصی است.

اگر تا به حال از ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده باشم، چی؟

اگر تا به حال ازارسال خبرنامه  بازاریابی استفاده نکرده اید، پیشنهاد می‌کنیم که همین امروز استفاده از ایمیل مارکتینگ را شروع کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روش های بازاریابی است.

خبرنامه شخصی
خبرنامه شخصی

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا