بازاریابی ایمیلی

راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن

راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن

چگونه می توان لیست ایمیل خود را ایجاد کرد؟ اگر فصل اول راهنمای جامع بازاریابی ایمیل را خوانده اید ، بازاریابی ایمیل یا بازاریابی ایمیل چیست؟ ما به بررسی تغییرات از آغاز آن تا به امروز پرداخته ایم ، در مورد مزایای آن نسبت به سایر روش های بازاریابی گفتیم و فقط به مضراتی اشاره کردیم.

فهمیدیم که اگر از بازاریابی ایمیلی به درستی استفاده کنید ، برای هر تجارت ، حتی مشاغل بسیار کوچک نیز مفید خواهد بود! در پایان فصل اول به این نتیجه رسیدیم که نحوه ظاهر شدن در صندوق ورودی افراد در بازاریابی ایمیل بسیار مهم است و من به شما قول داده ام که با خواندن این مقاله ها ، نحوه استفاده صحیح از بازاریابی ایمیل را بیاموزید.

ماده اصلی برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل ، ایجاد لیست ایمیل است. نه ، حتی به این فکر نکنید! به هیچ وجه نمی خواهم بیان کنم که به مادر توصیه می کنم بی تحرک باشد

در مقاله‌ی « ایمیل مارکتینگ چیست» به معرفی اولیه‌ی ایمیل مارکتینگ پرداختیم و در مورد اینکه ایمیل مارکتینگ چی هست و چی نیست صحبت کردیم. در آن مقاله اشاره کردیم که بسیار مهم است که لیست ایمیل را خودتان جمع‌آوری کنید.

در این مقاله به راه‌هایی برای افزایش تعداد ایمیل‌ها و گسترش لیست ایمیل اشاره می‌کنیم (اگر علاقه مند به یادگیری ایمیل مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت را ببینید).

راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن
راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن

بهترین راه ساخت لیست ایمیل معتبر

بهترین راه برای ایجاد یک لیست ایمیل معتبر، این است که شما اجازه دهید این لیست به صورت طبیعی و معمول رشد کند. از طرفی باید افول آن را بپذیرید و کارهایی برای جبران آن انجام دهید.

در نتیجه خرید لیست ایمیل از سایت‌هایی که خدمت «ارسال ایمیل تبلیغاتی» را می‌کنند، اصلا راه مناسبی برای گسترش لیست ایمیل شما نیست. شما نباید با استفاده از روش‌های غیر طبیعی لیست ایمیل خود را گسترش دهید.

به صورت میانگین در هر سال حدود ۲۲ درصد از لیست ایمیل شما کاسته می‌شود. این کاسته شدن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال دلایل زیر:

  1. تعدادی از افراد لغو عضویت یا unsubscribe می‌کنند.
  2. با ایمیلی که به شما داده‌اند کمتر کار می‌کنند و کم کم استفاده از آن را کاهش می‌دهند.
  3. ایمیل‌های شما به مرور برایشان کم اهمیت‌تر می‌شود و کمتر آن‌ها را می‌خوانند.
  4. اگر ایمیل رسمی سازمانی به شما داده باشند، ممکن است با ترک شغل و جابجایی به شرکتی جدید، دیگر از ایمیل سابق خود استفاده نکنند.

بنابراین نیاز است که شما به صورت پیوسته لیست ایمیل خود را گسترش دهید.

در این مقاله می‌خواهیم یکی از روش‌های گسترش لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی کنیم.

اصل اساسی ۱

در زمانی که می‌خواهید اطلاعاتی از کاربر بگیرید، فرم را تا حد ممکن ساده و خلوت نگه دارید. بازدید کننده باید بتواند به سادگی و خیلی سریع ثبت نام کند.

پیشنهاد ما به شما این است که فقط آدرس ایمیل را بگیرید. در ادامه‌ی کار و بعداً می‌توانید سایر اطلاعاتی را که مورد نیاز هستند را از کاربر بگیرید.

۱. دلیلی برای عضویت در خبرنامه بدهید.

در خیلی از فرم‌هایی که در سایت‌ها دیده می‌شود صرفاً از افراد خواسته می‌شود که آدرس ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کنند. جمله‌هایی که در این فرم‌ها دیده می‌شوند، عبارت‌اند از «در خبرنامه‌ی ما عضو شوید» و یا «آدرس ایمیل خود را در این بخش وارد کنید»

پیشنهاد ما این است که از جملات جذاب‌تری استفاده کنید و دلیلی برای عضویت به مخاطب بدهید. برای مثال جمله‌ی «با عضویت در خبرنامه‌ی سایت، اولین نفر باشید که از آخرین اخبار مربوط به حوزه‌ی فناوری آگاه می‌شوید».

.

راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن
راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن

۲. یک دلیل خوب هم در انتهای ایمیل‌ها داشته باشید.

در ادامه‌ی مورد ۱ باید به شما بگوییم که همواره این احتمال را در نظر داشته باشید که ایمیل‌های شما برای سایرین فوروارد شوند.

برای مثال من عضو خبرنامه‌ی سایت شما هستم و ایمیل‌هایی را از جانب شما دریافت می‌کنم. شما در یکی از این ایمیل‌ها مطلبی را برای من می‌فرستید (مقاله‌ی آموزشی، خبر، تصویر یا ویدئو). من احساس می‌کنم یکی از دوستانم به این موضوع بسیار علاقه‌مند است و ایمیل شما را برای دوستم فوروارد می‌کنم.

اگر شما یک جمله‌ی خوب در انتهای ایمیل داشته باشید (برای مثال دعوت به عضویت در خبرنامه که این جمله به صفحه‌ای که در آن آدرس ایمیل مخاطب گرفته می‌شود، لینک شده باشد) و این جمله دوست من را ترغیب کند، او بر روی لینک کلیک می‌کند و به صفحه‌ی مورد نظر می‌رود.

از آن‌جایی که دوست من به ایمیل ارسالی شما علاقه‌مند بوده‌است بنابراین احتمال خیلی زیادی وجود دارد که او هم آدرس ایمیلش را به شما بدهد و در خبرنامه‌ی شما عضو شود. حتی اگر اولین باری باشد که اسم شما را شنیده باشد و این بازدید، اولین بازدید او از سایت شما باشد.

۳. صفحه‌ی درباره ما بهترین جا برای گرفتن ایمیل است.

صفحه درباره‌ی ما، بیشترین نرخ تبدیل را در بین صفحات سایت شما دارد.

اگر کسی از این صفحه دیدن می‌کند یعنی که به شرکت شما و خدمات شما علاقه‌مند است و تمایل دارد که بیش‌تر درباره‌ی شما و خدمات شما بداند. این یک فرصت بی‌نظیر برای شماست تا به آن‌ها پیشنهاد دهید که به خبرنامه‌ی شما ملحق شوند.

این پیشنهاد می‌تواند در میان صفحه‌ی درباره‌ی ما و یا در انتهای صفحه‌ی درباره‌ی ما باشد.

۴. در بالای صفحات مقالات خود یک فرم برای جذب ایمیل داشته باشید.

راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن
راه حل برای ساخت لیست ایمیل و گسترش آن

با استفاده از گوگل آنالیتیکز به راحتی می‌توانید پربازدیدترین مقالات خود را شناسایی کنید. به ازای هر مقاله سعی کنید که یک ارزش افزوده را به مقاله اضافه کنید و در مقاله پیشنهاد دهید.

این ارزش افزوده می‌تواند هر یک از موارد زیر باشد

  • یک نسخه‌ی PDF از فایل مقاله
  • چک‌لیست‌ یا لیستی برای به خاطر سپاری موارد گفته شده در آن مقاله
  • ویدئویی مرتبط با آن مقاله

هر چیزی که مرتبط با موضوع مقاله است و به متن نوشته شده ارزشی را اضافه می‌کند.

به عنوان مثال، سایت ما در عبارت «بازاریابی برند» در جایگاه اول در گوگل قرار دارد و بنابراین ما ترافیکی را از جستجوی گوگل برای این عبارت داریم.

این عبارت به مقاله‌ی مرتبط لینک شده است. کسی که از طریق این لینک وارد سایت ما می‌شود به برندسازی و برندینگ علاقه‌مند است. به خاطر همین بوده که در گوگل پیرامون آن جستجو کرده است. بنابراین ما در این مقاله یک کتاب مرتبط با موضوع مقاله را به بازدیدکننده پیشنهاد می‌دهیم.

با توجه به این که محتوای این پیشنهاد کاملاً نزدیک و مرتبط با مقاله‌ای است که کاربر در حال مطالعه‌ی آن می‌باشد، بنابراین نرخ تبدیل در این حالت نیز بسیار بالا می‌باشد.

امیدواریم با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله بتوانید بازدیدکنندگان بیش‌تری را تبدیل به علاقه‌مند و سرنخ کنید و لیست ایمیل خود را ساده‌تر و سریع‌تر گسترش دهید.

ا

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا