
راه حل مشکلات شبکه های اجتماعی
راه حل مشکلات شبکه های اجتماعی
این روزها شبکه های مجازی بسیار پرطرفدار هستند و افراد زیادی با استفاده از رسانه های اجتماعی درآمد کسب می کنند.
با توجه به فراگیر بودن دنیای مجازی ، شناختن ترفندها و راه حل های مختلف برای مشکلات شبکه های اجتماعی برای همه ضروری است.
تلگرام ، اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک ، واتس اپ و غیره از محبوب ترین انجمن های مجازی هستند و هرکدام قابلیت های خاص خود را دارند.
مشکلات شبکه های اجتماعی را حل کنید
به عنوان مثال ، اینستاگرام توانایی تبدیل حساب شخصی یک شخص به یک حساب تجاری را دارد.
تبدیل یک حساب کاربری منظم به یک حساب تجاری برای افرادی که از طریق اینستاگرام درآمد کسب می کنند مفید است
واکنش مدیریت هر شرکت نسبت به رویدادهای اجتماعی، از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تا حوادثی مانند سیل و زلزله، میتواند بر روابط اقتصادی و مشتریان کل مجموعه تاثیرگذار باشد. در بسیاری از شرایط مختلف امکان پرهیز از وارد شدن به اینگونه مسائل وجود ندارد و این وظیفه مسئولان شرکت است که با اتخاذ راهکارهای مناسب، تنشهای موجود را مدیریت کنند تا شرکت وارد مسائل حاشیهای و دردسرساز نشود.
به عنوان یک کسب و کار، این وظیفهی شماست که در هر موضع بحث برانگیزیبرای اجتناب از به خطر انداختن شهرت و خوشنامی خود و از دست دادن مشتریان در فرآیندها، بیطرف باقی بمانید. در عوض شما و کارکنانتان به صورت فعال در رسانههای اجتماعی در ارتباط باشید، اما این مسیرهای ارتباطی میتوانند روی موضوع به اشتراکگذاری دیدگاههایی که ممکن است لزوما منعکس کنندهی دیدگاههای شرکت نباشند، تیره گردند. به همین دلیل ما از ۹ کارآفرین برتر شورای کارآفرینان نوین(YEC)سئوال زیر را پرسیدیم:
پرسش: راهکار شماره یک برای کسب و کارها به منظور مقابله با مسائل بحث برانگیز در رسانههای اجتماعی چیست (به عنوان مثال در یک انتخابات سیاستها در طول سال چگونه باید باشند)؟

۱- استفاده از “تست نشست پرسنل”
وقتی که صحبت از مسائل سیاسی به میان میآید، اگر شما نتوانید اظهارنظر و عقیدهی خود را با صدای بلند و رسا با دیگران در طول یک جلسهی نشست پرسنل به اشتراک بگذارید، شاید بهتر باشد که آن را برای خودتان نگه دارید. اعمال و سخنان شما در تمام مدت و همیشه در شرکت منعکس میشوند.
۲- برای کارمندانتان صحبت کنید
اجازه دهید کارمندانتان از پیش مطلع شوند که در کسب و کار و تجارت، باید از مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز در رسانههای اجتماعی اجتناب شود و برایشان در این مورد مثالهایی بیاورید. در مورد کسی که در کسب و کار شما تصمیم میگیرد به نمایندگی از طرف شما کار کند یا ضمیمهی کسب و کار شما شود، بهتر است که بداند قبل از بررسی چگونگی انجام یک کار و عواقب انجام آن، کاری را انجام ندهند. اگر مرزهای مجموعه از قبل به طور روشن ترسیم و تنظیم نشده باشند، مکالمات اجتماعی به راحتی میتوانند با سرعت تشدید شوند.
۳- انجام آفلاین مسائل بحث برانگیز
مسائل در اینترنت هرگز فراموش نمیشوند. حتی اگر شما فکر میکنید درگیر شدن با یک مسئله بحث برانگیز هم اکنون برای برندتان یک مزیت و “on-brand” (اصطلاحی برای توصیف خدمات به مشتریان، که هم تراز با تعهدات یا وعدههای برند است و در قرن بیست و یکم در حال تبدیل شدن به استانداردی برای قضاوت و داوری در مورد خدمات ارائه شده توسط بنگاههای تجاری است) به حساب بیاید، ممکن است در آینده اینگونه نباشد. هنگامی که این موضوع آنلاین است، شما نمیتوانید آن را باطل و بیاثر کنید (همان طور که در طول سالها شاهد جبران ناموفق اشتباهات و لغزشهای بیشمار توسط برندها در رسانههای اجتماعی هستیم). بنابراین، اگر شما مجبور به تعامل آنلاین هستید، گفتگویتان را بواسطهی ارائهی یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل به طرف مقابل، به صورت آفلاین انجام دهید.
۴- ایجاد و توسعهی نمودار گردشی (یا فلوچارت) فرآیند تصمیم گیری
وب سهم خود از منتقدان ناشناس را دارا میباشد، زیرا بازپخش نادرست اطلاعات و قلمداد کردن آنها به عنوان حقیقت کار آسانی است. آنچه کلیدی میباشد، ایجاد و توسعهی چارچوبی است که شما و سازمانتان را هدایت کند تا شرط و زمان شرکت در گفتگوها را بدانید. توسعهی درخت تصمیمگیری در زمان آرامش، به شما اعتماد به نفس رسیدگی کردن یا نکردن به موضوعات را، همچنان که آنها به وجود می آیند، خواهد داد.

۵- درگیر و گرفتار نشوید
شرکت شما، به عنوان یک نهاد، نباید هیچ دیدگاه سیاسی داشته باشد. اشتباه نمایان کردن و نمایش دادن ایدهها و عقاید از طریق کسب و کارتان را هرگز مرتکب نشوید. شفافیت و وضوح مشارکتتان در مناظرات و بحثها را هدایت کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که حتی در بیطرفی مفرط، تقریبا هیچ موقعیتی وجود ندارد که شما بتوانید برای تبرئه شدن از واکنشهای منفی از طرف مشتریان بالقوه اتخاذ کنید.
۶- در حالی که بی طرف باقی می مانید، از روند مباحث و سرفصلها به سود خود بهره ببرید
تا زمانی که بیطرفیتان را حفظ کنید، شما میتوانید برای پرداختن به یک موضوع مرسوم و مد روز، از یک پست طنزآمیز استفاده کنید. به یک پست هوشمندانه فکر کنید که مربوط به برند شما باشد و بدون رنجاندن هر یک از دو طرف در آن موضوع، نوعی لطیفه بوده و سرگرم کننده باشد. برای افزایش تعاملدر صفحات رسانههای اجتماعی خود، از هشتکهای مرتبط با پست استفاده کنید.
۷- برای مقابله با بحران آماده باشید
هر بار کهشما در حال کار با رسانههای اجتماعی هستید (و حتی اگر نیستید)، شما باید در هر لحظه آمادهی مقابله با بحرانهای رسانهی اجتماعی باشید؛ این بدان معناست که به آنچه مردم در مورد خود یا در مورد برند شما میگویند گوش فرا دهید و برای پاسخ و عکسالعمل بسیار سریع، به روشی که بتواند مردم را آرام کند، در دسترس باشید. فقط کاری کنید که مردم احساس کنند به حرفهایشان گوش فرا میدهید؛ اغلب این کار برای خنثی کردن یک وضعیت بالقوه مضر کفایت میکند.
۸ – وضعیت را بدتر از آن چیزی که هست نکنید
واضح است که فضای مجازی شبکه های اجتماعی جنبههای منفی بسیاری نیزدارند.هیچگاه از گفتن مقصود خود نهراسید اما اگر ناخواسته درگیر بحثهای حاشیهساز شدید، به هیچ وجه واکنش شتابزده و بدون فکر نشان ندهید. این امر میتواند یک وضعیت بد را بدتر و وخیمتر کند. همیشه در چارچوب از پیش تعیین شده حرکت کنید.
۹- مکالمه و محاوره بسازید، نه بیانیه
اگر برند شما درگیر موضوعات بحثبرانگیز و مشکلات شبکه های اجتماعی شدهاست،به جای بوجود آوردن بیانیهها یا جانبداری از احزاب مختلف، موقعیتهای گفتگو و محاوره ایجاد کنید. به جای توضیح اینکه کدام نامزد ریاستجمهوری از برند شما حمایت و پشتیبانی میکند، دنبالکنندگان خودتان را با پستهایی که در آن نظرشان را جویا میشوید، مجذوب و متعهد کنید و به آنها اجازه دهید تا گفتوگوهایی با موضوع پستهای شما انجام دهند. البته با اینکه این کار کمخطرتر و مطمئنتر است، اما هنوز هم اجازهی درگیری به هواداران را در موقعیتهای گفتوگومیدهد.