
منظور از بازاریابی محتوا چیست ؟
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا ؟ تبلیغات های تلویزیونی و مطبوعاتی دیگر مثل سابق مخاطبان زیادی ندارد. چرا که کاربران دیگر مثل سابق حوصله مشاهده این نوع تبلیغات در میان محتوایی را نداشته و اگر در تلویزیون باشد رد میکنند و یا اگر در مجله به راحتی ورق میزنند.
بازاریابی محتوایی یک راه در رو خوب برای فرار از این مشکل برای بازاریابانی است که متوجه این تغییر شده اند.
بازاریابی در واقع روشی برای استفاده از یک استراتژی برای ایجاد یک محتوای مناسب ، ارزشمند و مفید به صورت منظم است که با هدف جذب مخاطب و تبدیل مخاطب هدف به مشتری انجام میشود..
در این مقاله قصد داریم تا حدی برای شما آشنایی با بازاریابی را راحت تر کنیم.
هستهی اصلی این بازاریابی حول این فرض شکلگرفته که اگر به صورت منظم، اطلاعاتی ارزشمند در اختیار مخاطبان قرارگیرد، در نهایت، آنها قدردانی خود را با خرید محصول و وفاداری به آن، نشانخواهندداد. بازاریابی محتوایی یکی از پایه های اساسی بازاریابی اینترنتی است.

شاید سوال کنید که چه تفاوتی بین تحویل اطلاعات در بازاریابی محتوا و حجم هرروزه آوار اطلاعاتی است که تبلیغات بر سر مخاطب میریزند؟ پاسخ در تمایز باریک بازاریابی محتوا از بازاریابی “فله ای” است.
بازاریابی محتوا فقط اطلاعاتی “مناسب و ارزشمند” در اختیار مخاطب قرارمیدهد. بازاریابی محتوای خوب، مخاطب را به توقف، خواندن، فکرکردن و در نهایت، عمل کردن، وامیدارد.
بازاریابی بدون محتوای خوب، غیرممکن است.
در تمامی انواع بازاریابی، داشتن مقدار حداقلی از محتوا ضروری است. برای مثال، در بازاریابی شبکه های اجتماعی، لازم است که بازاریابی محتوا بر استراتژی شبکه های اجتماعی، مقدم باشد.
در سئو، داشتن محتوایی با کیفیت، شرطی اساسی برای بهبود رتبهی کسبوکار در جستوجوی گوگل است. استراتژیهای موفق روابط عمومی، بر دغدغههای خوانندگان مانور میدهند و نه الزامأ بر ارایه اطلاعاتی در مورد کسبوکار خودشان.از طرفی، شرط موفقیت در استراتژی بازاریابی پرداخت به ازای کلیک هم، داشتن محتوایی قوی و مرتبط است.
به طور عمومی بازاریابی محتوا را میتوان هسته تمامی روش های بازاریابی اینترنتی دانست. بدون محتوای خوب شما نمی توانید مخاطبان در شبکه های اجتماعی را جذب کنید. بدون محتوای خوب تبلیغات گوگل شما در نهایت فقط هزینه زا میباشند. بدون محتوای خوب نمی توانید جایگاه خوبی در گوگل داشته باشید.
بنابراین تولید محتوای خوب و ارزشمند را به عنوان یک اصل اساسی در فعالیت بازاریابی اینترنتی خوب قرار دهید.