آموزش سئو

بهینه کردن و سئو سبد خرید

بهینه کردن و سئو سبد خرید
بهینه کردن و سئو سبد خرید

نکته اصلی این است که سبد خرید شما اغلب خالی است. اگر هیچ موردی را در آنجا قرار نداده اید ، آن صفحه حاوی یک جدول خالی و احتمالاً یک خط در مورد شرایط خدمات شما است. برای بهینه سازی نمونه کارها فایده ای ندارد ، بنابراین بخش اول این مقاله را در ۵ سبد بهینه سازی قبل از SEO قرار می دهیم.

در مورد سبد خرید چیزهای دیگری برای گفتن داریم. راستش ، این بیشتر مربوط به تجربه کاربر UX و شاید نرخ تبدیل باشد. اما در یک استراتژی جامع سئو ، تجربه کاربر به همان اندازه مهم است. کل سفر مشتری از طریق وب سایت شما باید معنی دار باشد ، هم برای کاربران و هم برای Google ، بنابراین لطفا خواندن خود را ادامه دهید!

سبد خرید را رها کنید
آیا تاکنون در مورد هدف سبد خرید خود فکر کرده اید؟ بدیهی است که مردم از آن استفاده می کنند تا کالاهایی را که می خواهند سفارش دهند و سپس این محصولات را خریداری کنند. اما این تنها چیزی نیست که مردم از آن استفاده می کنند. در مورد آن فکر کنید: چند بار برای شما کافی است که کالا را در آن سبد خرید قرار دهید و سپس تصمیم بگیرید که آیا واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟

مشکل اصلی اینجاست که سبد  شما اغلب مواقع کاملاً خالی است! اگر هیچ محصولی در آن نگذاشت باشید، این صفحه تنها شامل یک جدول خالی و شاید هم یک خط درباره شرایط استفاده از وب سایت شماست.
بهینه سازی چون چنین صفحه ای هیچ فایده ای ندارد به همین خاطر است که در قسمت اول این مقاله تاکید خاصی رو سئو ی سبد خرید نداشتیم

البته چند مورد ساده نیز درباره سبد های  خرید وجود دارد که خالی از لطف نیست:
این موارد بیشتر در ظاهر، زیبایی و تجربه کاربری سایت نقش دارند، با این وجود به طور کلی در استراتژی کلی سئو ، تجربه کاربری نیز اهمیت زیادی دارد. توجه کنید که تمام مراحل سفر کاربر از زمان ورود به سایت شما تا انتهای آن باید “منطقی” باشد، هم برای خود کاربر و هم برای گوگل.پس لطفاً به خواندن ادامه دهید!
رها کردن سبد
تا به حال فکر کرده اید “کارایی سبد های  خرید چیست”؟ قاعدتا مردم از آن استفاده می کنند تا لیست همه کالاهایی را که می‌خواهد بخرند چک کنند و سپس خریداری کنند اما این تنها کاربرد سبدهای خرید نیست:
به این فکر کنید، آیا تا به حال نشده که محصولی را در سبد خود  بگذارید، نه به خاطر اینکه مطمئنید آنرا میخواهید، بلکه فقط برای آنکه بعدا تصمیم بگیرد که آیا واقعاً به آن را خواهید خرید یا نه؟

اعتماد مسئله مهمیست
شما باید خرید این محصولات را برای مردم در سایت تان راحت کنید، آنها باید بتوانند درباره کیفیت و قیمت محصول، به شما اعتماد کنند. آنها حس بهتری خواهند داشت اگر مطمئن باشند که اطلاعات شخصیشان به طرز امنی نگهداری می شود.
اگر دیگران نیز به آنها بگویند که می تواند به شما اعتماد کند هم که دیگر نور علی نور می‌شود.

بهینه کردن و سئو سبد خرید
بهینه کردن و سئو سبد خرید

تجربه کاربری صفحه Checkout را بهبود دهید
بهبود دادن سبد خرید با محصولات درونش بسیار مهم است، اما حتی اگر آن را هم خوب از آب در بیاورید و اما صفحه را که کاربر در ادامه با آن مواجه می شود (Checkout) را خوب طراحی نکنید، مشتری هایتان را از دست خواهید داد!
صفح Checkout در واقع باید یک صفحه برای تایید نهایی کاربر باشد.
همچنین باید اطلاعات لازم را از کاربر دریافت کند و آنها را به خوبی بررسی کند و علاوه بر این باید امکان تکمیل فرایند خرید، بدون نیاز به ساختن اکانت در سایتتان را نیز برای کاربر فراهم کند
با این اوصاف شما باید تمام مراحل خرید کاربر چه بعد از سبد خرید و چه قبل از سبد خرید را به بهترین شکل بهینه سازی کنید.

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا