آموزش کسب و کار اینترنتی

۶ رمز موفقیت فروش اینترنتی

رمزموفقیت فروش اینترنتی چیست؟

موفقیت فروش اینترنتی | از سری آموزش های کسب وکار اینترنتی به آموزش رموزموفقیت فروش اینترنت

می پردازیم.

بسیاری از افراد برای کسب درآمد و فعالیت به روشهای مختلف وارد دنیای اینترنت می شوند.

اما یکی از بهترین و آسان ترین راه های کسب درآمد ، راه اندازی فروشگاه آنلاین است.

یک فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن استقلال مکان است.

نیازی نیست در مرکز بازار باشید. فرقی نمی کند که شما در یک شهر دور افتاده زندگی کنید!

اگر پول کافی برای اجاره یا خرید یک فروشگاه بزرگ ندارید ، چیز زیادی را از دست نداده اید.

این همه به توانایی و دانش شما در راه اندازی وب سایت بستگی دارد!

بیشتر فروشندگان قدیمی تصمیم گرفتند برای خودشان یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند .

و در فضای مجازی فعالیت کنند اما بسیاری از آنها در فضای مجازی موفق نبودند .

آنها نتوانستند فروش خوبی کسب کنند. نحوه داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق دارای نکات بزرگ و کوچک بسیاری است که باید در نظر گرفته شود.

در ادامه به ۵ رمزموفقیت فروش اینترنتی می پردازیم.

موفقیت فروش اینترنتی
موفقیت فروش اینترنتی

نقد و بررسی توسط مشتریان

موفقیت فروش اینترنتی |بهترین ابزار برای ایجاد اطمینان برای خرید محصول، وجود نظرات مشتریان است. مطمئنا بهترین توصیه کننده برای محصول شما مشتریان هستند.

نتایج بررسی ها در مورد فروشگاه های اینترنتی نشان داده است که مشتریان تا حد خوبی به نظراتی که در فضای مجازی می بینند اهمیت می دهند.

اجازه بدهید مشتریان نظر خود را راجع به محصول بیان کنند.

اجازه دهید این کار را تا حد امکان ساده و سریع انجام دهند.

نظر دادن به مشتریان اجازه می دهد احساس خود راجع به خریدی که داشته اند و سرویسی که دریافت کرده اند را بیان کنند.

علاوه بر این، نظرات مشتریان به اعتبار دادن به سایت شما کمک می کند.

تاثیر نظرات مشتریان در فروشگاه اینترنتی خیلی زیاد است. آمارها نیز براین قضیه مهر تایید می زنند.

توجه شما را به آمارهای زیر در مورد نظرات مشتریان جلب می کنیم:

  • داشتن نظرات و بررسی های مشتریان فروش شما را تا حدود ۱۸% افزایش می دهد.
  • ۵۸% مشتریان سایت هایی که نظر و بررسی دارند را ترجیح می دهند.
  • ۶۳% مشتریان مایل به خرید از سایتی هستند که نقد و بررسی داشته باشد.
  • مردم تا ۱۲ مرتبه به نظرات مشتریان بیشتر اعتماد کرده اند تا به توصیف ها و تعریف های خود شرکت عرضه کننده محصول
موفقیت فروش اینترنتی
موفقیت فروش اینترنتی

استفاده از تصاویر با کیفیت

موفقیت فروش اینترنتی|فکر می کنید کسی حاضر است جنسی را بخرد که هنوز آن را ندیده است؟

قطعا نه. اگر می خواهید مشتریان به خرید محصول شما علاقه نشان بدهند باید تصاویر باکیفیت و متعددی از محصول خود داشته باشید.

برای هر محصول از دوربین های حرفه ای استفاده کنید، از همه جوانب و بخش های آن عکس بگیرید و حتی بهتر است از استفاده های محصول در زندگی روزمره نیز عکس داشته باشید

. استفاده از عکاسان حرفه ای و تجهیزات پیشرفته شاید هزینه بالایی داشته باشد ولی مطمئنا در افزایش فروش محصول تاثیر خواهد داشت.

پرداخت سریع و آسان

موفقیت فروش اینترنتی |صفحه پرداخت آخرین مرحله از خرید است اما باید پرداخت را برای مشتری خیلی راحت کنید.

محیط پرداخت مطمئن و قابل اعتمادی برای مشتری ایجاد کنید و حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • روش های پرداخت متعدد داشته باشید (آنلاین، پرداخت در محل، پرداخت بانکی و…)
  • مشتری را وادار به عضویت در سایت نکنید. (دریافت شماره تلفن و ایمیل و نام کافی است!)
  • اطمینان حاصل کنید که صفحه پرداخت و تایید خرید مانند دیگر صفحات سایت است
  • مشتری را برای خرید و پرداخت به یک سایت دیگر نفرستید
  • راهنمایی جامع برای همه خطاها داشته باشید
  • از مشتری اطلاعات اضافی و غیرضروری نخواهید!
  • با نمایش نشان های اعتماد و اطمینان به مشتری اطمینان خاطر بدهید (به طور مثال در ایران نشان اعتماد تجارت الکترونیک ضروری و لازم است)
  • امکان تماس با ما را به صورت آنلاین و تلفنی برقرار کنید
موفقیت فروش اینترنتی
موفقیت فروش اینترنتی

 سبک بودن سایت

موفقیت فروش اینترنتی|امروزه سرعت اینترنت افزایش قابل قبولی داشته است اما بازهم شما نباید سایتی سنگین داشته باشید.

سایتتان را تا حد امکان سبک بسازید تا سریع و راحت بارگذاری شود.

فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان شما از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند.

آمارها نشان می دهد یک چهارم مردم وقتی سایتی در چهار ثانیه اول باز نشود آن را ترک می کنند.

بررسی دیگری نشان داد هر ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه باعث ترک سایت توسط ۷% افراد می شود.

با داشتن صفحات سبک و عکس های کم حجم می توانید گشت و گذار در سایت خود را برای مشتریان ساده و سریع کنید.

 ظاهر فروشگاه خود را زیبا کنید

موفقیت فروش اینترنتی |یک رمز موفقیت در فروش اینترنتی ظاهر فروشگاه اینترنتی است.

خود را در جایگاه مشتریان‌تان قرار دهید؛ وقتی وارد وب سایت خود می‌شوید، در نگاه اول آیا علاقه دارید که از آن خرید کنید؟

واقعیت امر اینجاست که بازدید کنندگان وب سایت ها، در طی ۳ ثانیه اول ورودشان به یک وب سایت در ضمیر ناخودآگاه خود تصمیم گرفته اند که از می خواهند خرید کنند یا نه!

پس شما برای تاثیر گذاشتن بر روی مشتریان بالقوه خود فقط ۳ ثانیه فرصت دارید!

موفقیت فروش اینترنتی |ظاهر زیبا یکی از نکات حیاتی  در طراحی وب سایت و رمز موفقیت در فروش اینترنتی شماست که باید آن را رعایت کنید.

ظاهر ناشکیل یک وب سایت، با ایجاد حس نامناسب در کاربران، در همان ابتدای ورود به سایت آن ها را به بستن وب سایت شما راهنمایی می کند.

بنابراین بدون طراحی مناسب ظاهر وب سایت، جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی تان به سختی ممکن خواهد بود.

شاید فکر می‌کنید که طراحی ظاهر سایت می‌تواند بسیار هزینه بر باشد!

ولی به لطف وردپرس به راحتی و بدون نیاز به استخدام یک طراح سایت، می‌توانید به طراحی و دیزاین وب سایت خود بپردازید!

حضور شما در فضای اینترنت و کسب و کار آنلاین موضوع بسیار مهم و پیچیده‌ای است و بنابراین این تفکر که کل آن را به بیرون برون سپاری کنید، تفکر اشتباهی است (البته قاعدتاً می‌توان بخش‌هایی را برون سپاری کرد ولی نه همه‌ی آن را).

بنابراین انتظار نداشته باشید که کسی یا مجموعه‌ای به طور معجزه‌آسایی یک سایت عالی با بهترین درآمد و فروش را برای شما راه اندازی کند.

موفقیت فروش اینترنتی
موفقیت فروش اینترنتی

ارائه خدمات مناسب

موفقیت فروش اینترنتی |یکی دیگر از راه های موفقیت فروشگاه های اینترنتی و ایجاد اعتماد در مشتری قرارداد بستن با پست است.

بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را در خانه یا محل کار خود تحویل گرفته و همانجا پولش را تحویل دهد.

در صورت عدم رضایت هزینه پست را پرداخت نماید و کالا را برگشت دهد.

به این ترتیب مشتری با خیال راحت و بدون نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می نماید.

یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد اعتماد در کاربران و مشتریان یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است پاسخگویی سریع به مشتریان است باید هر روز در چند مرحله به ایمیل ها پاسخ دهید،

مشکل مشتریان را رفع نمایید و سعی کنید رضایت و اطمینان او را جلب کنید عدم پاسخگویی یا دیر پاسخ دادن به ایمیل ها مشتری مردد را از خرید منصرف می کند.

بنابراین برای پاسخ گویی مناسب باید سازکاری داشته باشید که اطمینان مشتری را جلب نماید.

هر زمان که سفارش را دریافت می کنید تا هنگام تحویل کالا مرحله به مرحله مشتری را از روند تحویل آن به کمک ایمیل یا پیامک مشتری را مطلع کنید.

به خاطر داشته باشید که یک فروشگاه اینترنتی اگر در بین کاربران و مشتریانش اعتبار کافی نداشته باشد و به اندازه کافی اعتماد سازی نکرده باشد نمی تواند درآمد مناسبی داشته باشد از این رو هر چه می توانید در جهت ایجاد اعتماد و اعتبار کار کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی و ورود اینترنت به زندگی همه افراد و داشتن فوایدی چون صرفه جویی در انرژی و وقت، کاهش رفت و آمدها و ترافیک و آلودگی هوا و … فروش بسیاری از محصولات و خدمات به صورت آنلاین با استقبال زیادی مواجه گشته است.

از این رو اگر در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، می توانید با بهره گیری از مواردی که در مقاله فوق آورده شده است،

اعتماد و رضایت مشتریان را به سایت خود جلب و در نهایت میزان سود فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید.

موفقیت فروش اینترنتی
موفقیت فروش اینترنتی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا