
بازاریابی در بازی پوکمون گو
آموزش بازاریابی در بازی پوکمون گو چگونه است؟
آموزش بازاریابی در بازی پوکمون گو |پوکمون گو نام بازی متعلق به نینتندو است که افراد را از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می کند.
در این بازی از Augmented Reality (AR) استفاده شده که باعث جذابیت این بازی شده است.
این بازی خط بین واقعیت و دنیای مجازی را می شکند! Pokémon Go فقط تغییر بازی نیست ، بلکه یک تغییر بزرگ در تجارت است.
این بازی توانست یک آمار عجیب به نام خود ثبت کند .
تقریبا ۹ ماه روزانه ۹٫۵ کاربر فعال داشت که ارزش این شرکت را هفت میلیارد دلار افزایش داد. این بازی بعد از Angry Bird توانست رکورد بازی های موبایل را بشکند .
رکود که هیچ کس تصور شکستن آن را نداشت! به منظور حفظ جایگاه خود ، این شرکت همچنان از ذهن خلاق خود استفاده کرده و در جهت خود (بازاریابی و بازاریابی) اعلام کرده است .
مشاغل کوچک می توانند با قیمت ۱٫۱۹ دلار در ساعت ، ویژگی ای با نام Lor را خریداری کنند. اصل ویژگی Lor به فروشندگان و صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا مردم را به سمت فروشگاه های خود بکشند و مخاطبان خود را افزایش دهند.
نکته مهم این است که پوکمون تقاطع بازاریابی آنلاین و آفلاین است!
بازاریابی در بازی پوکمون گو بازی جدیدی مبتنی بر واقعیت مجازی است که به سرعت در حال فراگیر شدن است.
این بازی در مدت زمانی کوتاه ده میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است و توانسته است رکورد سریع ترین آمار گوگل پلی را از آن خود کند.
در این بازی تعدادی پوکمون (موجودی خیالی) در شهر وجود دارد که پس از فعال کردن اینترنت گوشی با توجه به موقعیت مکانی شما در روی نقشه به شما نمایش داده میشود.
شما باید به دنبال این پوکمون ها بروید و پس از رسیدن به محل مورد نظر، دوربین خود را به سمت جایی که نقشه نشان میدهد بگیرید که در این حالت تصویر پوکمون بر روی گوشی شما نشان داده می شود.
حالا با پرتاب یک توپ می توانید این پوکمون را از آن خود کنید.
نمایی از تصاویر بازی در شکل زیر نمایش داده شده است:

آموزش بازاریابی در بازی پوکمون گو |اتفاقات جالب
- هجوم مردم آمریکا در پارک مرکزی نیویورک برای گرفتن پوکمون
- شلیک به دو نوجوان در هنگام گرفتن پوکمو
- صعود ۸۶ درصدی ارزش سهام نینتندو
بازاریابی در بازی پوکمون به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین و جذاب ترین بازی های تاریخ است .
در طی یک هفته توانسته است باعث افزایش ۸۶ درصدی سهام شرکت نینتدو شود.
این میزان افزایش سهام حتی برای بسیاری از برندهای بزرگ یک رویا محسوب میشود که به لطف پوکمون گو برای نینتندو رخ داده است.
آموزش بازاریابی در بازی پوکمون گو | اما درس های بازاریابی؟
بازاریابی در بازی پوکمون گو یک بخش پولی برای صاحبان کسب و کارها دارد که با استفاده از آن میتوانند تعداد زیادی پوکمون را در نزدیکی فروشگاه خود قرار دهند.
پس فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید و تعداد زیادی پوکمون را در نزدیکی رستوران خود قرار میدهید.
در این هنگام است که گوشی های کاربرانی که از آن نزدیکی در حال رد شدن هستند، به آن ها اعلام می کند که یک یا چند پوکمون در این حوالی وجود دارد.
آن ها با گوشی های خود به این طرف و آن طرف می روند و برای پیدا کردن پوکمون ها تلاش می کنند.
تعداد زیادی آدم به سمت رستوران شما می آید .
آنها مطمئن هستید که این افراد پس از کلی تلاش و درگیری با یکدیگر برای کسب پوکمون ها قطعا از یک غذای خوب و یا نوشیدنی خنک استقبال خواهند کرد.

شاید هم شما یک فروشگاه تازه تاسیس باشید که هنوز مردم شناخت زیادی از شما پیدا نکرده اند.
شاید بد نباشد که چند تابلوی تخفیف ویژه را در سر در فروشگاه خود قرار دهید و تعداد زیادی پوکمون را در فروشگاه خود قرار دهید تا مردم به بهانهی آنها هم که شده است سری به فروشگاه شما بزنند.
زدن برچسب اینترنت پر سرعت برای گرفتن پوکمون ها روی شیشهی فروشگاه شما هم میتواند مشوقی برای آمدن افراد به نزدیکی فروشگاه شما باشد.
به دلیل استقبال جهانی خیلی بالا از این بازاریابی در بازی ، شرکت نینتندو عرضهی بازی را در تمامی کشورها فعلا محدود کرده است و بنابراین باید کمی صبر کنید تا ایران هم به مجموعهی کشورها اضافه شود.
شاید بد نباشد که در این فرصت یک کاغذ و قلم بردارید و به ایده هایی فکر کنید که با استفاده از بازاریابی در بازی پوکمون گو باعث افزایش فروش در کسب و کارتان شود.
