
PPC چیست؟
تبلیغات از طریق کلیک PPC چیست ؟
ppc چیست ؟
Pay Per Click نوعی تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغ به وب سایت تبلیغ کننده یا متوسط هدایت می شوند و هزینه آن براساس تعداد کلیک انجام می شود.
استفاده از PPC یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات آنلاین است. به عنوان مثال ، تبلیغات Google Adwords که در نتایج جستجو ظاهر می شوند از سیستم PPC استفاده می کنند. این بدان معنی است که برای هر کلیک روی پیوند ، میزان اعتبار شما قبل از Google کاهش می یابد.
تبلیغات بنر به همان روش قابل انجام است. این بدان معناست که شما برای معرفی مشاغل خود یک بنر طراحی می کنید و فقط با کلیک هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید.
مقاله پاسخگوی بخش اعظم سوالاتی است که به احتمال زیاد در ذهن دارید. همراه ما باشید در ادامه متن.

PPC چیست ؟
در بازاریابی اینترنتی پرداخت به ازای کلیک که میانبری برای افزایش تعداد مراجعین به سایت است، تبلیغکنندگان به ازای هر بار کلیک بر تبلیغ آنها، هزینهای پرداخت میکنند.
برای مثال در موتورهای جستجویی مانند گوگل، قسمتی به لینکهایی تبلیغاتی حامیان مالی، اختصاص دادهشده که در صورت جستوجو برای کلیدواژههای مرتبط با کار آنها، در صفحه نمایش دادهمیشوند. در شکل زیر، نتیجه جستوجو برای کلیدواژهی “PPC Software” در بخش تبلیغات صفحه گوگل نشان دادهشدهاست.
با هر بار کلیک بر تبلیغ، می بایست هزینهای کم به موتور جستجو پرداخت شود. توجه به این نکته ضروری است که بهکارگیری کلمات مناسب برای Adgroup هایمرتبط در تبلیغاتPPC ، هزینههای پرداختی در برابر سود حاصل از خرید احتمالی مراجعهکننده از وب سایت را بسیار ناچیز خواهد کرد.
اهمیت یادگیری روش کارکرد صحیح تبلیغات PPC در آن است که موتورهای جستجو به شرکتهایی که لینکهای صفحه خود را هوشمندانه انتخاب میکنند، با کم کردن هزینههای تبلیغاتی، پاداش میدهند. مثلأ گوگل از شرکتهایی که تبلیغاتی کاربردی و مناسب برای مراجعان دارند، هزینههای کمتری دریافت میکند.
Google AdWords چیست؟

Google Adwords که تنها روش تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک در سراسر دنیای اینترنت است، فضایی برای خلق و نمایش تبلیغات کسبوکارها بر موتور جستوجوی گوگل و دیگر سرویسهای آن، فراهم میکند.
در مدل پرداخت به ازای کلیکAdWords ، انتخاب کلیدواژهها به مزایده گذاشتهمیشود. در هر بار جستوجوی گوگل، تبلیغات نفرات برنده برای نمایش در بخشهای مخلف سایت براساس رتبهی آناز بین همه شرکتکنندگان در مزایدهانتخاب میشوند، نمایش دادهمیشود. پارامتر “رتبهی تبلیغ” خود به دو عامل بستگی دارد: اول، بالاترین مبلغ پیشنهادی برای پرداخت از جانب آگهیدهنده و دوم، امتیاز کیفی تبلیغ که خود تابع تعداد کلیکها، مناسب بودن متن آگهی و کیفیت صفحهی پایه.
میزان نمایش تبلیغات PPC چیست ، هر شرکت، تابع نوع کلیدواژههای انتخاب شده و نحوه استفاده از آنها در کنار یکدیگر است (دانلود دستورالعمل بهکارگیری مناسب کلیدواژهها از این آدرس).
پیدا کردن کلیدواژههای مناسب در PPC چیست
نباید پیداکردن کلیدواژهی مناسب را تلاشی یکباره دانست: لازم است که با وجود وقتگیر بودن این کار، مرتبأ دنبال کلیدواژهی مناسب گشت و لیست کلیدواژهها را بهبود داد. در انتخاب کلیدواژهها، توجه به ارتباط مناسب آنها با موضوع کاری شرکت، ضروری است. همچنین علاوه بر کلیدواژههای با ارجاع بالا در گوگل، ترکیبهایی از چند کلیدواژه در کنار هم میتواند در عین ارزان بودن، بسیار کمکحال باشند.
مدیریت کمپینها در PPC چیست
رسیدگی به کمپین تبلیغاتی تنها به لحظهی ایجاد آن محدود نشده و بهرهبرداری صحیح از آن، مستلزم توجهمداوم به آن است. چند راهکار برای بهینهسازی کمپین تبلیغاتی:
۱- افزایش تعداد کلیدواژهها: با گسترش دامنهی کلیدواژهها، میتوانید منطقهی تحت نفوذ کمپین را افزایش دهید.
۲- استفاده از کلیدواژههای منفی: بهکاربردن کلیدواژههای منفی که ارزان هستند، به بهبود نحوه کار کمپین کمک میکند.
۳- کوچک کردن Adgroup ها: شکستن گروههای تبلیغاتی به اجزای کوچکتر، امکان بهبود امتیاز کیفی کمپین را فراهم کرده و تدوین آگهیهای تبلیغاتی هدفمندتر را آسانتر میکند.
۴- بررسی کارایی کلیدواژههایگران قیمت: لازم است که هر چند وقت یکبار، میزان عملکردکلیدواژههای گرانقیمت تجدیدنظر شده و در مورد حفظ یا حذف آنها از مجموعهی کلیدواژهها، تصمیمگیری شود.
۵- اصلاح صفحههای هدف: بازبینی و اصلاح احتمالی محتوا و جملات در تعامل با مخاطب در صفحات هدف ضروری است. همچنین لازم است که تمام انرژی خود را محدود به یک صفحه نکنید و بر بیش از یک صفحه سرمایهگذاری کنید.