آموزش طراحی سایت

لینک خوانا یک جنبه بسیار مهم از سئو

لینک خوانا و کمپین موفق:

لینک خوانا | داشتن لینک های با معنی و خوانا، یک جنبه‌ی بسیاراساسی از سئو است البته  به غیر از بحث مربوط به لینک خوانا می‌توان از لینک ها به گونه‌ای بسیار موثر در کنار شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

چگونه کمپین های بازاریابی خود را در Google Analytics ردیابی کنیم؟
دیگر عاقلانه نیست که وقت و هزینه خود را صرف تبلیغات بدون بازده مؤثر کنید ، وقت آن است که با ردیابی لینک های تبلیغاتی خود ، بیشترین زمان و بودجه بازاریابی خود را به دست بیاورید.
انواع مختلف تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات مانند تبلیغات فیس بوک ، Google AdWords ، بازاریابی ایمیل ، شبکه های اجتماعی ، گزارش آگهی ، وبلاگ نویسی مهمان و بررسی محصولات آنلاین و غیره فقط نیمی از کارهایی است که شما باید انجام دهید! نیمه دیگر و قطعاً مهمترین نیمی است که در پی تلاش شما است.
بدون ردیابی و تحلیل مناسب ، همیشه می توانید موفقیت واقعی کمپین های تبلیغاتی خود را حدس بزنید.

لینک خوانا یک جنبه بسیار مهم از سئو
لینک خوانا یک جنبه بسیار مهم از سئو

لینک خوانا|سوال اساسی این است: چه شبکه ای بیش‌ترین تاثیر را در برگزاری موفق این کمپین دارد؟

دسته اول لینک های قاب شده
StumbleUpon Framed URLs
من واقعاً از اینکه Delicious اینگونه لینک ها را درک نمی کند ناراحت هستم، Delicious باید بتوانند یک لینک را به دقت بررسی کنند و لینک مناسبی از آن استخراج کرده و آن را بوکمارک کند، من همچنین از نحوه قرار دادن یک قاب در اطراف

لینک خوانا که توسط StumbleUpon انجام می گیرد نیز راضی نیستم، راه حل نه چندان مناسب برای این مشکل استفاده از یک قاب شکن است

مشکل اینجاست که انجام این کار ممکن است باعث شود مردم نتوانند به سایت شما در StumbleUpon رأی دهند، این ممکن است برای شما نامطلوب باشد.
راه حل دوم اضافه کردن یک دکمه ی Delicious به سایتتان است تا مردم بتوانند به کمک آن پست شما را بوکمارک کنند
این راه حل به اندازه راه حل اول موثر واقع نمی‌شود، اما برای کاهش میزان بوکمارکهای غلط بسیار مفید خواهد بود.

لینک های حاوی Google Campaign Tag
این نوع لینک ها لینک هایی هستند که مرا بسیار آزرده می کنند.
FeedBurner یک قابلیت بسیار جالب دارد که به شما اجازه می دهد تا تگ های مبدا یابی را به لینک هایتان اضافه کنید، یعنی به لینک خوانا شما متغیرهایی اضافه می‌کند. این کار به شما اجازه می دهد که به راحتی در یابید بازدیدکنندگانتان از کجا به سایت شما منتقل شده اند و این یک قابلیت بسیار کاربردی است.
البته یک اشکال وجود دارد، آن هم اینکه لینک فوق با علامت سوال آغاز می‌شود علامت سوال امکان افزودن پارامتر های مختلف به لینک خوانا را فراهم می کند به همین دلیل Google و سایر موتورهای جستجو نمی توانند به طور خودکار این پارامترها را حذف کنند.
با این وجود یک راه حل بسیار مناسب وجود دارد.مبدا یابی به کمک هشتگ.
?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SmashingMagazine
برای انجام این کار ابتدا باید از تابع setAllowAnchor()HYPERLINK “http://code.google.com/apis/analytics/docs/gaJS/gaJSApiCampaignTracking.html#_gat.GA_Tracker_._setAllowAnchor” function در کدهای مبدایابی تان استفاده کنید.
بعد از اضافه کردن این تابع، اکنون می‌توانید به جای ?utm_source از #utm_source استفاده کنید
چقدر خوب و عالی!
صبر کنید یک مشکل دیگر هم وجود دارد. سیستم FeedBurner هنوز از علامت سوال برای مبدا یابی بهره می‌گیرد. این مشکل هم از طریق ریدایرکت کردن لینک خوانا  ؟دار به لینک های #دار قابل حل است.
ممکن است همه این کارها کمی پیچیده و دشوار به نظر برسد اما برایتان خبر خوبی دارم، اگر کاربر وردپرس هستید ، از افزونه Google Analytics for WordPress استفاده کنید، فقط کافیست در قسمت تنظیمات یک گزینه را فعال کنید تا همه این کارها به طور اتومات برای تان انجام شود. این افزونه به طور خودکار کد های لازم را به سایتتان خواهد افزود و همه لینک خوانا  را نیز ریدایرکت خواهد کرد.
با انجام این کار های ساده دیگر در وب سایت هایی مثلdelicious بوکمارک های غلط نخواهید گرفت.

 

 

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا