
هدینگ در سئو چیست؟
هدینگ در سئو چیست؟ و نحوه استفاده از آن چگونه است؟
هدینگ در اینترنت و وب سایتها برای شناسایی عناوین و عناوین استفاده می شوند. علاوه بر این ، عنوان در سئو مؤثر است. زیرا باعث می شود Google محتوای شما را بهتر درک کند.
استفاده از عنوان نیاز به توجه دارد. در اینجا نحوه استفاده از آنها آورده شده است.
نحوه استفاده از آنها این است که متن مورد نظر خود را در عنوان قرار می دهید. به عنوان مثال ، پس از مشاهده برچسب h1 ، مرورگر این متن را در ابعاد بزرگتر و به روشی متفاوت و به عنوان عنوان نمایش می دهد (دقیقاً همان عناوین موجود در یک فایل Word). مهمترین عنوان یا عنوان آن عنوان است که معمولاً برای عنوان مقاله یا پست شما در نظر گرفته می شود.
هر متن دارای سلسله مراتب است. هر متن دارای عنوان اصلی است. سپس ، تحت عنوان ها ، سطح بعدی را تشکیل می دهند.
عناوین دارای سلسله مراتب نیز هستند. آنها در h1 شروع می شوند و در h6 به پایان می رسند. h1 برای عنوان اصلی است. h2 برای زیرنویسهای عنوان اصلی. برای زیر عنوان هر بخش از h2 از تگ h3 و… استفاده می کنیم.
در این مقاله ، در مورد عنوان سئو و تأثیر عنوان بر سئو صحبت خواهیم کرد

چگونگی استفاده از هدینگ ها
شما به دو روش میتوانید از هدینگ ها در سایت تان استفاده کنید. هدینگ ها میتوانند محتوای وب سایت شما را سازماندهی کنند.
- هدینگ در نسخه کلاسیک HTML
در نسخه کلاسیک HTML، هر صفحه از سایت فقط دارای یک هدینگ اصلی است. یعنی h1. پس از آن در هر صفحه میتوان دو یا چند هدینگ ۲ (یعنی h2) داشت. مجدد در زیر عنوان ها میتوان چندین هدینگ ۳ (یعنی h3) داشت و ….
- هدینگ در نسخه جدیدHTML
در نسخه جدید HTMLکه به نام HTML5 شناخته میشود، هر بخش از صفحه سایت شما میتواند دارای هدینگ ۱ مخصوص به خود باشد. در نسخه جدید HTML میتوان یک صفحه سایت را به بخش های مختلفی تقسیم کرد. برای مثال یک بخش برای خود مقاله که با تگ
بنابراین با این توضیح شما میتوانید در بخش
یک اشتباه رایج در استفاده از هدینگ ها
خیلی از اوقات افرادی که خیلی به سئو مسلط نیستند از هدینگ ها به منظور بزرگ تر کردن متن ها استفاده میکنند. آن ها متوجه شده اند که اگر بخشی از متن را روی h1 بگذارند، بزرگ تر و بولد تر نمایش داده میشود. بنابراین بخش هایی مثل شماره تلفن تماس را با هدینگ h1 تعریف میکنند.
همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم هر صفحه فقط یک هدینگ h1 باید داشته باشد. به علاوه هدف هدینگ ها ساختار بندی صفحه است و نه صرفا بزرگ کردن متن. برای بزرگ کردن بخش هایی از متن تان، می توانید سایز فونت را بزرگ تر کنید. یا می توانید آن را بولد کنید. ولی هدف هدینگ ها بزرگ تر کردن متن نیست و نباید از آنها به این منظور استفاده کنید.
تگ های مرده h5 و h6
آیا شما اخیرا از هدینگ های h4 یا h5 یا h6 استفاده کرده اید؟ احتمالا جواب تان منفی است. شاید از h4 استفاده کرده باشید ولی قطعا از h5 و h6 استفاده نکرده اید.
اگر متن صفحه شما خیلی طولانی است (بیش تر از ۱۰۰۰ کلمه) و بخش های مختلفی را شامل میشود، می توان از h4 برای ساختار بندی بهتر استفاده کرد. مورد دیگر استفاده از h4، استفاده از آن در نوارهای جانبی و فوتر است. به غیر از این دو مورد تگ h4 خیلی کاربردی ندارد.
اکثر صفحات شما میتوانند با تگ های h1 تا h3 به خوبی سازمان دهی شوند. آن ها نیازی به h4 ندارند. تگ های h5 و h6 که دیگر رسما استفاده نمیشوند و عملا کاربردی ندارند.
تاثیر هدینگ در سئو
اما تاثیر هدینگ در سئو چیست؟ تا به این جا در مورد مفهوم هدینگ و چگونگی استفاده از هدینگ ها صحبت کردیم. حالا طبیعی است که بخواهیم بدانیم تاثیر هدینگ در سئو چیست؟
هدینگها به گوگل کمک میکنند تا موضوعات اصلی پست شما و صفحه سایت شما را بهتر درک کند. با استفاده از هدینگ ها شما به گوگل میگویید که عنوان اصلی مقاله شما درباره چیست. زیر بخش های آن چیستند و ….
مهم است که کلمه کلیدی شما در پستی که نوشته اید حتما در تگ h1 وجود داشته باشد. همچنین ترجیحا در ابتدای تگ نیز ظاهر شوند. چرا که ارزش مکانی کلمات نیز برای گوگل مهم هستند.
استفاده درست از عنوان و زیر عنوانها تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد. سئو سایت نیز دارای اهمیت فراوان در بهرهبری سایت شما دارد.