
۴ روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی
فواید روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی چیست؟
روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی | از سری آموزش های کسب و کار اینترنتی به موضوع تبلیغات فروشگاه اینترنتی می پردازیم.
امروزه یکی از مهمترین بخش های دنیای تبلیغات ، تبلیغات اینترنتی است که جایگاه خود را در بین بیشتر مردم پیدا کرده است.
استفاده از بهترین روش تبلیغاتی در این زمینه منجر به کار موفق تر در جهت افزایش ترافیک و در نتیجه فروش بیشتر محصولات خواهد شد.
فضای مجازی و فروشگاه های آنلاین به یکی از شلوغ ترین مکان های تبلیغاتی امروز تبدیل شده اند.
در این مقاله ، ما سعی کرده ایم شما را با بهترین روش های تبلیغاتی آشنا کنیم و اقدامات و نکاتی از این روش ها را به شما یادآوری کنیم.

فوت کوزهگری
روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی |این روشها تنها چند روش از تبلیغات فروشگاه اینترنتی میتواند باشد، و هر روش نتایج متفاوتی برای فروشگاههای اینترنتی بسته به نوع کسبوکارشان دارد!
پس جواب سوال شما در مورد تبلیغات فروشگاه اینترنتی چه میشود؟!
برای پاسخ به این سوال نیاز میبینم تا بعد از معرفی چند روش محدود به معرفی ابزارهای آنالیز ورودی وخروجی سایتتان و یا آنطور که من اسمش را میگذارم؛ “فوت کوزه گری” بپردازم تا بتوانید خودتان بهترین روش موثر در تبلیغات فروشگاه اینترنتی تان را کشف کنید!
بعد از انجام هر روش تبلیغاتی به صورت محدود و آزمایشی (مثلا شما تصمیم میگیرید ۵۰۰ هزار تومان برای آزمایش تاثیر تبلیغات کلیکی هزینه کنید) لازم است تا ترافیک ورودی وبسایتتان را بررسی کنید!
رفتار هر کاربر بعد از ورود از طریق بنرهای تبلیغاتی چطور بودهاست؟ چه تعداد از آنها دوباره به وبسایت شما بازگشتهاند؟ چه تعداد از آنها به مطالب، کالا و یا خدمات شما علاقمند بودهاند؟ و چه تعداد به فاصله اندکی از ورود به سایت صفحه شما را بستهاند و دیگر به آن بازنگشتهاند!
با بررسی همه این موارد میتوانید میزان موثر بودن یک تبلیغ اینترنتی را متوجه شوید! و مشخص کنید که سرمایه و بودجه تبلیغاتی خود را کجا خرج خواهید کرد!
هیچ فرد و یا مشاوری نمیتواند بدون بررسی این اطلاعات به شما بگوید که چطور برای فروشگاه خود تبلیغ کنید!
سوالی که در ادامه ایجاد میشود و میخواهم به آن پاسخ بدهم این است که چطور این اطلاعات را بدست بیاورم؟
به لطف گوگل و سرویسهایی از قبیل گوگل آنالیتیس و گوگل وب مستر که به صاحبان وبسایتهای مختلف میدهد دسترسی به این اطلاعات کار سختی نیست.
شما به راحتی میتوانید از این سرویسها استفاده کرده و روزانه به رصد ورودی و خروجی و رفتار کاربران وبسایتتان بپردازید.
وبسایت لرن مارکتینگ با ارائه پکیجهای آموزشی مخصوص برای هر کدام از این ابزارها به شما کمک خواهد کرد تا به آنالیز کاربران خود بپردازید و موفقیت کمپینهای خود را بررسی کرده تا بهترین روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی تان را کشف کنید!

تبلیغات نمایشی(بنر)
روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی |از جمله بهترین روش تبلیغاتی در فضای مجازی، تبلیغات نمایشی و یا بنری می باشند که قاعدتاً با این روش تبلیغات آشنا شده اید. در این روش از تبلیغات، سایت تبلیغ دهنده، اقدام به طراحی بنر مربوط به تبلیغات خود نموده و با اجاره نمودن یکی از جایگاه های بنری که در سایت های پربازدید وجود دارد به معرفی محصول و مواد خود اقدام می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از بهترین روش تبلیغاتی باید مدنظر خود قرار دهیم، هدف ما از تبلیغ می باشد. چنانچه هدف شما برندسازی است استفاده از تبلیغات بنری می تواند مثمر ثمر بوده و نتیجه ی دلخواه شما را در طولانی مدت بدهد. استفاده از این بنرهای تبلیغاتی برای هدفی خاص و طولانی مدت برنامه ریزی شده است. این تبلیغات از جمله بهترین روش تبلیغاتی، برای برندسازی و اهداف طولانی مدت می باشند.

تبلیغات موتور جستجو (SEM)
روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی |یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی، که بسیار پربازده و کاربردی است می توان به بازاریابی موتور جست و جو اشاره نمود. SEM در نقطه ی مقابل SEO قرار دارد و بر خلاف SEO که به صورت کاملاً رایگان و در راستای بهینه سازی محتوای مربوط به سایت صورت می پذیرد، SEM دارای هزینه پرداختی می باشد و رایگان نیست.
به عنوان نمونه، لینک سایت ها و وب سایت های مختلف در موتور جست و جوی گوگل قرار داده شده و در معرض دید کاربران قرار می گیرد و هر کلیک در این موتور جست و جو متحمل هزینه شده و این هزینه از حساب سایت مورد نظر کاشته خواهد شد. به این سیستم که در موتور جست و جو گوگل قرار دارد، کلیکی و یا PPC/CPC می گویند.

تبلیغات کلیکی (CPC/PPC)
روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی |در روش تبلیغات کلیکی، طبق قراردادهای صورت گرفته با هر بار کلیک بر روی آدرس سایت و یا بنر، که از سوی کاربران صورت می گیرد و منتهی به اتصال به سایت مورد نظر می شود، هزینه مشخص و تعیین شده ای به وب سایتی که لینک را ارائه می دهد، تعلق می گیرد. هزینه این روش برای وب سایت های که تبلیغات داخلی را انجام می دهند، چیزی در حدود ۱۵۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان می باشد که البته برای هر کلیک این مبلغ متفاوت است و تغییر می کند. شاید در نگاه اول تصور کنید که این روش در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی گران تر و هزینه بر تر می باشد. اما با ذکر این نکته که شما فقط برای کسانی که بر روی لینک و یا بنر شما هزینه پرداخت می نمایید و هزینه های اضافی پرداخت نمی کنید متوجه خواهید شد که بر عکس یکی از بهترین روش تبلیغاتی بهینه و ارزان محسوب می شود. یکی دیگر از مزیت هایی که روش تبلیغات کلیکی دارند این است که به موجب آن بنر شما در اکثر سایت های پربازدید پخش شده و به گردش در می آید و از این طریق تبلیغی گسترده و خاص را برای بنر خود رقم می زنید.
ذکر این نکته حائز اهمیت است این که نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و وب مستر، تعداد افرادی که با کلیک کردن بر روی بنر شما و یا آدرس وب سایت شما وارد سایت شده اند را اندازه گیری کرده و در اختیار شما قرار می دهند. شما از طریق می توانید بر تعداد کاربران نظارت کرده و از درست بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.
