برند سازی

راه هایی برای ساخت یک برند شخصی

راه هایی برای ساخت یک برن شخصی
راه هایی برای ساخت یک برند شخصی

ساخت برند ؟

سالهاست که من به صورت هفتگی از طریق درگاه شرکت خود به ایمیل مخاطبین شغلی خود می فرستم که این نوعی بازاریابی آنلاین برای تجارت من است. علاوه بر این ، من از وب سایت شخصی برای معرفی اطلاعات در مورد فعالیت های خدمات و محصولات خود استفاده می کنم. همچنین یک خبرنامه هفتگی نیز وجود دارد و تا زمانی که به برند شخصی من مربوط باشد ، این کار را ادامه خواهم داد. می توانید در مورد این موضوع با عناوین و مقالات مختلف صحبت کرده و اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

بدون شک در مورد اهمیت یک لیست ایمیل خوب شنیده اید. از آنجا که بازاریابی نامه الکترونیکی هنوز یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای شرکت هاست ، داشتن لیست ایمیل برای ارسال ایمیل به مخاطبان واقعی و مشتریان بالقوه شرکت بسیار مهم است. از طریق این لیست ، شما دقیقاً می دانید هر هفته چه کسی را هدف قرار داده و اطلاعات مورد نیاز خود را درباره خدمات و محصولات خود در اختیار آنها قرار دهید.

با انجام این کار ، من می توانم هر هفته خودم را در مقابل مشتریان فعال خود ببینم و مطالبی را که منتشر کرده ام به آنها اطلاع دهم. همچنین به تقویت برند شخصی کمک می کند.

یک کمپین ساخت برند شخصی را در فیس بوک راه اندازی کنید.

اگرچه بسیاری از کارآفرینان از فیس بوک برای سیستم عامل های تبلیغاتی خود استفاده کرده اند ، اما آنها برای تبلیغ برند شخصی خود اقدام به ارسال تبلیغات خود در نظر نگرفته اند. شما می توانید از تبلیغات فیس بوک که در صفحه فیس بوک و به طور عمده جلوی چشم مشتریانی که به عنوان هدف خود انتخاب کرده اید استفاده کنید. این یک استراتژی اساسی بسیار کم هزینه است. علاوه بر این ، شما قادر خواهید بود تا با مدیران ارشد ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می کند تا مارک شخصی خود را در فیس بوک تبلیغ کنید. این یک استراتژی مؤثر برای بسیاری از کارآفرینان است.

بسیاری ادعا می‌کنند که در برندسازی تخصص دارند ولی عده‌ی کمی توانسته‌اند این کار را همچون نیل پاتل به نحو احسن انجام دهند. او فقط از طریق برند شخصی‌اش توانسته کسب و کارهای چند میلیون دلاری راه بیاندازد. (او همچنین درمورد تجاربش در هر یک از پنج وبلاگش صحبت می‌کند.)

چند هفته پیش با ایمیلی ناشناس با او تماس برقرار کردم. از گذشته‌ام، از «داستانم»، در ایمیل استفاده‌ی بهینه بردم و ایمیل را بسیار کوتاه و دقیق نگاه داشتم و از او خواستم درمورد برندسازی شخصی مرا راهنمایی کند. او به سرعت پاسخ داد و با هم برنامه‌ی یک تماس ۱۰ دقیقه‌ای را ریختیم. در میان چیزهایی که صحبتشان را کردیم، حرف از سه رمز موفقیتش برای ساخت یک برند شخصی نیز به میان آمد.

راه هایی برای ساخت یک برن شخصی
راه هایی برای ساخت یک برند شخصی

وی نه تنها در حین صحبتمان روی این مورد پافشاری کرد، بلکه وقتی به او ایمیل زدم تا برای نوشتن این مقاله اجازه بگیرم بار دیگر روی این نکته تاکید کرد. او باور دارد که هرطور شده باید به دیگران کمک کرد حتی اگر این کار برای خودتان سودی نداشته باشد. او مفصل در وبلاگش QuickSprout.com راجع‌به این حرف زده است.

او اخیراً داستانی را بازگو کرد دررابطه با اینکه چگونه در یک کنفرانس به مردی کمک کرده بود که بوی بدن ناخوشایندی داشت و دیگران به او توجهی نمی‌کردند. او فقط از روی مهربانی به این مرد کمک کرده بود و حس نمی‌کرد درست باشد کسی که برای حضور در مراسم پول داده بود نتواند به ارزش‌هایی که در پِی‌شان بود برسد. کمک به آن مرد قطعاً حس خوبی به پاتل داد چرا که این کار را بدون هیچ انگیزه‌ی خودخواهانه‌ای انجام داده بود. اما از قضای روزگار این مرد به دیگران درمورد نیکوکاری پاتل گفت و به خاطر داستان این مرد، پاتل توانست یک معامله‌ی بسیار چشمگیر برای کسب و کارش دست و پا کند. عامل این امر هم فقط و فقط کمک به شخصی درمانده بود.

داستانتان باید خاص باشد و شما را متمایز کند. از داستانتان برای شلوغ کردن جوّ به نفعتان استفاده کنید. بگذارید داستانتان جرقه‌ای باشد که در نهایت آتش برند شخصی‌تان را برپا می‌کند.

این دقیقاً ایمیلی است که برای پاتل فرستادم. می‌توانید ببینید که چطور بلافاصله سر اصل مطلب رفتم، نوشته‌ام را مختصر نگاه‌داشتم و از داستانم برای ایجاد علاقه‌ی اولیّه (شلوغ‌کاری جوّ) استفاده کردم.

«من نیاز به یکم راهنمایی راجع‌به ساخت برند شخصی دارم. به‌علاوه کاری که خودت با برندت کردی رو دوست دارم + بهش احترام می‌ذارم. از وقتی که ۲۲ سالم بوده تو کار ساختن شرکت بودم. مثل هر کارآفرین دیگه‌ای من هم موفقیت و شکست رو تجربه کردم.

وقتی ۲۲ سالم بود تو یکی از کلوب‌های شبونه‌ی لاس وگاس با یکی دعوام شد. شیش سال بعد وقتی که ۲۸ سالم بود به مدت ۲ سال افتادم تو زندان. الان ۱۸ ماهه که برگشتم تا امپراتوری‌م رو دوباره سرپا کنم.

من با ۲ تا بنیاد خیریه همکاری دارم که به زندانی‌ها راه و روش کارآفرینی رو یاد می‌دن. اینطوری می‌تونم از تجربه‌م استفاده‌ی مفیدی ببرم. وقتی تو زندان بودم کتابی نوشتم به اسم هک کردن درّه[۱] و همین حالا هم کلی پروژه‌ی باحال دیگه تو راه دارم.

حاضری یکم راهنماییم کنی؟ نظرت راجع به یه تماس ۱۰ دقیقه‌ای چیه؟

پیشاپیش ممنون، نیل.»

راه هایی برای ساخت یک برن شخصی
راه هایی برای ساخت یک برند شخصی

پاتل پنج کسب و کار نرم‌افزاری چند میلیون دلاری دارد. او هزاران پیرو وفادار دارد. اگر صندوق ورودی ایمیلم را چک کنم با یک جستجوی ساده لیستی از پست‌هایی که او با خبرنامه‌ی یک هفته در میانش می‌فرستد را می‌بینم. تک تک پست‌هایی که او می‌نویسد برای تمام کارهایی که من در دنیای استارت‌آپ انجام می‌دهم آگاهی‌بخش، به‌دردبخور و سودمند هستند. او همچنین محصولاتی تولید می‌کند که مردم به آن نیاز دارند. محصولاتی مثل KISSmetrics و Crazy Egg. مهم‌تر از همه اینکه او برای همه ارزش‌هایی را تعیین می‌کند. در نتیجه او قادر است تا به افراد بیشتری کمک کند و ماشین ارزش‌سازی‌اش نیز رشدی نمایی خواهد داشت.

ما همه می‌توانیم از تجربه‌ی شخصی، صراحت و میل پاتل برای کمک به دیگران یاد بگیریم که چگونه برندهای شخصی کارآمد بسازیم. در حین یادگیری نیز نباید کمک به دیگران را فراموش کنیم. با این فرایند اعتبار خودمان باردیگر تصدیق می‌شود، ماشین ارزش‌سازی‌مان رشد می‌کند و مهم‌تر از همه این که به کسانی که نیازمندند هم کمک می‌کنیم.

به یاد داشته باشید که ساخت برند شخصیتی‌تان زمان می‌برد. انتظار نداشته باشید که ره چند ساله را یک شبه بروید. اما سرمایه‌گذاری روی برند شخصی‌تان ممکن است بهترین سرمایه‌گذاری عمرتان از آب درآید.

نمایش بیشتر

فاطمه شمس

فاطمه شمس | دکتری اقتصاد نظری و همچنین استاد دانشگاه خوارزمی تهران هستم . مدتی هست که در زمینه بازاریابی دیجیتال تحقیق می کنم و یکی از سایت هایی که با آن همکاری دارم سایت مستر وایز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا