مدیریت منابع انسانی

مشاور رسانه اجتماعی چه سوالاتی را می پرسد؟

مشاور رسانه اجتماعی و سوالی هایی  برای استخدام

مشاور رسانه  اجتماعی شما را به فعالیت در زمینه نیروی انسانی، اشتغال و همچنین تناسب اندام شما برای این شغل انگیزه دهد. مشخص است که انگیزه ها متفاوت هستند و البته جوابها متفاوت خواهد بود.

هدف اصلی شما کمک به افراد جویای کار و کارفرمایان است که گزینه مناسبی را برای شما پیدا کنند.
بنابراین در مورد چیزهایی صحبت کنید که شما را نیرومند می کند. به عنوان مثال ، می توانید بگویید که هوش شما زیاد است و به طور غریزی می توانید مردم و نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید.

چگونه با افراد متقاضی کار که به وضوح مناسب کار نیستند برخورد می کنید؟
یکی از سخت ترین و پیچیده ترین جنبه های انتخاب مسئولیت این است که شما باید روزانه تعداد زیادی از رزومه ها را چک و غربال کنید.
بنابراین وقتی یک کارجو قادر به استخدام شدن نیست باید نیازها و نیازهای کارفرما را در اولویت قرار دهید و متخصصان را در روند انتخاب نگه دارید.
بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که نشان دهید شما در این شرایط مودب هستید.

به عنوان مثال ، ممکن است شما بگویید ، “وقتی با یک کارجوی فقیر روبرو می شوم و او را در موقعیت شغلی اشتباه پیدا می کنم ، مانند او با او صحبت می کنم ،” من شرکت را به خوبی می شناسم و شما می دانید منظور من چیست. ” شما برنده می شوید ، فکر می کنم بهتر است در جایی دیگر به ما کمک کنید. “در کدام منطقه دیگر می توانید به ما کمک کنید؟” مهم نیست که چه چیزی در ذهن شما رخ می دهد. فرصت های بیشتری را برای خودتان بدست آورید ، تا بتوانید بیشتر فکر کنید و بیشتر به این موضوع توجه کنید. در تجارت مورد علاقه خود موفق شوید.

یکی از مواردی که شما را از سایر نامزدها جدا می کند ، پرسیدن سوالات مناسب است.

 سؤالاتی که مصاحبه کننده از شما خواهد پرسید:

مشاور رسانه‌ اجتماعی از سوالاتی که می پرسد این است که چگونه با افراد جویای کار که برای مشتریان نامناسب هستند برخورد می کنید و چگونه عذرخواهی می کنید؟

این سوال کمی پیچیده تر از سوال قبلی است. اما همیشه به یاد داشته باشید که این مشتریانی هستند که شرکت را زنده نگه می دارند. بنابراین وقت خود را روی نیروهایی که می دانید وقت مشتری را تلف نکنید و باعث نارضایتی آنها شود ، تلف نکنید.

با این حال ، شما هنوز هم باید با این گروه از افراد متقاضی کار کاملاً حرفه ای و دیپلماتیک برخورد کنید. در پاسخ به یکی از این سؤالات مشاور رسانه‌ی اجتماعی، به مصاحبه کننده بگویید که در آن صورت پاسخ خواهید داد: “پس از انجام مصاحبه شغلی و بررسی تمام متقاضیان ، در صورت کسب امتیاز بالاتر از سایرین ، ما قطعاً با شما تماس خواهیم گرفت.”

مشاور رسانه اجتماعی  عملاً چشم، گوش و زبان آنلاین شرکت شماست. این یعنی شما کسی را لازم دارید که بتواند میزان آگاهی از برندتان را افزایش داده، ترافیک بیشتری را روانه‌ی سایت‌تان کند و خط سودتان را بالا ببرد. او همه‌ی این‌ها را باید طوری انجام دهد که شهرت شرکت‌تان همواره در صدر ذهن خریدار باشد.

حالا چگونه می‌توان شخص مناسب این کار را استخدام کرد؟ در اینجا ۱۰ سوال آورده‌ایم که به هنگام استخدام یک مشاور رسانه اجتماعی اثربخش باید پرسید:

مایکل استلزنر، موسس تحلیل‌گر رسانه‌ی اجتماعی و مجری پادکست بازاریابی مدیریت اجتماعی می‌گوید مهم است که بدانید مشاور تا چه اندازه در شبکه‌های رسانه‌ی اجتماعی حرفه‌ای و شخصی خود فعال است. اگر مشاور رسانه اجتماعی  نتواند به خوبی بازاریابی خودش را در رسانه‌ی اجتماعی انجام دهد در آن صورت به احتمال قوی از پس کار شما هم برنخواهند آمد.

پیشنهاد استلزنر این است مشاورین را در فیسبوک، توئیتر و لینکداین زیر نظر داشته باشد تا ببینید آیا به افراد جویا به درستی و به سرعت به پاسخ داده و به طور منظم محتوای مفید قرار می‌دهند یا خیر. همچنین، خط قرمزهای خود را در نظر داشته باشید. اگر برای مثال، مشاورین توئیت، به‌روزسانی وضعی و یا عکس توهین‌آمیزی ارسال کنند بهتر است با آن‌ها همکاری نداشته باشید.

استلزنر می‌گوید مشاور رسانه اجتماعی باید کاملاً با صنعت و بازار هدف شما آشنایی داشته باشند. می‌توانید برای فهمیدن دانش عمومی‌شان از بازارتان به پرسش و جو از آن‌ها بپردازید و در این بین حتی بفهمید که آیا سابقه‌ی نوشتن گزارش دولتی ممتاز، تحقیق موردی، مقاله و پست وبلاگ در خصوص گرایشات موجود در صنعت‌تان دارند یا خیر.

در حالت مطلوب، مشاور رسانه اجتماعی  باید از قبل با افراد تاثیرگذار صنعت‌تان آشنا باشند تا به بالا بردن سطح آگاهی مردم از محصولات و خدمات‌تان کمک کنند. برای این که بفهمید مشاورتان چقدر بانفوذ است بروید سراغ فهرست دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان توئیترش. اگر هم که فیسبوک داشته باشد، می‌توانید در جدول زمانی‌اش سراغ لایک‌هایش رفته و سپس افرادی که آن‌ها را لایک کرده را ببینید.

آلیزا شرمن، نویسنده‌ی “حضور در رسانه‌ی اجتماعی برای احمق‌ها”، می‌گوید مشاورین داوطلب واجد الشرایط باید با رغبت فهرستی از کارفرماهای سابق و حاضرشان را به شما دهند. وی می‌گوید: «مردم معمولاً شما را به اون دسته از کارفرماهای قبلی‌شون ارجاع می‌دند که می‌دونن از کارشون راضی بودند. برای همین، ایمیل یا تماس مستقیم با کارفرماهای حاضرشون برای فهمیدن میزان رضایت‌شون از مشاور رسانه ی اجتماعی ضروریه.»

 سوالی هایی که برای استخدام مشاور رسانه‌ی اجتماعی از او می پرسیم
مشاور رسانه‌ اجتماعی چه سوالاتی را می پرسد؟

پیشنهاد سارا ساتن فل، موسس سایت FlexJobs.com مخصوص مشاغل از راه دور، این است که از مشاور رسانه اجتماعی بخواهید تا به نمونه‌های حاضر آنلاینش، به علاوه‌ی کارهای گذشته‌اش، لینک بدهد تا بتوانید طرح‌های رسانه‌ی اجتماعی‌ای که شروع کرده یا نقشی بنیادین درشان داشته را ارزیابی کنید. به دنبال کمپین‌های داغی باشید که در نهایت به طور موثری منجر به بالا رفتن میزان آشنایی با برند و علاقه‌ی مشتری شده و مناسب بازار هدف شما هستند.

مهم است که مدیران رسانه اجتماعی، معیار و تحلیلی پشت موفقیت‌هایشان باشد که میزان بازده را مشخص کند. در اینجا دیگر چیزهای ساده مثل لایک و دنبال‌کننده و هوادار به دردتان نمی‌خورد و میزان تبدیلات علایق را باید بررسی کنید.

فل پیشنهاد می‌کند که از مشاور بپرسید آیا از روش خاص خودش برای پیگیری میزان بازده استفاده می‌کند یا از ابزارهای محبوبی چون تحلیل‌گر گوگل، بینش فیسبوک و کلوت. همچنین از او بپرسید که چگونه بر EdgeRank فیسبوک و نرخ بازتوئیت توئیتر نظارت کرده و آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

فل می‌گوید داوطلب‌ها باید، بدون رو کردن تمام نقشه‌هایشان، حاضر به صحبت درخصوص استراتژی‌های که برایتان درنظر گرفته‌اند باشند. مثلا اینکه چطور قرار است از طرف شما و به سود کسب و کار، جرقه‌ی عمل، عکس‌العمل و عمل متقابل را بزنند. اینکه چه نوع تبلیغ فیسبوک، رقابت Pinterest و کمپین هشتگ توئیتری استفاده خواهند کرد و کِی.

اگر می‌خواهید بر روی یک مشاور رسانه اجتماعی خاص تمرکز کنید مهم است که تا جای ممکن در فرایند استخدام دقیق عمل کنید. برای مثال، اگر مخصوصاً علاقه‌مندید که کاربران Pinterest تصاویر خاطره‌انگیزی از محصولاتتان سنجاق کنند بهتر است دنبال کسی که تخصصش در فیسبوک است نروید.

کمپین‌های بازاریابی اجتماعی دائماً نتیجه‌ی عکس به همراه دارند. نمونه‌اش هم هشتگ McDStories و دیگر هشتگ‌های تبلیغاتی توئیتر. دیوید گرزوف ریچارد، پروفسور بازاریابی و رسانه‌ی اجتماعی در کالج امرسونِ بوستون و مدیر روابط عمومی و رسانه‌ی اجتماعی موسسه‌ی BIGfish، می‌گوید دانستن اینکه مشاورین چه عکس‌العملی نسبت به یک فاجعه‌ی رسانه‌ی اجتماعی خواهند داشت و یا اصلاً از ابتدا چگونه قصد دارند از وقوع چنین امری جلوگیری کنند، امری حیاتی است. وی همچنین پیشنهاد می‌کند که از مشاورین در خصوص سیاست‌هایشان دررابطه با پاسخگویی به توئیت‌های منفی و قسمت نظرات فیسبوک خبر بگیرید.

مشاور رسانه اجتماعی

 سوالی هایی که برای استخدام مشاور رسانه‌ی اجتماعی از او می پرسیم
مشاور رسانه‌ اجتماعی چه سوالاتی را می پرسد؟

باید بدانید که مشاورین حقوق خود را دائمی، ساعتی و یا پروژه‌ای می‌گیرند. دیگر سوال‌های مربوط به مقرری از این قرارند: صورت‌حساب حقوقی هرچند وقت یکبار صادر می‌شود؟ هر ۳۰ روز، ۶۰ روز و یا ۹۰ روز؟ آیا تاخیر در پرداخت منجر به بهره می‌شود؟ آیا مشاورین برای ارجاع کارفرماهای بیشتر، تخفیف هم می‌دهند؟ آیا تقاضای دوره‌ی حداقل قراردادی دارند؟

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا