آموزش بازاریابی دیجیتال

هک رشد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هک رشد و استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی پر بازده

هک رشد (Growth Hack) یک روش بازاریابی است که توسط استارتاپ های اینترنتی ایجاد شده است. این استارتاپ ها از تفکر تحلیلی ،خلاقیت و شاخص های اجتماعی فروش محصول و مارک تجاری استفاده می کنند.

هک رشد استفاده از تکنیک های کم هزینه بازاریابی اینترنتی برای کمک به رشد و حفظ کاربران فعال ، فروش محصولات و برندها است.

می توان گفت هک رشد کاملاً درارتباط با شناسایی تغییرات و چگونگی سازگاری با روندها می باشد.

مشاغل کوچک و نوآوری ها بیشترین نیاز به هک رشد را دارند ، زیرا این نوع مجموعه ها به علت نداشتن پول زیاد برای سرمایه گذاری به نتایج سریع نیازمند می باشند.

هکر رشد یا خالق رشد چه کسی است؟

کسی که تخصص او هک رشد است، هکر رشد یا خالق رشد نام دارد. این اصطلاح برای اولین بار توسط شان الیس معرفی شد. همچنین او هکر رشد را این چنین توصیف می کند:

“هکر رشد شخصی است که هدف اصلی او تنها و تنها رشد است. هر کاری که یک هکر رشد انجام می دهد به وسیله تاثیر آن بر روی یک روند رشد چشمگیر ارزیابی می شود.”

“هکر رشد باید همواره روند هک رشد را به شیوه ای منظم دنبال نماید، این روند شامل اولویت بندی ایده ها، آزمایش ایده ها و همچنین تحلیل ایده ها است. هکر رشد باید قدرت تحلیل کافی برای فهمیدن اینکه کدام محرک های رشد را باید نگه دارد و کدام یک را نادیده بگیرد، داشته باشد. ”

هرچه سرعت اجرای این عمل بیشتر باشد احتمال رشد چشمگیر بیشتر است. در واقع شیوه های تکراری برای رشد کسب وکار.

هک رشد

 هک رشد چهمزیت هایی دارد؟

 

 

  • برگشت سرمایه قابل پیش بینی

هک رشد می تواند استراتژی هایی که انتظارات شما را برآورده می سازد شناسایی کند.  بنابراین ، می توان با تمرکز کردن بر روی یکسری روشها مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده و روش های دیگر را رها کنید.

  • مقرون به صرفه بودن

هک رشد می تواند توسط هر شخصی با هر سرمایه ای مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت ، مفهوم هک رشد استفاده از مؤثرترین تاکتیک ها است. یکی از بهترین راه ها برای هک کردن SEO ، بهینه سازی سئو برای صفحات فرود است ، زیرا این کار رتبه بالایی از کلمات کلیدی مهم را به شما می دهد. نوشتن محتوای مؤثر و توزیع آن در شبکه های اجتماعی روش دیگری برای انجام این کار است.

  • نیاز داشن به حداقل منابع

هک رشد نیازی به یک تیم بزرگ بازاریابی ندارد و می تواند توسط یک فرد گستزش پیدا کند.

 

  •   استفاده از هک رشد برای رسیدن به  اهداف  

مطمئنا شما هدف خاصی برای محصول خود و بازاریابی آن دارید ، بنابراین اگر می خواهید از هک رشد برای دستیابی به این هدف استفاده نمایید ، توصیه می کنیم از این پنج روش ساده استفاده کنید:

  • ارزیابی کردن:

همه چیز را ارزیابی کنید ، حتی اگر داده های حاصل از آن ارزیابی برای شما غیرقابل درک باشد. مهم است که اطلاعات یا داده های مورد نیاز خود را همیشه در اختیار داشته باشید.

  • تجزیه و تحلیلکردن:

تجزیه و تحلیل همه چیز مهم است. تمام عوامل بی فایده را نادیده بگیرید و فقط به عواملی کاربردی توجه کنید.

  • آزمایش نمودن:

بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها ، محصول ، وب سایت ، صفحه فرود ، کمپین ایمیل و غیره را تغییر داده و نتایج این تغییرات را به خوبی بررسی نمایید. تغییرات بزرگ اثرات بزرگی نیز به همراه دارد. به جای ریسک بیش از حد ، سعی کنید خلاق باشید.

  • مقایسه کردن:

تنها راه پی بردن به اثر تغییرات، مقایسه داده های جدید با داده های قدیم است

  • اصلاح کردن بر اساس نتایج جدید:

بر اساس نتایج جدید و تازه تغییرات خود را اعمال و اصلاح  کنید.

  • تکرار کردن :

تکرار کار شما باید بر اساس نتایج جدیدی که شما را به هدف نزدیک می کنند باشد.

هک رشد

 هک رشد و نمونه های شرکت های موفق

از هک رشد، نمونه های فراوانی وجود دارند که در ایجاد نتایج بزرگ برای شرکت ها موفق عمل کرده اند. در این قسمت به چند شرکت تکنولوژی موفق اشاره می نماییم. این شرکت ها عبارتند از:

  • Drop Box

جهت افزایش کاربران جدید ، کاربران خود را به دعوت دوستان به این سیستم ترغیب می کند.

  • Airbnb

به طور همزمان تمام پست های جدید را در سیستم Craigslist بصورت رایگان ارسال می گردد.

  • LinkedIn

به کاربران امکان می دهد یک حساب عمومی باز کنند. این بدان معنی است که اگر شخصی نام شخص دیگری را جستجو کند ، حساب آنها در نتایج جستجو ظاهر می شود.

  • Hotmail

فقط با یک کلیک کاربران جدید می توانند به صفحه ثبت نام هدایت شوند و یک حساب کاربری ایجاد کنند.

  • YouTube

کاربران YouTube می توانند فیلم ها را با قطعه کد در وب سایت خود به اشتراک بگذارند.

  • Twitter

از چمله خدمات توییتر،  ایجاد ایمیل های اعلان خودکار  می باشد.

 هک رشد و بازاریابی سنتی چه تفاوتی با هم دارند؟

هک رشد و بازاریابی از نظر یسیاری از مردم یکسان است ، اما اینگونه نیست و اختلافات بسیار مهمی وجود دارد.

هک رشد مانند بازاریابی هدف نهایی را دنبال می کند ، یعنی جذب مشتری بیشتر و ترغیب بیشتر افراد به استفاده از یک محصول یا خدمات خاص. با این حال ، استارتاپ ها به دلیل کمبود بودجه همیشه به ترفندهای کم هزینه اعتماد می کنند.

Growth Hack توانسته است بازاریابی ، بهینه سازی و دانش توسعه را برای بازاریابی موثر و کم هزینه ترکیب کند. به عنوان مثال ، صفحات ترغیب برای ثبت نام و آموزش آسان محصول یا خدمات برای کاربران جدید. ایمیل های اعلان خودکار و فرم های ثبت نام ساده .

هکرهای رشد نیاز به یادگیری مجموعه ای از مهارت های دیجیتال مارکتینگ دارند ، اما نه تنها با خواندن بلکه با تمرین و تجزیه و تحلیل داده ها. بهترین راه برای به دست آوردن دانش در این زمینه ، کسب اطلاعات در مورد زندگی شخصی و موفقیت ها و شکست های زندگی است. این پست می تواند مقدمه خوبی برای هک رشد و تبدیل شدن به یک خرده فروش موفق باشد. اگر در این باره پرسشی دارید ، در بخش نظرات از ما بپرسید. ما مشتاقانه منتظر شنیدن از شما و پاسخ به سوالات شما هستیم.

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا