بازاریابی

دستورالعمل پورسانت ویزیتور چه می باشد؟

دستورالعمل پورسانت ویزیتور چیست ؟

دستورالعمل پورسانت ویزیتور | یکی از مهمترین کارهایی که یک مدیر مجموعه یا مدیر فروش باید انجام دهد و ما اغلب در انجام آن با مشکلات زیادی روبرو هستیم ، تعیین الگوی و روش پرداخت کمیسیون است.

این مدل باید به گونه ای عملی شود که نه تنها انگیزه فروش را در دراز مدت کاهش نمی دهد بلکه مزایای بلند مدت سازمان نیز در نظر گرفته می شود.

تا به نوعی از مشکلات فروش بهره مند شوید و کاملاً بین افراد فعال و غیرفعال تمایز قائل شوید.

در سیستم فروش به روش پورسانتی، فرد بازاریاب به ازای فروش هر محصول پورسانت دریافت می‌کند.

در سیستم همکاری در فروش که امروزه سایت‌هایی در این حوزه فعالیت می‌کنند، فرد فروشنده دسترسی را برای بازاریاب فراهم می‌کند.

بازاریاب از این طریق برای هر محصول و خدمتی که بخواهد بازاریابی کند لینک منحصر به فردی را دریافت می‌کند.

در این صورت هر محصولی که بوسیله این لینک‌ها فروخته شود یعنی توسط این بازاریاب فروخته شده است. سپس به ازای هر یک پورسانتی را دریافت می‌کند.

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور

دستورالعمل پورسانت ویزیتور |حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود 

میزان پورسانت یک ویزیتور بستگی به عوامل زیر دارد:

۱- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |رزومه و سابقه کاری

هر چقدر سابقه کاری ویزیتور باشد، باید پورسانت بیشتری نیز به او تعلق بگیرد.

در صورتی که سابقه خوبی دارید و شرکت مورد نظر برای این ویژگی شما تفاوتی قائل نمی‌شود، حتما این موضوع را با مدیر مربوطه در میان بگذارید.

۲- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |رسیدگی به چک ها

در صورتی که مسئولیت پاس شدن و نشدن چک های مشتریان بر عهده ویزیتور باشد، به خاطر افزوده شدن مسئولیتی دیگر به مبلغ پورسانت او نیز افزوده می‌شود.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا شرکت بازاریابی حق دارد، چک برگشتی را از حقوق ویزیتور کم کند یا خیر.

پاسخ این است که کم کردن حقوق به هر نحو، از جمله عدم وصول چک، باید طی مجوز قانونی باشد. در غیر این صورت خلاف قانون است.

۳- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |مقدار حقوق ثابت

یکی از مواردی که در حقوق پورسانتی چیست بررسی می‌کنیم حقوق ثابت و غیر ثابت یک ویزیتور  است.

مقدار نهایی حقوق ویزیتور حاصل جمع حقوق ثابت و پورسانت‌های او می‌باشد.

بنابراین باید مقدار حقوق ثابت (در صورت وجود) را در نظر گرفت. باید توجه داشت که اگر حقوق ثابت بالا باشد، میزان پورسانت کاهش می‌یابد.

داشتن حقوق ثابت باعث می‌شود که انتخاب بین گزینه ها برای بازاریابان دشوار شود. معمولا بازاریابان می‌خواهند بدانند که چه کاری بیش ترین درامد را برایشان خواهد داشت.

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور

۴- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |سیار یا مستقر بودن

ممکن است ویزیتور به صورت تلفنی یا بصورت حضوری اقدام به بازاریابی کند، که هر کدام از این روش ها در این که حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود موثرند.

طبیعتاً درصورتی که بازاریابی به صورت حضوری (سیار) باشد، شامل پورسانت بیشتری می‌شود.

۵- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |هزینه های کار

هزینه های کار بازاریابی ممکن است بسیار زیاد شود، چرا که امکان دارد شخص ویزیتور لازم باشد برای بازاریابی یک محصول یا خدمت به چند شهر مختلف سفر کند.

در این صورت در این سفرها هزینه اقامت، خورد و خوراک و غیره را در پیش خواهد داشت.

از این رو با توجه به اینکه این هزینه ها بر عهده شرکت یا ویزیتور باشد، میزان پورسانت تغییر خواهد کرد.

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور

۶- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |قیمت محصولات

بعضی محصولات و خدمات بسیار گران هستند.

اگر درصد پورسانت حتی ۱٪ هم باشد، مبلغ زیادی به ویزیتور می‌رسد. از این رو درصد پورسانت فروش برای این دسته از محصولات و خدمات طبیعتاً بسیار کم است.

برای نمونه خودرو ها یکی از محصولات بسیار گران هستند.

بعضی از سایت ها مانند سایت مستروایز، امکان مقایسه بین پورسانت های مختلف را برای شما فراهم می‌کنند.

با استفاده از این موضوع می‌توانید درآمد خود را به ازای فروش هر محصول یا خدمت با سایر محصولات مقایسه کنید.

برای این کار به بخش کسب درآمد در سایت مستر وایز مراجعه نمایید.

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور

۷- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |نحوه فروش

روش کار برخی ویزیتور ها به صورت نقدی، و روش کار برخی دیگر به صورت چک می‌باشد.

در صورتی که روش کار ویزیتور باعث درگیری شرکت در چالش های وصول چک نشود، پورسانتی که به او تعلق می‌گیرد، نسبت به روشی که منجر به ایجاد چالش شود بیشتر خواهد بود.

۸- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |محل سکونت

اگر ویزیتور در شهری زندگی می‌کند که هزینه زندگی در آن‌جا  نسبت به دیگر شهرها بیشتر باشد، باید به همان نسبت پورسانت بیشتری نیز دریافت کند.

مثلا اگر محل سکونت شخص ویزیتور تهران باشد، لازم است مبلغ بیشتری دریافت کند تا بتواند از پس مخارج زندگی بر بیاید.

۹- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |زمان مورد نیاز

برخی محصولات و خدمات هستند که زمان مورد نیاز برای بازاریابی و فروش آن‌ها بسیار است.

به عنوان مثال ممکن است یک محصول یک سال طول بکشد تا به فروش برسد.

در این صورت مبلغ بیشتری برای ویزیتور در نظر گرفته می‌شود تا بتواند پاسخگوی خرج و مخارج او در این مدت باشد.

۱۰- دستورالعمل پورسانت ویزیتور |علم فروش

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور

به فروش رساندن برخی محصولات یا خدمات نیاز به دانستن مطالب و اطلاعات خاصی دارد.

به عنوان مثال اگر نوع محصول پزشکی باشد، شخص ویزیتور باید علم کافی در مورد روش استفاده از آن محصول را داشته باشد تا بتواند برای آن بازاریابی کند.

در نتیجه داشتن علم فروش نیز در اینکه حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود تاثیرگذار است.

دپورسانت ویزیتور و بازاریابی و فروش به نکات زیر بستگی دارد:

۱- قیمت کالاها و خدمات: کمیسیون بازاریاب

برخی از محصولات و خدمات بسیار گران هستند ، مانند ماشین آلات یا سخت افزار. برای درصد کمیسیون بازاریاب از این نوع کالاها ، حتی ۱٪ درصد بسیار بالایی است ، بنابراین در این موارد ، درصد کمیسیون فروش و بازاریابی بازاریابان بسیار پایین خواهد بود.

۲- دانش فروش محصول:

برخی از محصولات یا خدمات نیاز به دانش خاصی دارند ، به عنوان مثال بازاریابان محصولات پزشکی باید از نحوه و کاربرد کالاهایی که برای آنها بازاریابی می کنند آگاهی داشته باشند ، البته کمیسیون بازاریابی و فروش این افراد باید بیشتر باشد.

۳- مسئولیت چک های ناموفق

اگر مسئولیت قبولی و عدم عبور از چک های دریافت شده از مشتری بر عهده بازاریاب یا بازدید کننده باشد ، باید مبلغ کمیسیون بازاریاب نیز افزایش یابد.

۴- بازاریاب و بازدید کننده مستقر در شرکت یا موبایل

برخی از محصولات از طریق تلفن به فروش می رسند ، اما برخی از محصولات بصورت حضوری فروخته می شوند و بازدید کننده باید برای فروش به مشتریان مراجعه کند ، بنابراین کمیسیون بازاریابی که بصورت حضوری فعالیت می کند باید بیشتر باشد.

دستورالعمل پورسانت ویزیتور
دستورالعمل پورسانت ویزیتور
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا