آموزش طراحی سایت

ساختن URL و رسیدن به اولین رتبه سایت

ساختن URL برای رسیدن به کارایی سایت

ساختن URL  | برای اکثر خدمات تجزیه و تحلیل ، بخش اصلی اطلاعات شناسایی URL می باشد.

کنسول جستجوی  Google Analytics ، پرونده های گزارش ، اغلب به URL ها دسترسی دارند و بطوریکه هرگز نمی توانید آن را تغییر دهید.
اکثر تحلیلگران سایت  آنها را به گروه های همانند تعمیم می دهند.
دو نوع تصمیم وجود دارد.

تصمیم نوع ۱ که قابل برگشت نیست و شما باید در آن بسیار مراقب باشید.

نوع ۲ مانند رفتن به درب است – اگر شما آن را دوست ندارید ، می توانید برگردید.
تنظیم URL نوع تصمیم گیری . همانطور که همه در SEO می دانند ، بطوریکه شما نمی خواهید URL ها را به طور مداوم تغییر دهید ، بنابراین هنگام راه اندازی URL ، ما همچنین باید به زمان توجه داشته باشیم.

برای هر مشاغل آنلاین ، احتمالاً ساعت ها و ساعت ها برای زیبایی ، و احساس آن به مخاطب اختصاص داده شده است.

با توسعه کسب و کار ، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می شود.

ما تحلیلگران داده را استخدام می کنیم و دلارهای بسیاری را  به سازمان ها می پردازیم تا این اطلاعات را جمع آوری کرده و آن را به یک قالب مفید برای تصمیم گیری در مورد تجارت هوشمند تبدیل کنند.

البته فهرست دائما تغییر خواهد کرد. طیف محصولات فروخته شده تغییر خواهند کرد.

بنابراین به یک برنامه خودکار نیاز است . اگر به سراغ قسمت کردن اطلاعات برویم، می توانیم این کار را انجام دهیم، اما این کار به طور پیوسته امکان ندارد.

اگر از راه دیگر استفاده کنیم می توانیم یک dev را برای گزارش های اتوماتیک داخلی داشته باشیم که بتوانیم از ان استفاده کنیم.
اما، در حال حاضر این کار هزینه بر است است: ارزش دو روز dev، و یا کار تکراری هر هفته مشاور SEO یا تحلیلگر داده ها.
اگر همه محصولات را در یک پوشه به نام / products / قرار دهیم، این روند طولانی به یک مرحله تبدیل می شود:

ساختن URL جهت جمع آوری راحت اطلاعات
ساختن URL جهت جمع آوری راحت اطلاعات

ساختن URL  | بیان یک داستان ساده

ساختن URL |یایید تمام مثال ها را در نظر بگیریم. یک شرکت تجارت الکترونیک به یک موسسه seo می رود آنها برای بررسی  عملکرد خود در طول زمان ، می خواهد جلسات کاملی را برای همه صفحات محصول خود تهیه کنند.
این شرکت زمانی که سایت خود را ساخت بسیار سخت کوش بود.

آنها یک سازمان SEO را استخدام کردند و زمانی که وب سایت خود را طراحی کردند و این نوشته را خواندند: محصولات باید در ریشه قرار بگیرند. (به عنوان مثال mysite.com/white-t-shirt.)
ظاهرا بسیاری از وب سایتها به این مشاوره توجه کردند، زیرا با جستجوی حداقل میتوانید تعداد زیادی سایت را پیدا کنید که رتبه صفحات محصول آن ها در ریشه قرار دارد : Appleyard Flowers، Game، Tesco Direct.
در حال حاضر در Google Analytics هیچ راهی برای انتخاب همه محصولات وجود ندارد، مگر اینکه ما از یک بعد یا گروه بندی محتوا را از قبل تنظیم کرده باشیم.

هیچ چیزی وجود ندارد که URL محصولات را از URL های دیگری جدا کند.
چگونه تحلیلگر داده هایمان در این حین داده ها را به دست می آورند؟
آنها ممکن است مجبور شوند تمام صفحات سایت را تا پایین بیایند تا در footprint قالب HTML (یک قسمت خاص از HTML در یک صفحه که قالب را شناسایی می کند)، یا یک لیست داخلی را از هر کسی که اطلاعات در سازمان دارد، دریافت کند.

هنگامی که همه URL های محصول را دریافت کردند، باید این داده ها را به Google Analytics در اکسل مطابقت دهند، یا، اگر مجموعه داده بیش از حد بزرگ باشد، احتمالا با یک VLOOKUP استفاده کنند.
شروع این کار گران به نظر می رسد.

ساختن URL  | URL تک چیست؟

ساختن URL | برای بیشتر خدمات تجزیه و تحلیل ، بخش اصلی اطلاعات شناسایی صفحه URL است.

Google Analytics ، کنسول جستجوی Google ، پرونده های گزارش اغلب به URL ها دسترسی دارند و شما هرگز نمی توانید آن را تغییر دهید.
اکثر تحلیلگران سایت با قالب کار می کنند و آنها را در گروه های مشابه توزیع می کنند.

شما باید با قالب کار کنید و بتوانید با استفاده از URL این کار را انجام دهید.
جف بزوس می گوید:دو راه حل وجود دارد:

یک راه حل نوع ۱ غیر قابل برگشت است و باید بسیار مراقب باشید. راه حل های نوع ۲ مانند رفتن به در است – اگر آن را دوست ندارید ، می توانید به عقب برگردید. ”
تنظیم URL یک راه حل از نوع ۱ است. همانطور که همه در SEO می دانند ، شما نمی خواهید URL ها را به طور مداوم تغییر دهید ، بنابراین هنگام ایجاد URL ، باید به زمان توجه کنیم.
چگونه آدرس های خود را تنظیم کنیم؟
چگونه الگوهای URL خوب را انتخاب کنیم؟

یک الگوی خوب الگویی است که در آن به راحتی می توانیم الگوی ایجاد URL را انتخاب کنیم.
این اغلب به مفهوم افزایش پوشه ها است ، زیرا ساده ترین آنها را می توان با استفاده از یک فیلتر ، یعنی ساده یافت. / محصولات / ، / وبلاگها و غیره.
باید هنگام انتخاب پوشه ها این را به خاطر بسپارید.زیرا می خواهیم کسی این پست ها را بفهمد و بخواند.
این پوشه ها را به کجا اضافه کنیم؟
ایجاد URL | همیشه این دو سؤال را بپرسید:
آیا نیاز دارم که صفحات را با این قالب در کنار هم جمع کنم؟
• اگر لازم است چندین صفحه را گروه بندی کنید ، بهتر است آنها را در یک پوشه قرار دهید تا با URL مشخص شود.
• آیا صفحات برای گروه های مختلف وجود دارد؟ آیا انحصاری هستند یا هر چند وقت یک بار تغییر می کنند؟
• اگر کلیه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم ، باید پس از ورود به سایت وارد سیستم شوید ، مگر اینکه بتوان گروه بندی داده ها را تغییر داد.

ساختن URL |چند مثال کاربردی:

• اگر فایلی را وارد کنید، باید فایلی را که معلوم نیست ، ذخیره کنید.
• آیا این تقسیم بندی ها برای این صفحات وجود دارد و  در صورت موجود بودن ، آیا می توان آنها را عوض کرد؟
• ،می بایست پس از ورود به سایت، و قرار دادن کلیه اطلاعات مورد نیاز وارد شوید، مگر اینکه گروه بندی داده ها در معرض تغییر باشد.

برای مثال یک پیراهن سیاه کوتاه. چطور است که “کوتاه” یا “لباس کوتاه مشکی” را به عنوان دسته در نظر بگیریم . خوب، آیا آنها تک هستند؟ چون لباس ما می تواند در هر دو رده طبقه بندی شود، پس نباید  لباس  را به عنوان یک پوشه در URL اضافه کنیم
خب اگر”لباس” را به عنوان یک دسته بندی انتخاب کنیم چه؟ مناسبتر به نظر می رسد اگر بتوانیم تمام محصولات را به صورت منطقی زیر تقسیم کنیم:
• لباس
• تاپ
• دامن
• شلوار
شلوار جین و شلوار را می توان جداگانه در نظر گرفت که این به نظم بیشتر دسته بندی کمک می کند.

بعید به نظر می رسد که این گونه دسته بندی به سادگی دست خوش تغییر شود. این نوع سلسله مراتب در بالای صفحه بسیار معنادار است.پ

دو نکته وجود دارد. ۱- سطح بالا طبقه بندی . به عنوان مثال، اضافه کردن در پوشه های زیر اجازه می دهد تا شما به راحتی عملکرد بالا مقالات مقیاس را اندازه گیری کنید:
• سفر
• ورزش
اخبار

شما البته باید تمام این موارد را در یک پوشه به نام blog/ یا /guides/ و غیره قرار دهید. چرا که نباید تنها از روی نوع کالا انها را دسته بندی کنید.

در اینجا مثالی از این ۳ داریم :
یک لینک بد حاوی شی : example.com/this-is-an-article-name/
• یک لینک بهتر حاوی شی : example.com/blog/this-is-an-article-name/
یک لینک خیلی بهتر : : example.com/blog/sports/this-is-an-article-
مورد دوم، که مطابق با تمام قوانین است، برای سایت های editorial بسیار مناسب است که در انها نویسندگان می خواهند آمار عملکرد را داشته باشند.
بسیاری از وبسایتها اغلب صفحات را بر اساس مکان و موقعیت دسته بندی می کنند :
• ماشین های فروشی در منچستر
/for-sale/vehicles/manchester

ماشین های فروشی در بیرمنگام
/for-sale/vehicles/birmingham

ا این حال، سطوح مختلفی از جزئیات گروه بندی وجود دارد. به عنوان مثال، در اینجا ۴ URL مختلف وجود دارد، هر یک از مکان های جزیی تری نسبت به مکان های بالا را نشان می دهد.

ماشین های فروشی در suffolk :
Suffolk / for-sale / vehicles /
•ماشین های فروشی در ایپسویچ
/ برای فروش / وسایل نقلیه / ipswich
ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
/ for-sale / vehicles / ipswich center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/ for-sale / vehicles / lancaster-road
طبیعی است که هر سایت دسته بندی خاص خود را داشته باشد اما دسته بندی های جزیی تر در مثال بالا نادیده گرفته شده اند .
ماشین های فروشی در suffolk :
/for-sale/cars/county/suffolk

•ماشین های فروشی در ایپسویچ
/for-sale/vehicles/town/ipswich

ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
/for-sale/vehicles/area/ipswich-center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/for-sale/vehicles/street/lancaster-road

حتی می توان به جای اعمال تغییرات بالا تنها از اعداد استفاده کرد هر چند که این امر قانون دوم ما را زیر پا می گذارد.
ماشین های فروشی در suffolk :
/for-sale/vehicles/04/suffolk
•ماشین های فروشی در ایپسویچ
vehicles/03/ipswich
ماشین های فروشی در مرکز Ipswich
for-sale/vehicles/02/ipswich-center
ماشین های فروشی در Lancasterroad
/for-sale/vehicles/01/lancaster-road

این کار باعث می شود که بتوانیم هر لایه را ارزیابی و اندازه گیری کنیم تا اگر بیش از حد بر روی لایه ای اطلاعات ریخته ایم، بفهمیم.

ساختن URL جهت جمع آوری راحت اطلاعات
ساختن URL جهت جمع آوری راحت اطلاعات

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا