آموزش طراحی سایت

چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم | تولید محتوا چیست؟
امروزه بیشتر SEO بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت متمرکز است.
تولید محتوای با کیفیت می تواند رتبه وب سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
به همین دلیل است که بیشتر وب مسترها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند .
آنها سعی می کنند وبلاگ نویسان با تجربه را در این زمینه استخدام کنند.یکی از اصلی ترین مشکلات این وبلاگ نویسان ایجاد محتوای مناسب برای تجارت خود است.

نحوه تولید محتوای مرتبط با مخاطبان وب سایت و یافتن منبع معتبر بسیار دشوار است.

در این مقاله سئو می خواهیم در مورد راه حل این مشکل با شما صحبت کنیم. نحوه تولید محتوای مناسب و آنچه برای آن لازم است. بنابراین با SEO باشید.

چگونه تولید محتوا کنیم
چگونه تولید محتوا کنیم

چگونه تولید محتوا کنیم |داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا است. شما ابتدا باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کنید و سپس تولید ایده ها و موضوع جدید را بر اساس آنها شروع کنید.

یک دفترچه با خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

به عنوان یک کسب و کار محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان و مشتریان خود را جذب کنید، با آنها تعامل داشته باشید و آنها را همراه خود نگه دارید.

محتوا سبب می شود تا بازدید کنندگان جدید را به سایت خود بیاورید و در نهایت برای شرکت تان در آمد ایجاد کنید.

به عبارت دیگر، اگر در کسب و کار خود محتوا تولید نمی کنید پس قافله را باخته اید.

چگونه تولید محتوا کنیم |تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا روند ایجاد ایده های موضوعی جذاب برای پرسنا یا شخصیت خریدار (Buyer Personality)، و تهیه محتوای متنی یا دیداری مناسب برای ارائه آنها به مخاطبین است.

تولید محتوا می تواند در قالب وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و… انجام شود.

چگونه تولید محتوا کنیم |چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا مهم ترین فرآیند بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است.

با استفاده از تولید محتوا می توان اطلاعات مفید را در اختیار کاربران قرار داد، مشتریان بالقوه را به وبسایت جذب کرد .

همچنین مشتریان موجود را هم به وسیله یک تعامل با کیفیت در کنار خود نگه داشت.

تولید محتوا می تواند بازگشت سرمایه شرکت شما را افزایش دهد.

آمار زیر طبق آخرین تحقیقات سایت Hubspot.com به دست آمده و می تواند تایید کننده این ادعا باشد:

  • هزینه بازاریابی محتوا ۶۲ درصد کمتر از هزینه بازاریابی سنتی می باشد و بازدهی آن حدود ۳ برابر بیشتر است.
  • کسب و کار های کوچک و متوسط (SMB) با بهره گیری از بازاریابی محتوا می توانند نسبت به رقبای خود حدود ۱۲۶ درصد مشتریان بیشتری به دست آورند.
  • ۶۱ درصد از فروش های آنلاین نتیجه مستقیم خواندن یک پست وبلاگ هستند.
  • شرکت هایی که در ماه بیشتر از ۱۶ پست در وبلاگ خود منتشر می کنند نسبت به شرکت هایی که کمتر از ۴ پست منتشر می کنند حدود ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری به دست می آورند.

در واقع محتوا یعنی رشد کسب و کار، تولید محتوا یک روند چند مرحله ای است که در ادامه به بررسی مهمترین این مراحل می پردازیم.

چگونه تولید محتوا کنیم
چگونه تولید محتوا کنیم

چگونه تولید محتوا کنیم |مراحل تولید محتوا

بازاریابی یک حرفه پر مشغله است .

بازاریاب ها نمی توانند زمان زیادی را صرف سیستم های ناکارآمد کنند. همین امر باعث شده است تا بازاریاب ها فعالیت های خود را به صورت پروسه های مرحله به مرحله انجام دهند.

تولید محتوا از هر نوعی که باشد یک روند یکسان را دنبال می کند.

اگر کمپین های بازاریابی که تا امروز اجرا شده اند را در نظر بگیریم خواهیم دید که همه آن ها یک روند یکسان را دنبال می کنند.

برای تولید محتوا باید مراحل زیر را دنبال کنید و همواره سعی کنید خلاقیت ذهنی خود را بالا ببرید.

چگونه تولید محتوا کنیم
چگونه تولید محتوا کنیم

۱٫ چگونه تولید محتوا کنیم |تحقیق و بررسی سئو

در تولید محتوا بهتر است قبل از هر چیزی برای خود یک شخصیت خریدار (Buyer Persona) خلق کنید.

با این کار می توانید ایده های بهتری برای موضوعات محتوایی خود داشته باشید و همچنین پرسش هایی را که مخاطب شما در ذهن دارد را کشف کنید.

سئو یا بررسی کلمات کلیدی میزان جستجوی یک عبارت کلیدی خاص را نشان می دهد .

شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام عبارت یا کلمه را برای تولید محتوا انتخاب کنید.

بهترین شیوه بررسی کلمات کلیدی، نوشتن سوالاتی است که شخصیت خریدار شما ممکن است در ذهن داشته باشد. این سوالات بر اساس اهداف و مشکلات شخصیت خریدار به وجود می آیند.

پس از نوشتن لیست سوالات مهم باید در مورد هر کدام از آن ها تحقیق کنیم تا مطمئن شویم که میزان افراد کافی در این مورد جستجو می کنند.

نکته مهم در انتخاب کلمات کلیدی این است که آن دسته از کلمات را هدف قرار دهیم که برای ما قابل دستیابی باشند. به این معنی که میزان قابل توجهی از جستجو را داشته باشند و سختی (رقابت) آن ها متناسب با اعتبار دامنه برند شما باشد.

چگونه تولید محتوا کنیم
چگونه تولید محتوا کنیم

۲٫ چگونه تولید محتوا کنیم |ایده پردازی

در مرحله قبل شما تعیین کرده اید که کدام کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. زمان آن رسیده است تا ایده های محتوایی خود را با استفاده از طوفان ذهنی ارائه دهید.

در شرایطی که درگیر ایده پردازی هستید مجبور خواهید بود تا دانشی را که از مطالعه کتاب های این حوزه کسب کرده اید به کار بگیرید و به سایت رقبا و جستجوهای مرتبط بر روی نتایج موتورهای جستجو مراجعه کنید.

بعد از انتخاب ایده ها می توانید تقویم محتوای خود را ایجاد کنید و تولید محتوا را شروع کنید.

۳٫ چگونه تولید محتوا کنیم |نوشتن

در این مرحله در مورد نکات مهم نوشتن محتوا بحث می کنیم.

مهم نیست کدام یک از انواع محتوا را می خواهید تولید کنید، زیرا روند تولید تمامی محتواها از دستورالعمل های خاصی پیروی می کند.

  • برای شخصیت خریدار خود محتوا بنویسید. تمام جزئیات در مورد شخصیت خریدار خود را بررسی کنید و از آن ها در تولید محتوای موفق استفاده کنید.
  • از عنوان، توضیحات متا و دیگر تیزر ها برای وادار کردن کاربران به خواندن محتوا استفاده کنید. سعی کنید مزایای محتوای خود را در عنوان محتوا جای دهید تا به کاربران نشان دهید که چرا باید محتوای شما را مطالعه کنند.
  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید. از بازگو کردن اطلاعاتی که قبلا ارائه شده اند خودداری کنید. همواره نکات جدیدی را کشف کنید و سعی کنید آنها را به شیوه ای جدید ارائه دهید.
  • تنها یک ایده را دنبال کنید. از آوردن چندین مبحث نیمه مرتبط در محتوا خودداری کنید. زیرا در این حالت خوانندگان دچار سر درگمی می شوند.
  • زبان کاربران را به خوبی درک کنید. سعی کنید از عبارت های پیچیده و واژه های بسیار تخصصی برای کاربران استفاده نکنید.
  • محتوا را به صورت مختصر و واضح بنویسید. هدف از نوشتن محتوا این است که با کاربر ارتباط برقرار کنیم و محتوا برای آنها ارزش آفرین باشد. پس تا حد امکان از اصطلاحات گیج کننده استفاده نکنید.

۴٫ چگونه تولید محتوا کنیم |ویرایش کردن

نحوه ویرایش یک محتوا یک روند کاملا سلیقه ای است.

ممکن است شما محتوای خود را بلافاصله بعد از نوشتن آن ویرایش کنید یا اینکه بخواهید ویرایش را چند روز بعد از نوشتن آن انجام دهید تا بتوانید با یک دید تازه تر بررسی را انجام دهید.

ممکن است به قواعد دستوری در محتوا بسیار توجه کنید یا اینکه بخواهید محتوا را با زبان محاوره بنویسید.

بعد از ویرایش محتوا از همکار یا مدیر خود بخواهید که آن را بررسی کند.

چگونه تولید محتوا کنیم
چگونه تولید محتوا کنیم

۵٫ چگونه تولید محتوا کنیم |آپلود کردن

حال که محتوای شما آماده است، لازم است آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) بستری است که محتوای دیجیتال را میزبانی می کند و به شما اجازه می دهد تا آن را بر روی وبسایت خود نمایش دهید.

با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا شما می توانید نتایج محتوایی را که برای یک کمپین خاص تولید کرده اید را تحلیل کنید.

۶٫ چگونه تولید محتوا کنیم |منتشر کردن

انتشار محتوا به سادگی کلیک بر روی یک دکمه است. پس چرا آن را به عنوان یک مرحله در نظر می گیریم؟! زیرا انتشار محتوا همیشه به این سادگی نیست.

شما می توانید محتوای خود را بلاقاصله بعد از نوشتن منتشر کنید ولی اگر می خواهید بیشترین تاثیر را بر روی کاربر داشته باشد باید آن را در یک زمان مناسب منتشر کنید.

بهتر است یک برنامه انتشار منظم برای ارائه محتوای خود داشته باشید.

برای مثال اگر سعی کنید هر چهارشنبه یک محتوا را منتشر کنید، مخاطبین شما منتطر می مانند تا چهارشنبه بعد محتوای شما را ببینند.

نکته دیگر، انتشار محتوا با توجه به رویدادها و اتفاقات زمانی خاص است.

برای نمونه اگر شما در مورد برخی از رویدادهای مهم سال محتوا تولید می کنید باید سعی کنید محتوا را در همان زمان خاص منتشر کنید.

سیستم مدیریت محتوا به شما اجازه می دهد تا زمان انتشار پست را برای یک تاریخ یا اتفاق خاص در آینده برنامه ریزی کنید.

همانطور که دیدید تولید محتوا یک روند چند مرحله ای تکراری است که محور اصلی آن مخاطب است.

اگر شما هم مراحل تولید محتوا را به درستی دنبال نمایید می توانید محتوای خلاقانه ای تولید کنید که نه تنها برای مخاطب مفید است بلکه می تواند به رشد کسب و کار شما هم کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا