بازاریابی

۱۰ روش در محاسبه حقوق بازاریاب

حقوق ویزیتور چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه حقوق بازاریاب |بازاریابی از جمله حرفه هایی است که می توان بدون داشتن مدرک و حتی سرمایه درآمد کسب کرد و میزان درآمد آن نیز بر حسب مهارت و روابط عمومی شخص و همچنین قدرت جذب مشتری متفاوت است.

بازاریابی می تواند از طریق تلفن یا حضوری باشد. از طرف دیگر نوعی بازاریابی است که چندین سال در بین مردم رواج پیدا کرده است که به عنوان بازاریابی شبکه ای شناخته می شود.

محاسبه حقوق بازاریاب
محاسبه حقوق بازاریاب

نرخ پورسانت

محاسبه حقوق بازاریاب |  نرخ پورسانت به این معناست که پس از فروش محصولات و خدمات چند درصد از آن مبلغ به شما تعلق می‌گیرد. این نرخ می‌تواند برای هر شرکت متفاوت باشد و برای دانستن اینکه مقدار حقوق بازاریاب چقدر است، ابتدا باید نرخ پورسانت او را دانست.

محاسبه حقوق بازاریاب
محاسبه حقوق بازاریاب

حقوق ثابت

محاسبه حقوق بازاریاب  |بعضی شرکت ها علاوه بر پورسانت فروش حقوق ثابت نیز به بازاریاب می‌دهند.

این حقوق ثابت معمولا به بازاریابانی تعلق می‌گیرد که محصولاتی که باید بفروشند سخت و یا دیر فروش می‌رود. فلسفه این کار هم این است که بازاریابان انگیزه برای فروش داشته باشند و از طرفی بتوانند با آن مبلغ زندگی خود را بگردانند.

تخصص فروش

محاسبه حقوق بازاریاب |  فروش برخی محصولات نیاز به تخصص دارد. مثلا شخصی که بخواهد یک وسیله ورزشی خاص را بفروشد، باید طرز کار با آن را بلد باشد و بتواند هنگام معرفی محصول روش استفاده را توضیح دهد.

در خصوص این گونه محصولات که نیاز به تخصص فروش دارند باید پورسانت بیشتری به بازاریاب تعلق بگیرد.

پایه پورسانت

محاسبه حقوق بازاریاب  |پایه پورسانت شما مقدار پولی است که در یک دوره پرداخت پورسانت به دست آورده‌اید. اما دوره پورسانت چیست؟

پس از سپری شدن یک دوره زمانی مشخص صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما هر ۲ هفته یک بار حقوق می‌گیرید، دوره زمانی پورسانت شما مثلا می‌شود از ۱ شهریور ماه تا ۱۵ شهریور ماه. این به این معناست که شما فقط در ازای فروش‌هایی که در این بازه زمانی انجام شده‌اند، حقوق دریافت می‌کنید.

محاسبه حقوق بازاریاب
محاسبه حقوق بازاریاب

پاداش

محاسبه حقوق بازاریاب |ممکن است به بازاریاب پاداش نیز تعلق بگیرد، مثل پاداش های فروش فصلی.

شرکت ها در فصول کم کار و کم درآمد، نرخ پورسانت خود را افزایش می‌دهند تا بازاریابان تمایل بیش تری به فروش محصولات آن ها داشته باشند.

نوع فروش

محاسبه حقوق بازاریاب |ممکن است بازاریاب در ازای فروش محصول پول نقد دریافت کند، و یا ممکن است خریدار به او چک بدهد. در صورتی که نوع فروش به صورت چک نباشد و دردسرهای مربوط به چک را به دنبال نداشته باشد باید پورسانت بیشتری به بازاریاب پرداخت گردد.

محاسبه حقوق بازاریاب
محاسبه حقوق بازاریاب

سوخت چک

محاسبه حقوق بازاریاب  |از دردسرهای مربوط به چک این است که ممکن است چک دریافت شده پاس نگردد.

اگر مسئولیت پاس نشدن چک ها بر عهده بازاریاب باشد، پورسانت بیشتری به او تعلق می‌گیرد.

تجربه و رزومه

محاسبه حقوق بازاریاب  |جواب سوال «حقوق بازاریاب چقدر است» در خصوص بازاریابی که با تجربه است چه می‌تواند باشد؟

در صورتی که یک بازاریاب دارای رزومه خوب و تجربه زیادی باشد باید حقوق بیشتری به او تعلق بگیرد تا برای پذیرفتن شغل ترغیب شود.

روش حضوری و غیرحضوری

محاسبه حقوق بازاریاب  |کار بازاریابی یا می‌تواند به صورت حضوری صورت بگیرد، یا به صورت غیرحضوری مثلاً با تلفن انجام شود.

قطعاً بازاریابی که به صورت حضوری فعالیت می‌کند و به قسمت‌های مختلف شهر یا شهرهای دیگر، و یا حتی کشورهای دیگر سفر می‌کند باید حقوق بیشتری دریافت کند. چرا که هم زحمت بیشتری می‌کشد، هم سفر و محل اقامت و خورد و خوراک مخارج جداگانه‌ای دارد.

محل سکونت

محاسبه حقوق بازاریاب  |مخارج زندگی در کلان شهرها معمولاً بیشتر از شهرهای دیگر می‌باشد. در صورتی که بازاریاب در چنین شهرهایی زندگی می‌کند باید حقوق بیشتری به او تعلق بگیرد تا بتواند از پس مخارج خود بر بیاید.

محاسبه حقوق بازاریاب
محاسبه حقوق بازاریاب
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا